Gå til innhold

Introduserte StarCraft den perfekte strategiformelen? (Mac, Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Infested Kerrigan... :love:

 

Nå har jeg ikke kommet meg i gang med SCII, men jeg håper Samir Duran er en det blir fortalt noe mer om i SC-universet, enten nå eller senere - ble riktig interessert i finne ut hvem, eller hva han er, etter hans handlinger i Brood War (vi har vel alle kommet til "Dark Origin"?).

Her vil jeg vel få deng, men jeg har aldri klart siste kartet i Brood War...Zerg har aldri tiltalt meg (lydene dem lager er bare *grøss*), og deres extreme micro managing er ikke en spillestil jeg klarer å beherske. Har klart siste kartet med X ganger "show me the money", men det er vel ikke å virkelig klare det. :nei2:

 

 

Terran rocks, det er bare et faktum!

 

Edit:

Tenker jeg bare poster denne først som sist: min StarCraft relaterte samling anno desember 2009:

DVD-boksen til høyre er fortsatt i plast.

Endret av Paladin@LANur
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Infested Kerrigan... :love:Nå har jeg ikke kommet meg i gang med SCII, men jeg håper Samir Duran er en det blir fortalt noe mer om i SC-universet, enten nå eller senere - ble riktig interessert i finne ut hvem, eller hva han er, etter hans handlinger i Brood War (vi har vel alle kommet til "Dark Origin"?).Her vil jeg vel få deng, men jeg har aldri klart siste kartet i Brood War...Zerg har aldri tiltalt meg (lydene dem lager er bare *grøss*), og deres extreme micro managing er ikke en spillestil jeg klarer å beherske. Har klart siste kartet med X ganger "show me the money", men det er vel ikke å virkelig klare det. :nei2:Terran rocks, det er bare et faktum!Edit:Tenker jeg bare poster denne først som sist: min StarCraft relaterte samling anno desember 2009:DVD-boksen til høyre er fortsatt i plast.

 

Awesome :D

Lenke til kommentar

Er rimelig sykt å tenke på at det er 15år siden jeg satt som ungdom å spilte SC1 så det sang etter, og nå 15år etter gjør jeg akkurat det samme + 150 000 personer satt å så MLG i helga, om ikke 200 000 med et stappfull sal full av fans.

 

Spillserien er unikt og historiskt.

Lenke til kommentar

Awesome :D

 

Takker. :)

 

Fant frem dagens samling (anno NUH!) - det var litt styr, særlig brettspillene var godt bortgjemt, men hey; må man, så må man:

 

Edit:

Anbefaler alle å skaffe seg "The StarCraft Archive" - det er mye bok for pengene.

http://www.amazon.co...duct/1416549293 <- "Uprising" er med her - er ikke en topp-bok, men finnes ellers kun som e-book.

 

Edit2:

Damn it, visste det var noe jeg hadde glemt å ta med: StarCraft kalenderene for 2011, 2012 og 2013. :hm:

post-271850-0-58753600-1363622601_thumb.jpg

Endret av Paladin@LANur
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke hørt igjennom hele Podcasten ennå, men hvis dere ikke spiller Terran 1, melodi 2 i løpet av ~36 minutter (atm.):

<- starter @ 3.54

 

...så blir det hell to pay!

 

Fytti rakkern så mye gåsehud jeg fikk av den musikken... Hører unit order dialogene i hodet mens jeg hører på det der, og nærmest ser rommet jeg satt i for x antall år siden da jeg spilte det... SC har et utrolig soundtrack!

Lenke til kommentar

Terrans er "exiled"!? Loren nevner fange- og nybyggertransporter som hadde "uhell" (antageligvis planlagt crashlanding) på enkelte planeter i Koprulu Sector (Mar Sara, og Chau Sara er de jeg husker i farten).

 

Noe herfra:

http://starcraft.wikia.com/wiki/Terran

 

...og noe er fra minnet (så det er potensielle feil) etter å ha lest SC-bøkene.

 

 

Hvis noen leser Starcraft, bok 1; "Liberty's Crusade", og har allerede spillt Terran-kampanjen i Starcraft vanilla (originalen) - gjerne like før boken leses, så kommentarer og hendelser i spillet sitter klart klistret fast på minnet - så vil dere kjenne igjen handlingen i boken. :)

Hvis noen husker kartet "Revolution", hvor alt man ser og hører på skjermen er 3 dempede skudd og teksten "(Kerrigan kills the Confederate Officer)", så får man en nærmere beskrivelse av hendelsen i boken.

 

 

Edit:

Virker som jeg er for fort på pauseknappen og begynner å hive ut kommentarer før jeg får med meg evt. fortløpende korreksjoner i Podcasten. :green:

The Confederecy of Man blir p0wned av Arcturus Mengsk (med litt hjelp av Kerrigan og noen Psi Emitters), Mengsk danner The Terran Dominion, og er, som dere sier, like drittsekk som "de korrupte jævlene" som var før.

 

StarCraft - The Inauguration (Arcturus Mengsk Speech)

http://www.youtube.com/watch?v=X6bVj-nTkiU

 

Edit2:

*sukk* Feil igjen: hun (Kerrigan) blir ikke gjort om til en/(a) Zerg, hun blir gjort om til The Zerg (med hennes egne ord: "the queen bitch of the universe"). :p

 

Edit3:

Nå igjen (og jeg driter om dette blir evt. rettet 2sek. etterpå)? Xel'Naga lagde først Protoss, "purity of form", men Xel'Nagaene var ikke helt fornøyd (vet ikke hva de røyka den dagen), så de prøvde igjen med Zerg, "purity of essence", og lagde da The Overmind for å holde styr på Zerg-rasen - bare synd Xel'Nagaene ikke klarte å holde styr på The Overmind...

 

Amatører! :green:

Endret av Paladin@LANur
Lenke til kommentar

Jeg må forresten si meg litt skuffet over at dere ikke engang nevnte dette:

 

StarCraft64_SC1_Cover1.jpg

 

...vel, ikke at det er så mye å si: har man prøvd, eller i det hele tatt sett StarCraft på PC, så er N64-versjonen bare å løpe LANGT unna: den er kannibalisert, slaktet, overkjørt, ødelagt og alle andre negative verb i sammenlikning.

Jeg prøvde det såvidt i en spillbutikk, og fikk sett en cinematic...hello there, Mr. Pixel!

Lenke til kommentar

Terrans er "exiled"!? Loren nevner fange- og nybyggertransporter som hadde "uhell" (antageligvis planlagt crashlanding) på enkelte planeter i Koprulu Sector (Mar Sara, og Chau Sara er de jeg husker i farten).Noe herfra:http://starcraft.wikia.com/wiki/Terran...og noe er fra minnet (så det er potensielle feil) etter å ha lest SC-bøkene.Hvis noen leser Starcraft, bok 1; "Liberty's Crusade", og har allerede spillt Terran-kampanjen i Starcraft vanilla (originalen) - gjerne like før boken leses, så kommentarer og hendelser i spillet sitter klart klistret fast på minnet - så vil dere kjenne igjen handlingen i boken. :)Hvis noen husker kartet "Revolution", hvor alt man ser og hører på skjermen er 3 dempede skudd og teksten "(Kerrigan kills the Confederate Officer)", så får man en nærmere beskrivelse av hendelsen i boken.Edit:Virker som jeg er for fort på pauseknappen og begynner å hive ut kommentarer før jeg får med meg evt. fortløpende korreksjoner i Podcasten. :green:The Confederecy of Man blir p0wned av Arcturus Mengsk (med litt hjelp av Kerrigan og noen Psi Emitters), Mengsk danner The Terran Dominion, og er, som dere sier, like drittsekk som "de korrupte jævlene" som var før.StarCraft - The Inauguration (Arcturus Mengsk Speech)http://www.youtube.com/watch?v=X6bVj-nTkiUEdit2:*sukk* Feil igjen: hun (Kerrigan) blir ikke gjort om til en/(a) Zerg, hun blir gjort om til The Zerg (med hennes egne ord: "the queen bitch of the universe"). :pEdit3:Nå igjen (og jeg driter om dette blir evt. rettet 2sek. etterpå)? Xel'Naga lagde først Protoss, "purity of form", men Xel'Nagaene var ikke helt fornøyd (vet ikke hva de røyka den dagen), så de prøvde igjen med Zerg, "purity of essence", og lagde da The Overmind for å holde styr på Zerg-rasen - bare synd Xel'Nagaene ikke klarte å holde styr på The Overmind...Amatører! :green:

 

Og denne gangen hadde vi til og med med oss en ekspert, Audun fra Gamer.no! Huff og huff :) Setter pris på korreksjonene og vi tar eventuelt noen av dem med i neste episode!

Lenke til kommentar

Driver å hører opp igjen Podcasten (se om det er flere feil mrgreen2.gif ), og bare for å nevne det så er man i Terran-kampanjen "en anonym commander" (korrekt!), i Protoss-kampanjen en "Executor" (mer eller mindre det samme som en militær commander) - på den andre siden av styresjiktet finner vi "Judicators", og uten å vite helt hvorfor er den rangen noe som jeg sammenlikner med det romerske senatet (Protoss'enes styreform minner meg om det). I Zerg-kampangjen spiller vi som en Cerebrate (Edit: (to self): ikke "Zerebrate", you noob!), en slags gruppeleder - eller "Brood" dictator (den tittelen er vel korrekt), som det er i praksis - som da styrer en gruppe Zergs i udefinert antall.

Kerrigan blir etterlatt på planeten Tarsonis btw. Hun hadde plassert ut og aktivert Psi Emitters som "Like a beacon, the combined power of the Psi Emitters reached out to the far corners of the Terran Sector, luring billions of Zerg to the capitol world of Tarsonis".

Etter det sa Mengsk mission completed, og bye, bye Kerrigan.


Tastene på tastaturet mitt tåler opptil 50M klikk...kommer til å bruke opp halvparten innen jeg er ferdig i denne tråden.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Driver å hører opp igjen Podcasten (se om det er flere feil :green: ), og bare for å nevne det så er man i Terran-kampanjen "en anonym commander" (korrekt!), i Protoss-kampanjen en "Executor" (mer eller mindre det samme som en militær commander) - på den andre siden av styresjiktet finner vi "Judicators", og uten å vite helt hvorfor er den rangen noe som jeg sammenlikner med det romerske senatet (Protoss'enes styreform minner meg om det). I Zerg-kampangjen spiller vi som en Zerebrate, en slags gruppeleder - eller "Brood" dictator (den tittelen er vel korrekt), som det er i praksis - som da styrer en gruppe Zergs i udefinert antall.Kerrigan blir etterlatt på planeten Tarsonis btw. Hun hadde plassert ut og aktivert Psi Emitters som "Like a beacon, the combined power of the Psi Emitters reached out to the far corners of the Terran Sector, luring billions of Zerg to the capitol world of Tarsonis".Etter det sa Mengsk mission completed, og bye, bye Kerrigan.Tastene på tastaturet mitt tåler opptil 50M klikk...kommer til å bruke opp halvparten innen jeg er ferdig i denne tråden.

 

CG-gjenskapingen av scenen fra Tarsonis i Wings of Liberty er kanskje min favoritt-cutscene i noe spill, noensinne.

Lenke til kommentar
Og denne gangen hadde vi til og med med oss en ekspert, Audun fra Gamer.no! Huff og huff :)
@ Audun:smiley-score003.gifEdit:Vi er alle mennesker (håper jeg da), så 2 virket litt strengt.

 

:(

 

Bøyer meg i støvet for din StarCraft-kunnskap, Paladin@LANur (selv om jeg NEKTER å a på meg skylden for all lore-feilene). ;) Husker faktisk at jeg lå og leste introduksjonsmanualen på senga back in the old days, men tydeligvis er det mye som har gått halvveis i glemmeboka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...