Gå til innhold

Prescott-test på nett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvis noen her er flinke å lese kinesisk kn de godt få lov til å fortelle meg litt om hva så står.

Ellers blir litt spennende og lese en test jeg forstår :-)

 

Dere vet ikke om hw.no motar noen prescott eller p4ee til testing med det første?

Noen som har bilder av kjølingen til denne "ovnen"?

tipper det skal ganske hefige saker til.

Lenke til kommentar

Say no more; *sikle*

 

Startet et emne for en liten stund siden. Det handlet om Prescott = Pentium 5. De aller fleste svarte med at minst to nyere generasjoner av P4 skulle komme også skulle det komme en såkalt Pentium 5..

 

Tror Intel veldig snart lanserer Pentium 5, fordi ved å lage en "Extreme edition" av Pentium 4 så skviser de ut alt det P4-navnet er "verdt". En nesten "siste og beste versjon" hvis noen i det hele tatt forstår hva jeg mener da, hehe.

 

NÅ begynner det å bli gøy :D Intel Prescott VS. AMD 64!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Tror Intel veldig snart lanserer Pentium 5, fordi ved å lage en "Extreme edition" av Pentium 4 så skviser de ut alt det P4-navnet er "verdt". En nesten "siste og beste versjon" hvis noen i det hele tatt forstår hva jeg mener da, hehe.

 

Intel er flinke med papirlanseringer, og vi har enda til gode å se P4 EE (Emergency Edition) i butikkene her til lands selv om de har blitt testet de fleste steder. Jeg synes det er lite interessant å lese en test av en ikke-eksisterende prosessor som antakeligvis ikke vil være i salg med det første og for det andre kommer til å bli ganske kostbar (antakeligvis mye dyrere enn tilsvarende Athlon 64 FX).

 

NÅ begynner det å bli gøy :D Intel Prescott VS. AMD 64!!!!!!!!!!

 

Ja, det er flott med konkurranse så lenge den er real og ikke blir avgjort bak lukkede dører og undertegnelsen av tvilsomme eksklusive kontrakter.

 

Likevel, den raskeste PC-prosessoren du får kjøpt her til lands i dag er AMD Athlon 64.

Lenke til kommentar

Samma hva den raskeste processoren er, om det er amd eller intel. Pointet er at ingen kjøper den raskeste:

 

1) Pris

 

2) Ytelse

 

3) Få programmer utnytter teknologien (mener jeg)

 

Så jeg er den personen som venter til det blir litt krig mellom de to, og kjøper den nest eller "tred" beste cpu'en, da sparer jeg en del penger og har garantert cpu til en god stund fremover (slik som min 2.53ghz, kommer ikke til å bytte cpu før amd og intel har gitt ut flere cpu'er i de nye seriene).

Lenke til kommentar
Intel er flinke med papirlanseringer

Vel, det er da en trend i markede nå der de fleste aktørene kommer med papirlansering. Noe som jeg synes er en skam. Det er greit at man skal være de første og beste som laserer det nyeste men når lanseringen først kommer så burde de så absolutt være tilgjengelig for offentligheten og ikke bare de største IT-selskapene og testsider som for eksempel THG.

Dog, på en annen siden så kan man også få en bedre oversikt over hvordan de forskjellige produktene yter vet at de blir testet av forskjellige web-sidene.

Lenke til kommentar
Intel er flinke med papirlanseringer

i motsetning til...? :lol:

 

Det var Intel som startet denne galskapen, men selv om AMD også gjør det fra tid til annen så er de heldigvis ikke like utspekulerte som Intel. Jeg synes det er ganske ille at Intel har lansert en prosessor som ikke er å oppdrive noe sted på kloden, og P4 EE (Emergency Edition), selv om den har vært grundig testet de fleste steder allerede (ref. THG). Prescott, som det også har vært mye snakk om, vil høyst sannsynligvis heller ikke bli tilgjengelig i år, men dere kan regne med at den likevel blir testet grundig de fleste steder i god til før året er over takket være Intels markedsføringsapparat :-?

 

Jeg velger å forholder meg til det man kan få kjøpt i idag, og Opteron & Athlon 64 som nå er tilgjengelig i norske butikker utkonkurrerer tilgjengelige Xeon/Itanium2 & P4 både på pris og ytelse, det hersker det liten tvil om :woot:

Lenke til kommentar

Siden denne Prescott molden kjører på 478 osv. kan det vel også ventes at den får høyere ytelse osv. med ny socket og minne osv.?

 

Legger også merke til at power consumption er 103 Watt...

 

Er det noen andre enn meg som kanskje tror at Intel selv har lekket ut det her for å bøte på AMDs lansering av 64 FX ?

Lenke til kommentar
Siden denne Prescott molden kjører på 478 osv. kan det vel også ventes at den får høyere ytelse osv. med ny socket og minne osv.?

 

Legger også merke til at power consumption er 103 Watt...

 

Er det noen andre enn meg som kanskje tror at Intel selv har lekket ut det her for å bøte på AMDs lansering av 64 FX ?

 

Ettersom tiden går kommer det selvsagt raskere versjoner av P4. Intel kommer nok til å bruke litt tid på å løse/forbedre varmeproblemene med 90 nm og P4. Intel er flinke og har en massiv stab så de får det nok til.

 

Når det gjelder siste spørsmålet så er det vel slik at de fleste firmaer gjør det de kan for å tjene mest mulig penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...