Gå til innhold

[Løst] Sapphire 290x Tri-x eta. 3 feb | Gigabyte GTX 780 ti oc in stock!


Hellfix

Anbefalte innlegg

Så, Sapphire sin oppgraderte versjon av 290x kommer ikke på lager før 3 februar :realmad:

 

Men jeg ser de har Gigabyte Geforce GTX 780 ti oc på lager, klar til å sendes!

http://www.dustinhome.no/product/5010761140/gigabyte-geforce-gtx-780-ti-oc-3gb-pci-e-dvi-hdmi-dp/

 

Bestilte deler til en komplett gamingpc for et par dager siden, men de behandler ikke ordren før alle delene er på lager, altså før i februar. Har jævelig liten lyst til å vente så lenge på å få delene i hus og sette sammen min første gamingpc.

 

Spørsmålet er om Gigabyte GTX 780 ti kortet yter like bra, om ikke bedre, enn Sapphire 290x?

 

Hvis det ikke er noen nedgang i ytelse å gå får 780ti i stedet, vraker jeg budsjettet og lever på first price brød og baconpulver, og går får 780 ti kortet.

Endret av Aalsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå for et vanlig 780, du mister en 5-10% ytelse sammenlignet med 780 Ti, men du slipper å leve på nudler.

 

Og bare så det er sagt, et 5-10% ytelsestap betyr at du går fra omkring 60 til omkring 55 fps på samme innstillinger.

Er det ikke mer som 15% ? Men for all del det kan vel neppe forsvare prisen.

Lenke til kommentar

Så, Sapphire sin oppgraderte versjon av 290x kommer ikke på lager før 3 februar :realmad:

 

Men jeg ser de har Gigabyte Geforce GTX 780 ti oc på lager, klar til å sendes!

http://www.dustinhome.no/product/5010761140/gigabyte-geforce-gtx-780-ti-oc-3gb-pci-e-dvi-hdmi-dp/

 

Bestilte deler til en komplett gamingpc for et par dager siden, men de behandler ikke ordren før alle delene er på lager, altså før i februar. Har jævelig liten lyst til å vente så lenge på å få delene i hus og sette sammen min første gamingpc.

 

Spørsmålet er om Gigabyte GTX 780 ti kortet yter like bra, om ikke bedre, enn Sapphire 290x?

 

Hvis det ikke er noen nedgang i ytelse å gå får 780ti i stedet, vraker jeg budsjettet og lever på first price brød og baconpulver, og går får 780 ti kortet.

780 ti er kraftigere enn 290x og overklokker mye bedre. MEN: Hvis mantle kommer snart og det kommer i mange spill så kan ting snu. De påstår at det kan gi 45% høyere ytelse for nyere amd kort. Blir spennende å se. Jeg holder meg nok til nvidia da jeg snart skal investere i g-sync

Lenke til kommentar

780 ti er kraftigere enn 290x og overklokker mye bedre. MEN: Hvis mantle kommer snart og det kommer i mange spill så kan ting snu. De påstår at det kan gi 45% høyere ytelse for nyere amd kort. Blir spennende å se. Jeg holder meg nok til nvidia da jeg snart skal investere i g-sync

Å gi 45% bedre ytelse ville jeg tatt med en klype salt. Mantle skal åpne for at grafikkortet bruker mer av seg selv. En viss økning i ytelse er gitt, men hvor stor den er, er en annen ting.

Leste litt om dette i stad, og det var spørsmål om nVIDIA kom med motmæle mot Mantle, men det var det visst ikke noen spesiell grunn til. nVIDIA har programware/software som fungerer bra nok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

290(x) Har jo 4gb mens 780 har 3gb, Hva med fremtidie Spill?

 

Skal jo selv kjøpe et 780 da :p

Hehe :p

Ram har litt å si, men ikke spesielt i dagen spill med tanke på GTX som har 3gb. Holder i massevis til gaming. Det er mer hvis du skal spille på flere skjermer samtidig f.eks. Jeg tror memory bus har mer å si akkurat nå, og det har 290x litt mer av som gir den et bitte lite overtak ved spilling på høyest skjermoppløsning med maks grafikk, men det er ikke mange fps.

 

Det er ikke til å komme unna at 780 ti er et bedre grafikkort enn 290x all around, og til gaming. Samtidig har den PhysX, som åpner for masse ekstra detaljer i utvalgte spill.

 

Hvis du skal game, gå for 780. Skal du koble til flere skjermer mens du spiller, eller har et strammere budsjett, gå for 290x.

 

Nå kommer Mantle til de nyeste AMD kortene snart, og lover grønne skoger, men det gjenstår enda å se. nVidia har foreløpig overtaket, men AMD har prisen på sin side.

 

Jeg gikk for for Gigabyte Geforce GTX 780 ti oc. Slår 290x i de aller fleste spill, og gruser den i generell pc-performance (når man ikke gamer). Den er noen få hundrelapper dyrere, men de hadde ikke 290x inne på lager. Jeg angrer absolutt ikke på valget jeg tok :)

Endret av Aalsen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...