Gå til innhold

NorthPole Northbridge- og Revoltec RAM-kjøling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden det ikke ståt noe om støynivået på viften tenkte jeg at jeg kunne legge til mine erfaringer. Det er så definitivt ikke en vifte for de me følsomme ører, lyden forplanter seg skummelt mye i kabinettet. Jeg gjorde det litt mildere ved å kjøpe meg en ny vifte fra microplex, men det var vanskelig å finne en brukbar vifte med lavt støynivå og lite vibrasjon.

Siden denne viften er omtrent den eneste støykilden i kabinettet mit, angrer jeg for min del på at jeg kjøpte den, hadde heller investert i en billigere vannkjøling til NB/GPU (Waterchil?).

Lenke til kommentar

lol :lol:

 

Skjerpe bildekvaliteten ja, det er ikke så enkelt!

Jeg fatter ingenting; jeg bruker muttern sitt digicam som hun har fått gjennom jobben (hun er journalist), og det kosta visstnok 15.000,-, men likevel klarer jeg bare ikke å få skarpe bilder.

 

Mulig jeg er en stor kløne, men jeg tok seriøst 20 bilder av alt, og som regel var det bare grøt - de som havnet i artikkelen var de beste, tro det eller ei.

 

Tips på hvordan man fotograferer med stil mottas med takk, for jeg sliter mye med den saken.

 

Sincerely,

King of n00bishness-photos :woot:

 

Edit:

Når det gjelder lydnivået må jeg tilføye noe:

Jeg kan tenke meg at den høres godt i metall-kabinetter, men den store treklossen min spiser opp alt av lyd, så jeg hører virkelig ingenting fra den. Litt kjedelig hvis jeg skryter av hvor stille den er, mens alle som faktisk har den i 'vanlige' kabinetter spiser av seg øra..

 

Den går tross alt på 8500 RPM, så det er nok fare for litt vibrasjonsforplantning ja..

Lenke til kommentar

Fotografering er visstnok en kunst...

 

Derimot skal det ikke være noen kunst med skarpe bilder på et så dyrt kamera! Det ser for meg ut som om du har overtrådt maxen for nærfotografering, med normale innstillinger på kameraet.

Det du muligens ikke er klar over, at det finnes en såkalt "macro"-innstilling på slike kameraer. Og for den saks skyld - også på langt billigere utgaver.

Går du inn i menyen(e) på kameraet, vil du helt sikkert finne denne funksjonen. Med den aktivert, kan du som regel uten vanskeligheter fotografere med en nærgrense på ca 10cm, antageligvis enda nærmere med et såpass kostbart kamera.

Sjekk muligheten for macro-innstilling, og gjør en prøve med den!

 

ellers var testen fin, men huttetu for en blåst! Vifte på over 8000 rpm? Mon tro hva den kan klare på halv fart?

Lenke til kommentar

Bra artikkel :)

På et så dyrt kamera kan det være at det er stillt på lukkeråpningen!?!

Vist den står på lang åpning og kameraet ikke står 100% stille, vil bildene bli så uklare som de du tok.

 

XP1800+ JIUHB som ikke klarer 2.2GHz, i en Vapochill! De finnes det ikke mange av, du må ha vært veldig uheldig med kjøp av den.

Min XP1800+ klarte 2714mhz i Vapochillen.

Får håpe den XP1700+ gir deg bedre resultater!

Lenke til kommentar

Haha. Fortsatt litt deppa pga R8500 kortet?'

 

ANG støy vil jeg virkelig anbefale og senke turtallet på den viften. Har den selv og har sunket den en god del via en gammel fanmate jeg hadde liggende.

 

Men de Mosfet kjølerne hjalp desverre ikke meg. De er fortsatt så varme at jeg brenner meg når jeg tar på dem ,men snart så er det en vifte på plass til og kjøle dem ned. Har en Shuttle SN41G2 og hvis jeg øker CPU Vcore så får jeg CPU overheat. TOk riktignok litt lenger tid og få overheat nåda. Men bare vent ;)

 

PS: Den passer i en Shuttle ,men den står litt skjevt.

 

Men uansett: En helt grei artikkel,men støynivået savnet ,men det er kanskje like greit siden det er det som skremmer de fleste vekk ifra og kjøpe den? Selv så blir det mekket en funnel.

 

Bildene var ikke så gale da. Er VANSKELIG og ta gode bilder. Bruker selv et kamera til 4000 (ganske billig kamera da) og sålenge jeg ikke zoomer inn så blir de rimelig greie ,men blir det zoom må jeg sette kamera nedpå bordet og prøve og ta bilde ,mens det ligger det.

 

Oppsummering: GOD artikkel ;)

Lenke til kommentar

Hvor mye verdi var det egentlig i den ekstreme ram-kjøleren. (bortsett fra rent estetisk?)

 

Hva var temperaturen på minnet før og etter du monterte kjøleren? (Hva var lufttemperaturen rundt minnet?)

 

Og ikke minst: Hvor mye av den eksta minneklokkinga tror du skyldes kjøleren på minnehontrolleren (i northbridge) og hvor mye tror du skyldes ram-kjølerene? Hvordan hadde det blitt med kjøler kun på northbridge eller kun på ram?

 

Ok, det ser pent ut, men jeg er litt tvilende til hvor mye det hjalp på ytelsen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...