Gå til innhold

? Windows Phone 8.1 skal støtte nettbrett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Microsoft skal visstnok fjerne støtten for tilbakeknappen, ettersom funksjonen skal ha vært lite brukt."

 

Tilbakeknappen? Hva med Bing-knappen? Tror jeg har trykket på den to ganger. ;)

 

Ellers syntes jeg det virker som en god idé å erstatte RT med WP. Jeg har aldri helt forstått hvorfor desktop er tilgjengelig på RT, når Surface RT uansett ikke er spesielt fingervennlig. Personlig hadde jeg foretrukket at RT var som WP, med fokuset utelukkende på apps og fingerbruk. De som vil ha en nettbrettpc, kjøper vel heller Surface Pro.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Glimrende. Denne konvergensen har jeg ventet på.

 

Generelt liker jeg Windows 8 for min bærbare svært godt. Da jeg er mer produktiv på den har jeg ikke kjøpt meg et Windows 8 nettbrett eller en Windows 8 Phone mobil.

 

Så lenge jeg sitter hjemme kan intet konkurrere med den bærebare, jo forresten, en stasjonær med n skjermer.

Lenke til kommentar

Tilbakeknappen? Hva med Bing-knappen? Tror jeg har trykket på den to ganger. ;)

 

 

Bruker den utrolig ofte, og den har jo flere funksjoner enn å bruke som en Google erstatter.

Den har funksjoner som:

- Finne ut hvilke musikk man hører. (utrolig rask og lagrer historikken), trenger ikke en egen app lengre.

- Scanne Strekkoder, QR koder, og oversette tekst på skjermen.

- Søke direkte fra en Webside, bare man har markert teksten og deretter trykker på søkeknappen.

 

Om du synes at søket gir dårlig resultat eller noen av disse funksjonene over ikke eksisterer, så må du sørge for at du sørger for at telefonen din tror at den er i USA.

 

Håper amobil kan ta kontakt med Microsoft Norge og høre hvorfor i all verden vi i Norge ikke kan få den samme flotte opplevelsen av Bing (gjelder alle platformer) som de som er i USA. Gjelder både GUI'et og den underliggende søkemotoren.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

liker ikke det med tilbake knappen.

 

Nei, jeg har vansker med å se hvordan det skal gå til. Er man ikke nødt til å bruke den av og til? Det er en av tingene some har irritert meg litt med WP - noen ganger må man trykke på bakoverknappen, andre ganger må man trykke på en tekst/knapp/bilde på skjermen. Det er ikke uvanlig at jeg gjør feil f.eks hvis jeg åpner en allerede kjørende Spotify og ønsker meg tilbake til "spillelister". Rett som det er, trykker jeg på tilbake og går ut av programmet.

Lenke til kommentar

De skal ikke fjerne knappen, bare kravet om at knappen MÅ være der. Fin knapp, med høy nytteverdig, det samme om søkeknappen. Bruker begge veldig ofte. Sjeldnere Windows-knappen, men den blir nok mer brukt når det går å lukke appene i multitasking-menyen.

 

Morsomt å oppdage at vi WP-eiere har så ulike bruksmønstre. Jeg trykker på Windows-knappen hver eneste gang jeg bruker telefonen. At det er så ulike bruksmønstre, tyder derimot kanskje også på at WP har flere knapper enn hva som er strengt talt nødvendig? Kanskje en endring ikke hadde vært så dumt...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...