Gå til innhold

Norge må ikke innføre DLD, men regjeringen vil likevel (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QB4VTZbn

Her må folk på banen, skrive til/kontakte politikere, snakke med media etc. Når først datalagringsdirektivet er innført, så er det naturlig å anta at det bare vil gradvis ekspanderes mer og mer i kommende år. Selvfølgelig samtidig som "onkel USAs" tentakler vikler seg inn i våres datasystemer, alt gjort i hemmelighet under påskudd om "terrorbekjempelse". Samtidig bevæpner USA både direkte og indirekte al-Qaida og andre religiøse fanatikere (ja, utrolig nok), og driver bevisst med destabilisering av Midtøsten. For en farse...

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar

Må sei det er underhaldandane og lese om ein medlem av regjeringa som kritiserer andre statsråder for å trekke forhaste slutninga om kor innefektivt DLD er samtidig som han sjølv trekker slutningen at det vil være til stor hjelp mot alvorlig kriminalitet. Dersom man ikkje har belegg for det eine ser eg ikkje korleis han kan ha belegg for det andre.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Alle vi som vet hvordan DLD fungerer, vet at man kan skjule seg fra registrering. Likevel, da direktivet først ble vedtatt, sa man at det ikke skulle brukes for å ta kriminelle «småfisk». Siden man kan skjule seg kan man heller ikke bruke det for å ta storfisk, så da må det vel bare være dumme fisk igjen man kan ta – i tillegg til å overvåke alle helt vanlige folk, spissformulerte Venstre-leder Skei Grande.

 

Spissformulert? Men Skei Grande har jo fullstendig rett. For 250,- i året, pluss investering i en router som støtter OpenVPN, havner jeg utenom DLDs klamme hender. Hvordan kan de forsvare den utgiften dette direktivet fører med seg, når det er så lett å omgå det?

 

Det virker for meg også rart at H og AP mener at det er akseptabelt å overvåke folk som ikke har gjort noe galt. Dette er jo en fullstendig opp/ned-vending på vanlige rettsprinsipper.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Oppfordrer alle til å skaffe seg trødløse (GSM/4G) kameraer å ta de ned på nærmeste politi stasjon, tilby dem sikkerhet ved å installere kameraet i deres hjem (politifolkenes) og følge med/overvåke deres leilighet/hus, husk å få underskrift på deres skriftlig tillatelse. Og meld fra til Datatilsynet før montering. Sett opp klisterlapp på dør/vinduer at området er TV overvåket. Meld tilbake her hvor mange kameraer dere fikk lov å installere...

Endret av Rakessh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan vi ikke bare ha folkeavstemning egentlig?? det hadde gått mye kjappere og gitt ett knusende resultat ;)

Ikke glem at folk flest er idioter. De trenger bare å formulere det så det inkluderer "mot terrorisme og pedofile" så stemmer 90% ja. Slenger de på "redder det ett barn er det verdt det" så er de oppe i 99% siden ingen tør å si imot.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

 

 

Kan vi ikke bare ha folkeavstemning egentlig?? det hadde gått mye kjappere og gitt ett knusende resultat ;)

Ikke glem at folk flest er idioter. De trenger bare å formulere det så det inkluderer "mot terrorisme og pedofile" så stemmer 90% ja. Slenger de på "redder det ett barn er det verdt det" så er de oppe i 99% siden ingen tør å si imot.

Helt enig her, nesten alle vennene mine kan bli inkludert i dette her. Etter å ha hatt en diskusjon med dem er de aller fleste ikke imot DLD. De sier jeg har ingenting å skjule derfor har jeg ingenting imot det. Noe som er et håpløst argument, for staten bruker endeløs med penger på dette (altinn anyone?) som vi må betale, som betyr at vi må betale for at vi blir overvåket. Det alene er grunn nok til å være imot det.

Så jeg er enig, vil ikke folkeavstemning. Vil heller at politikerne får litt vett i huet og faktisk stemmer imot dette tilslutt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

... De sier jeg har ingenting å skjule derfor har jeg ingenting imot det. Noe som er et håpløst argument, for staten bruker endeløs med penger på dette (altinn anyone?) som vi må betale, som betyr at vi må betale for at vi blir overvåket. ...

Jeg skjønner hva du mener, men synes sjøl at motargumentet bør være mer prinsipielt:

Jeg har ingenting å skjule, derfor har ikke staten noen grunn til å overvåke meg.

Det er dette som er i tråd med allmenn rettsoppfatning og holdningen en rettsstat bør ha.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Genialt at vi skal være bedre enn hele Europa da, som har gått i seg selv og funnet ut at det er ulovlig.... Spyr av Norge som skal være bedre enn beste gutten i klassen... FYF...

HVA ****! Er FrP plutselig for DLD nå??

Siste gang jeg stoler på valgløfter fra dem!!

 

Trur du Frp er bedre enn røkla.....????

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...