Gå til innhold

Facebook-reklame gjør det ekstremt mye bedre på iPhone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer ikke som en overaskelse nei :)

 

Majoriteten av brukerne på android er "late adopters" og den veksten vi har sett de ssite par årene er utelukkende folk som har byttet ut utsltte feature phones med billige smartphones. Disse genererer ikke noe særlig med inntekter for andre en hardwareprodusentene.

 

Apple har da heller ikke vist noen interesse for disse kundene, da de ser at de ikke er noen penger å tjene ved å gå inn i "billig" markedet.

Lenke til kommentar

Nå har det sikkert også noe med at iPhone-brukere nok generelt sett har noe lavere kunnskap om it og internett men er mer forbrukere av innhold, og derfor er mer troende til å klikke på og kjøpe noe via en facebook-annonse enn android-brukere. (Da ser jeg bort fra gruppen beskrevet tidligere her)

 

Personlig så lurer jeg jo på hvorfor folk klikker på disse annonsene i det hele tatt, da jeg tror jeg har klikket på maks 5 i løpet av alle årene jeg har hatt facebook, og 90% av det som ligger der bare er spam :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kommer ikke som en overaskelse nei :)

 

Majoriteten av brukerne på android er "late adopters" og den veksten vi har sett de ssite par årene er utelukkende folk som har byttet ut utsltte feature phones med billige smartphones. Disse genererer ikke noe særlig med inntekter for andre en hardwareprodusentene.

 

Apple har da heller ikke vist noen interesse for disse kundene, da de ser at de ikke er noen penger å tjene ved å gå inn i "billig" markedet.

 

Gjør det ikke? Synes du dette er forventede tall? Forventer du liknende tall over hele fjøla?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Gjør det ikke? Synes du dette er forventede tall? Forventer du liknende tall over hele fjøla?

 

AtW

Ja, jeg forventer at Apple brukere bruker mer penger enn Androidbrukere.

 

Logikken i dette er enkel:

- Apple hadde en voldsom vekst de første årene etter iPhone, men har i det siste stabilisert seg på et antall totale brukere. Dette viser at majoriteten av brukerne på platformen er early adopters, eller early majority.

- Android har hatt en mer stabil vekst, og lå lenge under Apple i antall solgte enheter. De har og i det siste begynnt å øke kraftig i volum. Dette viser at android har en mindre andel early adopters, enn apple, men ett mye større volum late majority og late adopters.

 

Om man ser på disse to brukergruppene så skiller de seg veldig fra hvordan de bruker telefonen:

 

En early adoper bruker telefonen aktivt, utforsker og ser på den som en del av det de MÅ ha i hverdagen. De er storforbrukere av apps og digitalt innhold, og de bruker penger på dette innholdet. De kjøper gjerne en ny telefon fordi de vil ha en ny telefon, og ikke fordi de trenger det.

 

Late adopters er motsatt. De har ikke byttet ut telefonen før de måtte. Den store veksten i android som man har sett de siste par årene skuldes at late adopters har byttet fra sin featurephone, til en billig smartphone,s amt at markedene i asia, afrika og østeuropa i større grad gjør det samme. Disse kjøper telefon forde de trenger en ny telefon. Det de ikke trenger, er masse apps.

 

Tendensen er også sammenfallende med representasjonen på nett. Vi ser at det er en klar forskjell i hvor mye androidtelefonene og tablets brukes på nett i forhold til Apple. Ser man på salg i nettbutikker så vil trenden være lik også der. Apples enheter er overrepresentert i forhold til markedsandelen.

 

Dette tyder på at Apples brukere bruker mer penger på nett.

 

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
  • 10 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...