Gå til innhold

Denne funksjonen får ikke Samsung og Apple


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva i allverden skjer med overskriften til denne artikkelen? Den er jo så sensasjonelt dårlig at jeg nærmest blir dårlig.. At det ryktes at Apple og Samsung har leveringsproblemer så de ikke vil innføre fingeravtrykkleser med det aller første er jo noe helt, helt annet enn å påstå at dette visstnok er en funksjon som verken Apple eller Samsung kommer til å få.

 

Dere legger jo opp til at dette skal være noe store greier, som Apple og Samsung nærmest aldri kommer til å få også er det bare snakk om fingeravtrykkleser som vi fort kan se allerede med iPhone 5S til høsten (som kanskje til og med er før vi i det hele tatt ser denne nye LG modellen på markedet) og kommer først LG eller Apple, eller kanskje begge to med dette iløpet av høsten så har nok garantert Samsung kommet med en modell eller to som har det de også iløpet av året.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hva i allverden skjer med overskriften til denne artikkelen? Den er jo så sensasjonelt dårlig at jeg nærmest blir dårlig.. At det ryktes at Apple og Samsung har leveringsproblemer så de ikke vil innføre fingeravtrykkleser med det aller første er jo noe helt, helt annet enn å påstå at dette visstnok er en funksjon som verken Apple eller Samsung kommer til å få.Dere legger jo opp til at dette skal være noe store greier, som Apple og Samsung nærmest aldri kommer til å få også er det bare snakk om fingeravtrykkleser som vi fort kan se allerede med iPhone 5S til høsten (som kanskje til og med er før vi i det hele tatt ser denne nye LG modellen på markedet) og kommer først LG eller Apple, eller kanskje begge to med dette iløpet av høsten så har nok garantert Samsung kommet med en modell eller to som har det de også iløpet av året.

 

Det fikk deg til å trykke på artikkelen, gjorde det ikke? DA har overskriften gjort sin funksjon.

 

Ja, det er sjeldent overskriftene stemmer direkte overens med artikkelen, men overskriften er der kun for å få deg til å klikke inn å se.

 

Men "skjønner" frustrasjonen

Lenke til kommentar

Hva i allverden skjer med overskriften til denne artikkelen? Den er jo så sensasjonelt dårlig at jeg nærmest blir dårlig.. At det ryktes at Apple og Samsung har leveringsproblemer så de ikke vil innføre fingeravtrykkleser med det aller første er jo noe helt, helt annet enn å påstå at dette visstnok er en funksjon som verken Apple eller Samsung kommer til å få.Dere legger jo opp til at dette skal være noe store greier, som Apple og Samsung nærmest aldri kommer til å få også er det bare snakk om fingeravtrykkleser som vi fort kan se allerede med iPhone 5S til høsten (som kanskje til og med er før vi i det hele tatt ser denne nye LG modellen på markedet) og kommer først LG eller Apple, eller kanskje begge to med dette iløpet av høsten så har nok garantert Samsung kommet med en modell eller to som har det de også iløpet av året.

 

Overskriften er så kort at det er veldig vanskelig å beskrive saken der på en skikkelig måte. "Denne funksjonen får ikke Samsung og Apple" er en forholdsvis lang tittel. På så få bokstaver skal tittelen beskrive innholdet på best mulig måte samtidig som den skal få leseren til å trykke på saken. Lesertallene blir svært lave dersom man lager en tittel som "Sliter med å levere nok fingeravtrykkslesere".

 

Selv rister jeg også ofte på hodet når jeg leser titler hos nettavisene til enkelte dagspresseaviser, spesielt når de er laget for å misvise ved at viktig informasjon utelukkes. Saken "? Ikke smør skiene til barna" husker jeg spesielt godt å måtte trykke på for å finne ut at det eksperten egentlig hadde sagt til journalisten var at man burde kjøpe smørefrie ski til barna. Å ikke smøre vanlige ski ville vel nærmet seg barnemishandling.

 

Det er en kunst å både beskrive innholdet i artikkelen og fenge leseren i en kort overskrift. Hva mener du overskriften burde vært?

 

Ingressen forklarer imidlertid det meste, og den ser du jo på forsiden vår (i motsetning til hos veldig mange andre nettaviser i dag).

 

"LGs neste supermobil får fingeravtrykksleser, men Samsung og Apple sliter med leveransene."

 

Inngangen til saken kan jeg derfor ikke se er misvisende i dette tilfellet.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis de får dette til å fungere med hansker, så blir jeg imponert. Ellers er vel dette det første jeg har ville slått av. Enkelte PC'er hadde jo dette for noen år tilbake, ser ikke mange slike nå til dags.

 

Skivebom av teknologi vi ikke trenger.

Lenke til kommentar

Er saken det at LG klarer å få til dette fordi de bruker fingerprint sensor fra Norske IDEX?

IDEX er et av tre selvstendige selskaper som produsere fingerprint teknologi for mobile enheter.

 

IDEX regnes også som det ledende selskapet.

 

Mens Apple og Samsung bruker annen mer umoden teknologi?

Eller bruker Samsung IDEX sin teknologi? Med de produksjons problemene er det i tilfelle dårlig nytt for IDEX.

IDEX har selv sagt at deres teknologi vil komme i produkt(er) fra en av verdens ledende mobil produsenter i år.

Lenke til kommentar

Hvis de får dette til å fungere med hansker, så blir jeg imponert. Ellers er vel dette det første jeg har ville slått av. Enkelte PC'er hadde jo dette for noen år tilbake, ser ikke mange slike nå til dags.

 

Skivebom av teknologi vi ikke trenger.

 

Jeg har mer tro på fingeravtrykklesere på mobiltelefoner enn på datamaskiner. En mobiltelefon, og da spesielt dagens telefoner hvor så å si hele framsiden er en skjerm, berører vi hele tiden, mens vi bruker en datamaskin på en helt annen måte. Det hadde blitt mer «naturlig» å dra fingeren over et felt på telefonen for å låse den opp, enn å gjøre det samme på laptopens tastatur. Syns nå jeg, da. :)

Lenke til kommentar
*klipp og kast*
"Først ute med morsom funksjon?"

De er ikke først ute. En haug mobiler fra NTT DoCoMo har for eksempel hatt fingeravtrykkslesere helt siden F900 i 2004 ( http://www.amobil.no/artikler/ny_symbian-telefon_med_3g/5549 ). Jeg tviler også på at "morsom funksjon" er noe som håver inn lesere.

 

"Snart blir mobilen din enda sikrere."

Problemet her er bare at sikkerhet av en eller annen grunn er skikkelig uinteressant for lesere. Hvis saken handler om sikkerhet er det jo greit, for da klikker bare de som vil lese det. Men når saken handler om noe annet vil en sikkerhet-tittel gi ufortjent få lesere.

 

En 16-sifret kode (som er mulig å aktivere i Android) er ganske sikkert det også, for øvrig.

 

"Samsung og Apple sliter, men LG er i støtet."(Den siste kun for klikk, dog, siden det er det det tydeligvis dreier som om for tiden, ikke kvaliteten på artikkelen.)

Man bruker ikke komma i titler (og denne er for lang for vårt design). Ellers en vinkling som ville gått lett gjennom i mange nettaviser, men jeg synes den lurer leseren i altfor stor grad.

 

Gode forsøk, men jeg beholder foreløpig tittelen som er der... selv om den egentlig ikke er optimal den heller :)

Lenke til kommentar

Hvis de får dette til å fungere med hansker, så blir jeg imponert. Ellers er vel dette det første jeg har ville slått av. Enkelte PC'er hadde jo dette for noen år tilbake, ser ikke mange slike nå til dags.

 

Skivebom av teknologi vi ikke trenger.

Skivebom for _deg_, andre derimot synes fingeravtrykklesere er genialt. Har hatt det aktivt i bruk på mine Thinkpads så lenge de har vært inkludert og kommer aldri til å gå tilbake. Fingeravtrykklesing er kjappere enn å skrive inn passord og mye tryggere. På nyere Thinkpads er maskinen umulig å boote uten rett finger, tryggere blir det ikke. Og man trenger ikke å dra fingeren på nytt når OS har startet heller.

 

 

En 16-sifret kode (som er mulig å aktivere i Android) er ganske sikkert det også, for øvrig.

Sure, men tar altfor lang tid å trykke inn.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...