Gå til innhold

Test: Importkalkulator (Android)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Artikkelforfatter Audun kjøper visst BH og hofteholder i følge bildet, hm...

 

Ikke veldig nyttig app da regnestykket går greit som hoderegning. Håper imidlertid versjon 2.0 også kan si meg nøyaktig når varen er på døra mi, det hadde vært gull!

Lenke til kommentar

Ikke veldig nyttig app da regnestykket går greit som hoderegning.

Hvis du kan alle tollsatsene utenatt så.

 

Det artikkelen ikke nevner er at appen bruker kursene til tollvesenet. Det vil si, tollvesenet oppdaterer kursen sin en gang i uken. Tilsvarer denne kursen at totalbeløpet blir over 200 kr når pakken kommer, selv om kursen har gått ned i mellomtida, vil du fortsatt måtte betale mva og eventuelt toll.

 

Jeg er utvikler av Importkalkulator og tar gjerne imot forslag til nye fuksjoner og forbedringer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ikke veldig nyttig app da regnestykket går greit som hoderegning.
Hvis du kan alle tollsatsene utenatt så.Det artikkelen ikke nevner er at appen bruker kursene til tollvesenet. Det vil si, tollvesenet oppdaterer kursen sin en gang i uken. Tilsvarer denne kursen at totalbeløpet blir over 200 kr når pakken kommer, selv om kursen har gått ned i mellomtida, vil du fortsatt måtte betale mva og eventuelt toll.Jeg er utvikler av Importkalkulator og tar gjerne imot forslag til nye fuksjoner og forbedringer.

 

Satsene er ca. 150,- for fortolling + 25% moms... ikke noe vanskelig å huske det, vel :p

Lenke til kommentar

Hei,

her trengs det litt oppklaring skjønner jeg.

 

Toll og merverdiavgift er to forskjellige ting.

 

På de fleste forsendelser med en verdi over 200 NOK vil du måtte betale merverdiavgift. Dette gjelder derimot ikke alle varer, f.eks. er bøker fritatt MVA.

I tillegg til dette har du det som heter toll. På enkelte varegrupper må man betale tollavgift, satsen varierer etter som hvilken varegruppe det er snakk om.