Gå til innhold

Haswell 4xxx tråden


Anbefalte innlegg

k61qTst.png

Her er 4.6ghz @ 1.32v, 74grader.

 

Hadde som du sier vert litt artig å sett forskjeller på liquid pro og vanlig kjølepasta. og dersom du eller noen andre har lyst til å forske litt på dette skal jeg donere resten av av tuben med liquid pro siden jeg ikke har behov for mer :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes jo veldig mange kjølepastaer. Men med vanlig mener du vel Arctic Silver :p

 

Selv bruker jeg Gelid Extreme som virker bra nok. Dog jeg kjører uten lokk, noe som gir bedre resultat uansett :)

 

Test av ny 4770k nå med lokk= on :p

4600mhz 1,200v Startet på dette på første boot

4700mhz 1,25v

4800mhz 1,35v :hm: edit

 

Ser en grei grense her gitt.

For de med luft, så er nok 4700mhz på denne chippen max uten å delidde den.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Litt real world bench:

 

Bf3 på ultrasettings og står på toppen av hotellet på "sharqi" og ser utover byen rett ved helikopteret.

 

 

4770k @ 4800mhz og 1333mhz på minnet cl 9-9-9 ca 82fps

 

4770k @4800mhz og 2666mhz på minnet cl 10-12-12 ca 93 fps

 

Trodde jammen med ikkje det var så forskjell på ved bare å ha en god del høyere minnehastighet.

 

:eek:

Lenke til kommentar

Litt real world bench:

 

Bf3 på ultrasettings og står på toppen av hotellet på "sharqi" og ser utover byen rett ved helikopteret.

 

 

4770k @ 4800mhz og 1333mhz på minnet cl 9-9-9 ca 82fps

 

4770k @4800mhz og 2666mhz på minnet cl 10-12-12 ca 93 fps

 

Trodde jammen med ikkje det var så forskjell på ved bare å ha en god del høyere minnehastighet.

 

:eek:

Ja, dette strider jo mot alt en får høre. Har du quadruppel sjekket? :)

Lenke til kommentar

Hmm, gjelder det kun på hotellet eller generelt? Nobel pris det her Nizzen :D

Skal sjekke det ut imorgen jeg også.

 

Estens: Hvor bor du da?

 

Nizzen: Testa selv nå og kan bekrefte dine resultater. I tillegg hoppet fps som en jojo ved lav minnehastighet.

Endret av blinc
Lenke til kommentar

Minnet har tradisjonelt ikke hatt mye å si.. men da har det jo ikke vært testet med SÅ stor forskjell. Nizzen har jo omtrent dobla (dobbel minnebuss hastighet gir også mye lavere total latency selv om timinger er satt litt høyere)!! Så det burde selvsagt gi en forbedring.

 

Hadde han gått fra 1333 til 1600 hadde det nok ikke vært noe å juble over.

Endret av Buzz76
Lenke til kommentar

Første test av 4770K på Asrock OC Formula endelig, har hatt dette liggende her i 3 uker uten å fått lekt :huh:

 

Fant fort ett par vegger på denne CPU'en på luft:

 

4,4 GHz stabilt på 1,23 vcore

4,7 GHz booter på 1,25 vcore

4,8 GHZ booter på 1,33 vcore :hm:

4,9 GHz booter på 1,375 vcore :nei:

 

post-152551-0-19553900-1375139754_thumb.jpg

 

Får håpe 4770K'en min liker kulde bedre for nå er det på med LN2-potten :yes:

Lenke til kommentar

Noen som har vært borti at frekvensen varierer vel mye?

 

kjører på 4500 / 800... og registrerte 4620 / 740 max/min med hwinfo - med lav belastning og lave temperaturer. + litt sporadisk ustabilititet som *ikke* viser seg under stresstesting.

 

Litt frustrerende når ting fungerer og takler timesvis med occt linpack med avx / vanlig occt, og er tilsynelatende stabilt når jeg er tilstede... men som fremdeles ikke er helt 100%, som jeg av og til finner med kræsjet grafikkdriver etter å ha snudd ryggen til den.

 

Noen tips om hva jeg eventuelt bør se på for å få den til å holde seg stabil? Bruker adaptiv vcore med offset og havner på rundt 1.3V, ørlite ekstra system agent, og llc på extreme, ellers stock.

 

Vet liksom ikke helt hva jeg skal google for å finne info om dette problemet heller. :shrug:

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...