Gå til innhold

Ny rapport knuser tre myter om piratlovene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm... Ut fra hva artikklen oppsummerer virker dette faktisk som en saklig og faktabasert rapport fra republikanerne. Noe som er verdt å legge merke til.Det hadde vært morsomt å vite hvorfor de trakk den tilbake med en veldig vag grunn (som ikke sier at det er noe feil), og hvem som gjorde det.

 

Denne kommer nok fra en gruppe i republikanernes leir som tror på deres originale prinsipper. Men de som sitter ved makten, kjøpt og eid av industrien, ikke likte det som ble beskrevet.

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Lovene er en ting, men også hverdagen og DRM er direkte skadelig for forbruker og marked.

 

Har en dunge Blu-ray som jeg har kjøpt lovlig. Jeg har en HT-PC med BR spiller. Jeg har kjøpt programvare for å spille av på for flere hundre kroner.

 

Men stadige oppdateringer og endringer av DRM gjør at nye filmer ikke lenger kan spilles av. Jeg må da betale mange hundre kroner for en ny BR spiller. Og flere har slitt med det samme på eldre BR spillere av fysisk type.

 

Hvis jeg skal ha problemer med å spille av plater jeg har betalt for for at jeg skal la vær å laste ned de samme filmene er det noe galt med den logiske tankegangen. Jeg gidder ikke betale for BR-filmer så lenge jeg ikke får sett dem. Uten å betale for nok en BR-spiller that is.

 

Samme med uavbrytelig reklame/forfilmer som gjør at jeg må sette av ti minutter for å sette på en film til barna. (Barn ser ofte samme film 1000 ganger) AAARGH!!! Spesielt irriterende på biltur når jeg må stoppe opp og klatre bak i bilen for å sette på ny film, for så å glemme å trykke stop på spilleren så den lagrer posisjon før jeg skrur av tenninga.

 

Når det er slik er det lettere å bare laste det ned. Så slipper jeg vente et halvt år eller mer også.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg har ingenting i mot at skaperen av et produkt tjener penger på dette. Men i film- og musikkbransjen er det en del andre også som tjener flust med penger, da uten å egentlig bidra med noe positivt i forhold til produktet. Og ofte ødelegger de også for det som KUNNE vært et godt produkt ved å kommersialisere, kommersialisere og atter kommersialisere.

 

Hva gjelder republikanerne i USA og rapporter, så er det vel så som så med sannhetsgehalt ...

Endret av 96abrevs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...