Gå til innhold

Bør staten tvinge kirken til åvie homofile?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, men hvorfor vil de være kristne? Jeg vil ikke være venner med noen som ikke vil være venner med meg.

 

Hvorfor er jenter kristne? En religion som lenger har undertrykt dem. Fordi de tror på gud og religionen såklart, hva faen tror du?

Endret av Rudde93
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kirken får jo statlig støtte. Og hvorfor skal ikke folk som bidrar til staten bruke ting som er sponset av staten?

 

Staten sponser også legemidler, det innebærer ikke at du har rett til å gå inn på et apotek og få utlevert en armfull A-preparater fordi du har lyst på det.

 

Du trenger et bedre argument enn "staten sponser, derfor skal det være fritt frem for alle".

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvorfor er jenter kristne? En religion som lenger har undertrykt dem. Fordi de tror på gud og religionen såklart, hva faen tror du?

 

Vel jeg er enig med han, det er kanskje på tide å revurdere sin tro når man tilhører en religion som er så sterkt imot dem, begynne å vurdere å gjøre noen annet enn å lese den eventyrboka.

Endret av MrLG
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Staten sponser også legemidler, det innebærer ikke at du har rett til å gå inn på et apotek og få utlevert en armfull A-preparater fordi du har lyst på det.

 

Du trenger et bedre argument enn "staten sponser, derfor skal det være fritt frem for alle".

Du kan ikke sammenligne å få skadelige medisiner med å gifte seg... Det blir litt som om den homofile ungen ble nektet skolegang fordi skolens reglemang sa at han/hun ikke fikk lov, selv om foreldrene betalte for skolegangen

 

Ja, men hvorfor vil de være kristne? Jeg vil ikke være venner med noen som ikke vil være venner med meg.

Det vet jeg ikke. Men de får gjøre som de vil!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan ikke sammenligne å få skadelige medisiner med å gifte seg... Det blir litt som om den homofile ungen ble nektet skolegang fordi skolens reglemang sa at han/hun ikke fikk lov, selv om foreldrene betalte for skolegangen

 

Nei. Hvis du legger merke til det er det heller ikke det jeg gjør.

Lenke til kommentar

Nei. Hvis du legger merke til det er det heller ikke det jeg gjør.

''Staten sponser også legemidler, det innebærer ikke at du har rett til å gå inn på et apotek og få utlevert en armfull A-preparater fordi du har lyst på det.''

 

''Staten sponser også kirken, det innebærer ikke at du har rett til å gå inn i en kirke som homofil og få giftet deg fordi du har lyst til det.''

 

Hva mener du med den sammenligningen da?

Endret av thepill
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å påpeke at statlig sponsing er irrelevant for spørsmålet.

det er jo ikke det. Det er det samme som om en skole skal nekte homofile skolegang fordi det står i regelboka. Selv om foreldrene blir tvunget til å betale penger til skolen.

 

Hvis de vil styre det selv får de bli en selvstendig organisasjon!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det staten bør gjøre er å holde både fingre og lommebok unna kirkesamfunnene. Så bør de enten:

 

A. Innføre en ordning hvor borgerlig "vielse" er den eneste juridisk gyldige. Eller

B: Avskaffe ekteskapet som juridisk enhet.

 

Og så kan de som vil ha sin guds velsignelse av sitt forhold gå til en kirke som vil velsigne dem, helt privat og uten noen juridiske konsekvenser.

 

Geir :)

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...