Gå til innhold

? Apple nekter forhandlerne å si at noe er galt med iPhone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet er jo at iPhone fungerer mye bedre enn andre tlfer på markedet når man har en Mac :) Er en smaksak, for min del klarer jeg ikke være "poweruser" på Windows, det funker bare ikke.

 

Så dermed blir valget lett for de fleste, iPhone har et bedre OS på markedet per dags dato...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De fleste har PC, ikke Mac - ja, da er valget lett. OSet er ikke bedre - det er bare spesialtilpasset og med lite valg. Både på OS og i frihet på valg for folk. Det kan ikke sies å være et bra OS. Bruk OSet og ha 1 tlf å velge på. Her får du 64GB for over 7k - konkurrenten som vinner tester får du til 4k for 80GB. Sure, smart å velge den dyreste med innskrenket valg. Ja, det er et utrolig enkelt valg for de uten tunnelsyn.

Lenke til kommentar

maken til sutring. kan de ikke bare slutte å selge epleprodukt da. det er en fri verden. og det singler i glasshuset. apple bruker markedsmakten for det den er verdt, på samme måte som teleoperatørene har melket forbrukerne med ublue priser på sms, mms, data i åresvis. de som tror det finnes snille gutter i dette gamet får bare ta seg en pille. google, microsoft, amazon, apple, telenor, ... de er bare ute etter pengene våre alle sammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

maken til sutring. kan de ikke bare slutte å selge epleprodukt da. det er en fri verden. og det singler i glasshuset. apple bruker markedsmakten for det den er verdt, på samme måte som teleoperatørene har melket forbrukerne med ublue priser på sms, mms, data i åresvis. de som tror det finnes snille gutter i dette gamet får bare ta seg en pille. google, microsoft, amazon, apple, telenor, ... de er bare ute etter pengene våre alle sammen.

 

At bedrifter vil tjene penger utelukker ikke at noen er mere moralske enn andre.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen, apple er ett selskap som finner på endel bra, men de har åpenbart ikke særlig godt av å være store, slike metoder er ikke effektive om man er ett mindre selskap.

 

AtW

 

Dette er jeg helt enig med deg i, jeg digger løsningene til Apple, men føler at avogtil blir det FOR "lett". Slik som HDMI, det kom ikke før leeeenge etter Windows maskinene, samme med Blu-Ray, jeg føler Apple kjører en slik stil som byr meg litt imot til tider ved å være for enkelt, og for stort fokus på digital distrubusjon når vi ikke har kommet så langt der enda (720p film kan kjøpes i iTunes store for 169 kroner og er på 3GB stor)

 

 

maken til sutring. kan de ikke bare slutte å selge epleprodukt da. det er en fri verden. og det singler i glasshuset. apple bruker markedsmakten for det den er verdt, på samme måte som teleoperatørene har melket forbrukerne med ublue priser på sms, mms, data i åresvis. de som tror det finnes snille gutter i dette gamet får bare ta seg en pille. google, microsoft, amazon, apple, telenor, ... de er bare ute etter pengene våre alle sammen.

 

Du er helt på jordet, slutter Netcom og alle underleverandører som leverer iPhone med NetCom (Eplehuset etc.) å selge iPhone, vil NetCom tape store penger på abonnement grunnet mengden iPhone som blir solgt. De er ute etter å selge, NetCom lever ikke av å være fornuftig og moralsk riktig, de får ikke statsstøtte, de er 100% avhengig av å selge tjenestene sine (mobilabo. og tlf'er +++)..

 

Netcom var her et illustrasjonseksempel.

 

Men jeg liker heller ikke at Apple ikke sier ifra om problemene evt. tar de til seg og klarer å ordne de til en evt. ny versjon av tlf'en. Å gi munnkurv til de som distrubuerer iPhone er en kortvarig og "feig" måte å lure seg unna på, men om distrubutørene nekter å selge, så taper de for mye penger....

Endret av Rattata12
Lenke til kommentar

De fleste har PC, ikke Mac - ja, da er valget lett. OSet er ikke bedre - det er bare spesialtilpasset og med lite valg. Både på OS og i frihet på valg for folk. Det kan ikke sies å være et bra OS. Bruk OSet og ha 1 tlf å velge på. Her får du 64GB for over 7k - konkurrenten som vinner tester får du til 4k for 80GB. Sure, smart å velge den dyreste med innskrenket valg. Ja, det er et utrolig enkelt valg for de uten tunnelsyn.

 

Sammenligne epler og pærer med grunnlag i lagringsplass er ikke tunnelsyn?

Lenke til kommentar
Sammenligne epler og pærer med grunnlag i lagringsplass er ikke tunnelsyn?

Tja, man må jo uansett betale 7k for eplen og 4k for pæren. Finner ikke et eneste godt argument for å betale nesten dobbel pris for en tlf som ikke gir mer for pengene(jeg ga eksempel på at pris ikke nødvendigvis gir mer for pengen - heller det motsatte mange ganger). Eneste jeg syns taler for det er iMessenger som er bra med iOS - men det igjen forsvinner med abn som selges mye av idag - slike pakketilbud med 5000 sms osv.

Lenke til kommentar
Moderatormelding

Vennligst ikke gjør dette til nok en iPhone vs. «en eller annen Android-telefon»-diskusjon. Det er nok av andre tråder å ta av for dette. Denne tråden er for diskusjon rundt hva Apple ifølge noen krever av operatører og forhandlere. Innlegg som regnes som off-topic vil slettes uten forvarsel.

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjoner på moderering tas på privat melding eller i Klager på moderatoravgjørelser.

Lenke til kommentar

Har Android selv men det er fordi jeg er en geek som liker å fikse på alt sånt at mobilen blir "min". Begge os'ene er like bra bare på forskjellige måter. Liker man å ha det simpelt så kjøp iphone da vel. Er du sånn som meg så kjøper en Android mobil hvis du vil. Det at iphone ikke har ultra raske quadcores er ikke noe problem fordi de lager mobilen og os'et selv, så de kan optimalisere det til å fungere veldig raskt på en dual core. Siden feks htc og Samsung har sense og touchwiz oppå os'et så må de gjerne ha quadcore for å få den optimale ytelsen.

Hvis man vil betale 2000 mer for en iphone så er det greit fordi de betaler for en mobil de vil ha. Vil man ha Android så er det jo flott at man sparer penger, men det er ingen grunn til å hisse seg opp for og si at det ene er bedre enn det andre.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...