Gå til innhold

Anmeldelse: Disney Infinity (WiiU)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ber til høyere makter om at denne trenden forblir i spill for barn. Hadde vert latterlig om jeg måtte dra på Spaceworld for å kjøpe små plast gevær til COD. Er nok ikke så sannsynlig da men...

 

Har en kompis som er helt frelst på Mass Effect 3, og han gir meg konstante kommentarer over steam om hvor bra den og den DLC'en er.

 

Jeg bryr meg lite om DLC'ene til ME3, men bestemte meg for å sjekke hvor mye de gikk for siden kompisen min fortstatte å skryte de opp i skyene.

 

Det er 14 DLC'er ute til ME3 (noen er gratis, og noen er utelukkende til flerspilleren), og dette er kun et spill, dog ett av de klart værste. Vil ikke si vi er langt unna skrekkscenariet ditt her med "små plastgevær", erstatt det med DLC. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får dette spillet trekk for DLC? I så fall, hvorfor får ikke andre spill trekk for dag 1-DLC og kuttet innehold, som f.eks Mass Effect 3 som trekkes fram her. Siden Gamers 9ere og 10ere stort sett er AAA-spill, så kunne det vært interessant å finne ut hvor mange av dem som ikke har dag 1-DLC og kuttet innehold.

 

Rart og synd man ikke ser den samme kritikken av DLC der som man gjør her, men hvor mange av Gamers lesere bryr seg om Disney Infinity? Er vel et trygt valg å rette et kritisk blikk mot DLC uten å opprøre sponsorpengene. (og viktig siden denne anmeldelsen retter seg mot foreldre, som kanskje ikke er klar over hvor råtten bransjen er)

 

Jeg regner med svaret på mine spørsmål blir at det er verre her enn i andre spill, men hvor går egentlig grensen? Kunne vært greit å ha det fastsatt i Gamers retningslinjer til karakterer om det har hatt en påvirkning på sluttkarakteren.

 

Forøvrig er det ingen tvil om at dette produktet er gjennomført kynisk, men virker ikke på meg som at det er noe verre enn AAA og F2P-spill.

 

Anmeldelsen i seg selv er ganske informativ og bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ber til høyere makter om at denne trenden forblir i spill for barn. Hadde vert latterlig om jeg måtte dra på Spaceworld for å kjøpe små plast gevær til COD. Er nok ikke så sannsynlig da men...

Har aldri skjønt hva folk som deg egentlig klager over. Hvilken del av "frivillig" er så vanskelig å forstå? Startpakken holder i massevis for de fleste, spesielt om man bruker toybox aktivt. Riktignok trenger man en ekstra fra hvert playset om man vil spille dem sammen, men likevel, det er helt frivillig.

 

Det er samme mølet mange kommer med om Skylanders. "Det er 40 karakterer? Ikke faen om jeg kjøper alle! Boikotte!" Javel, så la være å kjøpe dem, da? Geez...

 

For ikke å nevne den idiotiske kranglinen rundt F2P-spill. "Fem hundre spenn for et spill jeg aldri har hørt om? Ikke noe problem." "Hva, er hele spillet gratis, men man må betale for en tiger, om man ikke vil ri den gratis hesten som er like bra? Boikott!" Ffs... (ja, folk maser faktisk om ting som "burde vært med fra starten" i F2P-spill, og ignorerer glatt at hele spillet er gratis.) Logikk?

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Har aldri skjønt hva folk som deg egentlig klager over. Hvilken del av "frivillig" er så vanskelig å forstå? Startpakken holder i massevis for de fleste, spesielt om man bruker toybox aktivt. Riktignok trenger man en ekstra fra hvert playset om man vil spille dem sammen, men likevel, det er helt frivillig.

 

Det er samme mølet mange kommer med om Skylanders. "Det er 40 karakterer? Ikke faen om jeg kjøper alle! Boikotte!" Javel, så la være å kjøpe dem, da? Geez...

 

For ikke å nevne den idiotiske kranglinen rundt F2P-spill. "Fem hundre spenn for et spill jeg aldri har hørt om? Ikke noe problem." "Hva, er hele spillet gratis, men man må betale for en tiger, om man ikke vil ri den gratis hesten som er like bra? Boikott!" Ffs... (ja, folk maser faktisk om ting som "burde vært med fra starten" i F2P-spill, og ignorerer glatt at hele spillet er gratis.) Logikk?

 

Frivillig argumentet faller på egen urimelighet. Det meste her i verden kan beskrives som frivillig om man bare drar betydningen langt nok ut på viddene.

Det er da helt rimelig å kritisere en kynisk foretningsmodell. Infinity er rettet mot barn og markedsføringen likeså. Det hele fremstår for meg som motbydelig.

 

F2P er en annen debatt som ikke hører hjemme her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...