Gå til innhold

Så mye koster det å lage iPad Mini


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Apple har nok rimelig gode avtaler med leverandørene sine, men til forskjell fra andre produsenter som produserer flere av komponentene selv må Apple sette bort produksjonen av alt. Det fordyrer det nok litt igjen.

Det skulle vært morsomt å se den virkelige profittmarginen til de forskjellige mobilprodusentene, Apple inkludert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spiller ingen rolle hvor mye det koster å produsere enheten.

Man må regne inn alle faktorer: produksjonskostnad, software, utvikling av software og hardware, lønn til alle som jobber med dette ++++

Da har man et virkelig regnestykke. I tillegg skal selvsagt Apple tjene penger, ellers blir det ikke fler produkter.

 

Jeg er på ingen måte en Apple-fanboy, har aldri hatt et Apple-produkt og kommer kanskje aldri til å skaffe meg det.

 

Sjekk et hvilket som helst annet produkt og se hvordan det ligger an med kostnader.

Lenke til kommentar

Hva som bør være interessant for dere som kjøper Appleprodukter, som jo som kjent ikke tar SD kort, er at Apple tar 10 gangern på eMMC (Flash) minne.

 

 

Jeg livnærer meg på å utvikle elektronikk, så jeg er interessert i kostnadene ved å masseprodusere elektronikk av profesjonelle årsaker. Har faktisk akkurat fått tilbud på eMMC i store volum etter norske forhold, men sikkert bare nok til å dekke Apples behov en dag før lunch.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...