Gå til innhold

Er dekningskartene misvisende?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle hatt en GSM fullbølgeantenne for fjellbruk. Blir vel litt i underkant av 40 cm lang antenne for 800 MHz Passer akuratt på sekken. Skikkelig walkie-talkiemobil. :p

 

Dekning er relativt enkelt i teorien, men i praksis så blir det fort veldig komplisert. Så mye bølger overalt, støy, refleksjoner, vær osv osv. Så mange faktorer som kan spille inn både for det bedre og det verre. Virkeligheten er et komplekst sted...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bruker en nokia telefon med 2 sim kort, henholdsvis NC og TM, farter over store deler av hedmark. En ting er ihvertfall sikkert, Netcom sitt dekningskart er betydelig mer ærlig enn Telenor sitt. Selvskrytet fra Telenor om suveren dekning er noe skikkelig tøys. Merkelig også at det offentlige tilsyn ikke reagerer på dette. Sånn er demokratiet, flott dem passer på hverandre, blårussen og byråkratene. :w00t:

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg opplever også Netcom sitt kart som mer ærlig enn Telenor. Mens sistnevnte ofte skryter på seg litt, opplever jeg at Netcom rett som det er faktisk har dekning der de selv mener de ikke har. Bruker Telenor i jobben og Netcom privat, så har god erfaring med begge.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Javel, sier jeg da for teori og praksis viser seg i mange tilfeller å være på to forskjellige planeter. Jeg har skrevet, stått på steder i Oslo, Måtte flytte på meg selv følgelig for å ringe å klage klaget, klaget og klaget... og når de i andre enden sier at! Neida det er god dekning der du står, , he, he, det er forholdsvis festelig, ikke sant. Sannheten er nok den at om de bruker de teoretiske kartene for utbygging da blir det ikke godt å få brukt mobilen om snaue 2 år. Merkelig at f.eks Telenor har ikke disse problemene i Bangkok, men de er her i Oslo :-)

Ottos i 100

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...