Gå til innhold

Nå er Hearthstone lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva synes folk som har prøvd Magic The Gathering om Hearthstone?

heartstone er veldig morsomt, og mye raskere enn magic.

og du kan lage egene decks hvor du kan ha 30kort totalt (mana genereres automatisk) og det varierer veldig i spille stil og spesial kort utifra hvilken klasse du bygger deck for. du kan spille som alle klassene så lenge du har slått hver enkelt klasse(noe som kan gjøres mot cpu og mot spillere online). og spillet virker veldig balansert utifra det jeg har spilt så langt

 

og det er gratis så du har ikke noe å tape på å gi det en sjanse ;)

Endret av Danbjo
Lenke til kommentar

Hva synes folk som har prøvd Magic The Gathering om Hearthstone?

 

Jeg synes det går litt for raskt, noe som gjør at tilfeldigheter har mere å si (opening hand osv). Komboer er også mere vanlige, og det er litt mindre forutsigbart, du kan plutselig dø på en tur litt halveis ut av det blå. Jeg synes også spillet er mer ensformig enn magic i type dekk og kort man møter.

 

Merk, jeg er ekstremt casual i hearthstone, og har ikke spillt magic på over 15 år (det var fourth edition som var gjeldene i "min tid")

 

AtW

Lenke til kommentar

"teste ferdighetene" er vel kanskje ja.

Dette er vel akkurat nå ett spill man spiller mer for gøy, enn å kunne bli god.

 

Hvis man skjønner ting, samt klarer å lese hva motstanderen skal prøve på så kommer dette spillet ned til rundt 80% flaks for min del.

 

Iallefall siden dette spillet er så utrolig kort iforhold til andre spill, så har det uvirkelig mye å si hva du får som starting hand, noe som også er en av grunnene til at jeg ikke spiller dette mer :p

Lenke til kommentar

Hva synes folk som har prøvd Magic The Gathering om Hearthstone?

 

Det er barneversjonen av Magic The Gathering. Alt er enklere, raskere og mer forutsigbart pga få kort og lite variasjon i kortstokkene man møter. Morsomt spill, for all del, og siden det er gratis og brukervennlig er det absolutt et spill man bør prøve.

Lenke til kommentar

 

 

Hva synes folk som har prøvd Magic The Gathering om Hearthstone?

Jeg synes det går litt for raskt, noe som gjør at tilfeldigheter har mere å si (opening hand osv). Komboer er også mere vanlige, og det er litt mindre forutsigbart, du kan plutselig dø på en tur litt halveis ut av det blå. Jeg synes også spillet er mer ensformig enn magic i type dekk og kort man møter.

 

Merk, jeg er ekstremt casual i hearthstone, og har ikke spillt magic på over 15 år (det var fourth edition som var gjeldene i "min tid")

 

AtW

Hehe, ikke spilt siden edition 4, og du sier Magic:The Gathering er mer variert? Ikke noen nedlatende tone fra meg her, jeg bare morer meg over hva du ville opplevd om du prøvde moderne Magic. Jeg ønsker bare å forsterke dine momenter, understreke dem, for du har rett i det du sier. Da skulle du sett hvordan MtG spilles i dag, det er en astronomisk forskjell mellom Hearthstone, og MtG. Hadde du spilt moderne Magic, og klart å komme ordentlig inn i mylderet av nye mekanikker, så tror jeg du hadde elsket Magic og spilt det igjen.

 

Jeg elsker Magic, og jeg elsker Heartstone, spiller dem til helt forskjellig bruk.

 

Når jeg vil ha en skikkelig utfordring og episke kamper med uendelige variasjonsmuligheter, spiller jeg Magic, når jeg bare vil ha litt casual kos, spiller jeg Heartstone.

 

Heartstone rekker ikke Magic over skosålen en gang, men Blizzard er best på en del ting, som grafisk og lydmessig design, fantastisk brukergrensesnitt, spillets enkelhet, random matching av folk, og de er gratis. Skal bli veldig spennende å se hvordan Hearthstone vil utvikle seg, tror det kan bli enda bedre med større variasjon.

 

Ikke minst, spillet er i utgangspunktet gratis, og jeg kan vel ganske sikkert si at dette kanskje er det beste gratis-spillet jeg noen gang har vært borti.

 

High five til Blizzard! ...igjen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...