Gå til innhold

? Apple kommer aldri til å lage billigmobiler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Selv om Apples markedsandeler innen smartmobiler er på bare rundt 20 prosent, har vi 75 prosent av profitten, sa Schiller."

Det sier vel sitt om prisene og de tilhørende profittmarginene til Apple...

 

Og sånn apropos: "7 tommers nettbrett er ubrukelige" - Steve Jobs 2010.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Begynner å bli lei av at hver lille Apple ting skal bli så j... "omg" i alle nettsider-.-

 

Apple er apple, de har gode nettbrett, tlfnen liker jeg ikke, de er dyre contra andre..

 

Apple var Steve Jobs.

Og alikevel bruker du tid på å lese dette, samt skrive her... :)

 

"7 tommers nettbrett er ubrukelige" Steve Jobs - 2010

Til Steve Jobs forsvar så er det faktisk ganske stor forskjell på skjermstørelsen på en Galaxy Tab 7 (7,0") som Steve Jobs snakket om og iPad mini (7,9")

Lenke til kommentar

Og alikevel bruker du tid på å lese dette, samt skrive her... :)

 

 

Til Steve Jobs forsvar så er det faktisk ganske stor forskjell på skjermstørelsen på en Galaxy Tab 7 (7,0") som Steve Jobs snakket om og iPad mini (7,9")

 

Til hans uforsvar er her direkte sitat i den forbindelse:

 

"

While one could increase the resolution to make up some of the difference, it is meaningless unless your tablet also includes sandpaper, so that the user can sand down their fingers to around one-quarter of their present size. Apple has done expensive user testing on touch interfaces over many years, and we really understand this stuff.

 

There are clear limits of how close you can place physical elements on a touch screen, before users cannot reliably tap, flick or pinch them. This is one of the key reasons we think the 10-inch screen size is the minimum size required to create great tablet app"

 

 

Det han sier er pølsevev, og det blir ikke noe mindre pølsevev med en 7.9-tommer, den er fortsatt langt under "the minimum size" på 10 tommer. Og mener at man må pusse ned fingrene til under det halve for 7.9, siden man må ned til en quarter for 7-tommer?

 

AtW

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Og alikevel bruker du tid på å lese dette, samt skrive her... :)

 

 

Til Steve Jobs forsvar så er det faktisk ganske stor forskjell på skjermstørelsen på en Galaxy Tab 7 (7,0") som Steve Jobs snakket om og iPad mini (7,9")

 

Åssen kan man ungå det? Er jo nesten bare det folk skriver om for tiden.

 

Er helt enig med han selv, 10" er perfekt. Noe under dette er for lite, brukelig? ja, men for lite :)

Lenke til kommentar
Og alikevel bruker du tid på å lese dette, samt skrive her... :)Til Steve Jobs forsvar så er det faktisk ganske stor forskjell på skjermstørelsen på en Galaxy Tab 7 (7,0") som Steve Jobs snakket om og iPad mini (7,9")
Åssen kan man ungå det? Er jo nesten bare det folk skriver om for tiden.Er helt enig med han selv, 10" er perfekt. Noe under dette er for lite, brukelig? ja, men for lite :)

Det kommer helt an på bruk. Til surfing i sofakroken er 10" konge, til småspilling og filmtitting på tur er 7" mye bedre spør du meg ;)

 

Lenke til kommentar

Jeg så et intervju med steve jobs da de lanserte den første iphone. Han beklaget prisen på grunn av kostnader ved produksjon av iphone, men mente den ville bli billigere å produsere i fremtiden slik at "alle" kunne anskaffe seg en iphone i hvis de ville. Litt dustete å påstå det bare for å virke snill. De tar for godt betalt, men det er også kundenes feil i mine øyne. Uansett må jeg si at jeg digger ipaden min og er ingen apple hater.

Lenke til kommentar

At Apple ikke vil lage billige telefoner forstår jeg godt. Det er for mange aktører og stor konkuranse. Da er det bedre å satse på det dem gjør i dag: Nemlig telefoner i toppsjikte, der har dem i dag ingen konkurenter!

Ingen konkurrenter faktisk, det er vel en noe i overkant optimistisk vurdering.

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...