Gå til innhold

HTC One Mini blir forbudt i Storbritannia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så "bra" at det finnes advokater sier jeg bare?

 

Om HTC faktisk har tatt i bruk en chip som Nokia har betalt for utvikling og har eksklusive rettigheter på enn så lenge så er det vell bare rett og rimelig at det får konsekvenser? Var det ikke nøyaktig samme tullballet med originale HTC One? Om de da går frem å presterer samme blemma med HTC One Mini så fortjener de jo en smekk på tommelen for å si det slik.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

 

Så "bra" at det finnes advokater sier jeg bare?

Om HTC faktisk har tatt i bruk en chip som Nokia har betalt for utvikling og har eksklusive rettigheter på enn så lenge så er det vell bare rett og rimelig at det får konsekvenser? Var det ikke nøyaktig samme tullballet med originale HTC One? Om de da går frem å presterer samme blemma med HTC One Mini så fortjener de jo en smekk på tommelen for å si det slik.

Nokia oppdaget det førstpå HTC One mini og så HTC One etter de hadde oppdaget det på mini

Lenke til kommentar

"Nokia krever økonomisk kompensasjon"

 

Ikke overraskende, når telefonsalget skranter... Mon tro om det er "gamle" Nokia eller Microsoft som trykker på bryterene som har satt i gang dette sirkuset?

Det er gamle Nokia, ikke vits i å spekulere i slikt tull når dette er en sak som har pågått lenge. Dessuten overtar ikke MS Nokia sine patenter.

 

Jeg synes det er mye patent-tull i teknologibransjen, men på hardware-ting kan jeg støtte opp om det, til forskjell fra tullete software-patenter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Om dette er samme saken som for en tid tilbake så er det ikke bare snakk om patenter, men at HTC har brukt hele fysiske brikker som Nokia har hatt eneretten på.. Det er omtrent som at Samsung skulle begynt å bruke A7-brikker i sine produkter uten å få tilaltelse fra Apple.

Endret av hubar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spørsmålet er vel hvilken kompensasjon Nokia ønsker fra HTC, begge trenger penger etter skrantende salg av mobiler...

En annen sak er om HTC kan få dekket kostnadene av mikrofonprodusenten ST Microelectronics hvis disse ikke gav beskjed til HTC om avtalen de hadde med Nokia om rettighetene.

Lenke til kommentar

Ikke overraskende, når telefonsalget skranter... Mon tro om det er "gamle" Nokia eller Microsoft som trykker på bryterene som har satt i gang dette sirkuset?

Nokia leverte 8,8 millioner Lumia-telefonner i Q3, nesten like mange telefoner som Sony leverte totalt. Vet ikke om det kvalifiserer som skrantende. Jeg tror heller ikke skrantende salg er motivet når Samsung og Apple saksøker hverandre opp og ned.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...