Gå til innhold

Nå blir dataskapt hud ekstremt realistisk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

WOW. Ikke noe hint til uncanny valley, dette ble jeg mektig imponert over. Men begrep som "microgeometry render" og "16K Displacement maps" får meg til å tro at dette ikke kan rendres on the fly helt enda. Likevel kjekt å se hva fremtidig maskinvare kommer til å være i stand til å vise oss!

Lenke til kommentar

Skulle til å si det. Man havner i uncanny valley når modellene og grafikken er så realistisk som mulig, men animasjonen og bevegelsene er urealistiske.

 

Men uten å være en ekspert på feltet så virker jo microgeometry rendering som noe ala Tesselation, som finnes på DirectX11, og 16K Displacement maps er vel ikke helt på jordet? Du kan kanskje ikke rendre så mange andre ting utenom det ansiktet, men det burde vel gå greit på et high end kort, vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Skulle til å si det. Man havner i uncanny valley når modellene og grafikken er så realistisk som mulig, men animasjonen og bevegelsene er urealistiske.Men uten å være en ekspert på feltet så virker jo microgeometry rendering som noe ala Tesselation, som finnes på DirectX11, og 16K Displacement maps er vel ikke helt på jordet? Du kan kanskje ikke rendre så mange andre ting utenom det ansiktet, men det burde vel gå greit på et high end kort, vil jeg tro.

 

Vet ikke om tesselation er tatt i bruk i dette tilfelle, ser ikke helt poenget, med mindre man skal kunne gå rundt på huden :p

 

Dette ser ut som en bump+normal/parrallax shader med en enorm textur oppløsning (altså når det kommer til porer og rynker). Men når det er sagt regner jeg med ansiktet i seg selv er brukt store mengder tesselation på ja.

 

Ser helt sykt ut, men sikkert tung grafikk. Men tror ikke 16k texturer på enkelte objekter blir for stort problem for dagens GPUer.. har testet 4k texturer på nyeste ipad, og det greide den relativt bra.

Lenke til kommentar

Om de bare fjerner den kunstig overdrevne blunkingen på dataanimerte folk, blir det enda mer realistisk.

 

en ting jeg alltid legger merke til er øynene, eller området mellom øynene og øyehulene til 3D modeller. Disse ser alltid meget..umh.."bugget" ut. Håper dette er noe som også blir forbedret i nermeste framtid

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er at jo mere realistisk det blir, jo mindre skal det til for at det blir urealistisk :) Stive blikk eller rare bevegelser blir enda rarere når selve objektet ser virkelig ut. Hvis jeg husker rett så har det blitt gjort en studie på dette. For meg så vil jeg heller at de skjerper seg på hvordan npc reagerer på miljæet rundt seg og at de har en mening bak bevegelsene sine istedenfor å være "tomme"

Lenke til kommentar

Fotorealismen kommer nærmere, dette er spennende saker. Spill som BF4 og ARMA 3 er allerede ganske imponerende når ser på screenshotsene som er postet på div sider.

Ser ut som vi nærmer oss et nivå på prosseseringskraft der ting begynner å bli skummelt virkelighetstro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...