Gå til innhold

I morgen er det supersalg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir spennende! Håper på noen skikkelig gode tilbud på 24" skjerm på Komplett. Tenkt lenge på å kjøpe en til, slik at jeg kan få meg et eyefinity oppsett. :D

 

Hva har du tenkt til å bruke Eyefinity til egentlig? Sitter på et oppsett selv men er skuffende få spill som egentlig utnytter det i det hele tatt :/

Lenke til kommentar

Hva har du tenkt til å bruke Eyefinity til egentlig? Sitter på et oppsett selv men er skuffende få spill som egentlig utnytter det i det hele tatt :/

 

Jeg har jo to skjermer nå, og bruker de begge veldig mye. Føler også jeg har behov for en skjerm til, til diverse vinduer og lignende. Syntes også et Eyefinity oppsett i spill virker veldig tøft, spesielt til bil spill og den slags type spill. Jeg vil nok også prøve det ut i wow.

Lenke til kommentar
Jeg har jo to skjermer nå, og bruker de begge veldig mye. Føler også jeg har behov for en skjerm til, til diverse vinduer og lignende. Syntes også et Eyefinity oppsett i spill virker veldig tøft, spesielt til bil spill og den slags type spill. Jeg vil nok også prøve det ut i wow.

 

WoW skal visstnok være et av de spillene det funker best på, pga du kan flytte rundt på hele GUI så det ikke havner langt langt ut på sidene. Av spill som har fungert relativt bra med eyefinity kan jeg nevne noen som Eyefinity virkelig gjorde bedre:

-Mass Effect 3

-Dirt3

-Batman Arkham Asylum

-Batman Arkham City

-Battlefield Bad Company 2 (herlig i tank mode, fordi sideskjermene viste fremdeles hele bildet selv om du normalt ikke ser noe på siden av skjermen :p:P)

 

Bare pass på at du har sterk nok GPU, fordi det er heavy å kjøre 3 skjermer. kjører selv 2x5850 og det holder ikke lenger til å dra nyere spill spesielt bra. Det har dog mest med at de er skikkelig dårlig optimalisert for det. Need for speed Most wanted (det nyeste) kan nevnes her. Det hakker som et uvær med eyefinity og lave instillinger og går helt glatt med maks instillinger på en skjerm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

WoW skal visstnok være et av de spillene det funker best på, pga du kan flytte rundt på hele GUI så det ikke havner langt langt ut på sidene. Av spill som har fungert relativt bra med eyefinity kan jeg nevne noen som Eyefinity virkelig gjorde bedre:

-Mass Effect 3

-Dirt3

-Batman Arkham Asylum

-Batman Arkham City

-Battlefield Bad Company 2 (herlig i tank mode, fordi sideskjermene viste fremdeles hele bildet selv om du normalt ikke ser noe på siden av skjermen :p:P)

 

Bare pass på at du har sterk nok GPU, fordi det er heavy å kjøre 3 skjermer. kjører selv 2x5850 og det holder ikke lenger til å dra nyere spill spesielt bra. Det har dog mest med at de er skikkelig dårlig optimalisert for det. Need for speed Most wanted (det nyeste) kan nevnes her. Det hakker som et uvær med eyefinity og lave instillinger og går helt glatt med maks instillinger på en skjerm.

 

Da kan jeg bare glede meg, sett litt filmer på Youtube og ser veldig tøft ut å spille WoW med Eyefinity oppsett. Har ikke sett spesifikt på Dirt 3, men bilspill ser generelt tøft ut over 3 skjermer syntes jeg!

 

Klar over at det krever sitt av skjermkortet, nå har jeg kun et Radeon HD 6850 og dette er jeg fullstendig klar over at begynner å bli noe utdatert. Men venter med og oppdatere dette, da jeg har planer om å bytte ut mer eller mindre alt bare lommeboken sier ja til det. Men spill som WoW og for eksempel Dirt 3 tror jeg ikke skal bli noe problem å spille i Eyefinity sånn som maskinen min er nå. :)

 

Men en ting jeg lurer på, mens vi er inne på det. Display-port har jeg null peiling på, har det noe å si hva jeg velger av det egentlig? Link gjerne til en som er grei, hvis det er noe forskjell på det.

Endret av ChristofferRudi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...