Gå til innhold

Lås opp døra med mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er nok kun for Amerikanske dører og jeg ville ikke stolt på den uansett

Hvorfor skulle den bare virke på Amerikanske dører?

 

Man bytter jo ut hele den gamle låsen, så hvilket land man bor i spiller vel ingen rolle ...

 

 

august-smart-lock-02.jpg

 

 

 

Krav til mobiltelefon er vel omtrent bare at den må ha bluetooth, men appen vil bli gitt ut til iPhone & Android telefoner og vil være tilgjengelig i slutten av 2013.

 

Wired har skrevet litt mer om låsen

Endret av Backpfeifengesicht
Lenke til kommentar

Kan ha nøkkel i lommeboka som backup, til f.eks bakdøra. ;)

 

Det eliminerer også et annet problem, og det er om man husket å låse eller ei. Eller at man rett og slett ikke gidder fordi man bare skal være borte i 5 min.

Nå kan du ha en alltid låst bakdør du kun bruker i spesielle tilfeller, som f.eks når batteriet er dødt.

 

Det hadde nok garantert gjort mange hjem langt sikrere.

 

I kollektivet jeg bodde i før så hadde vi to innbrudd, hvor tyven går inn midt på dagen når alle er hjemme for å stjele jakker og sko som står nærmest døra. En slik sak hadde eliminert det problemet.

Samt at det ville vært lettere når man er full å slippe å prøve å finne hullet (i døra), og huske å låse etter seg. :p

 

At det kanskje ikke hjelper den som ikke liker nymotens dinger, og som alltid husker å låse, aldri glemmer nøkler, og har en rutineplan man ikke irriterer seg over er nok sant.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Jeg har hatt denne i mangen år nå. Er ikke avhengig av mobil. Batteri holder i over 1 år. Kan også åpnes med nøkkel i tillegg til at det er mulig å holde ett 9v batteri i bunn i tilfelle batteriene er helt tappet. http://www.fingerprintdoorlocks.com/products/biobolt/biobolt.php

 

Ser de spesifiserer amerikanske standarer, fungerte denne modellen rett på Norske dører?

 

Ser den vil komme i konflikt med dørhåndtak. Jeg orker ikke bruke denne hver eneste gang jeg skal inn døra.

Lenke til kommentar
Ser de spesifiserer amerikanske standarer, fungerte denne modellen rett på Norske dører? Ser den vil komme i konflikt med dørhåndtak. Jeg orker ikke bruke denne hver eneste gang jeg skal inn døra.

 

Passet ikke rett på min dør nei. Jeg borret nytt hull i døren rett over eksisterende lås. Følger med ganske gode maler til denne jobben.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...