Gå til innhold

Ukens podkast: Star Wars-spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg gikk for good guy edition. Star Wars X-Wing!

 

Sleit som bare rakkern. Var kanskje litt for ung for å bli duktig nok. Husker jeg kjøpte meg en joystick til 149 kroner. Det var stas! :D

 

Var fasinert av at man kunne bestemme hvor man skulle sende skjoldkraft. Tar jeg ikke feil var det en felles kraftkilde for motor, våpen og skjold, så det gjaldt å fordele klokt og etter behov! Digget briefingen, og det at man fikk masse medaljer på den jakka som hang i den virtuelle garderoben!

 

ÅÅÅH MAN! jeg savner de tidene! :D

Lenke til kommentar

Liten followup på Amiga podcast'en.

 

Icaros bruker OWB Odyssey Web Browser.

Last ned manualen som pdf fra: http://www.icarosdes...ktop_manual.pdf mye info og masse screenshots, Det ser mektig pent ut.

Om netscape kom på amiga er jeg ikke sikker på, Jeg brukte IBrowse

du har også Voyager og AWeb som kom på Orginale AmigaOS.

 

Diskettene på amiga ser jeg det også er spørsmål rundt.

NESTEN sikker på at alle amigaene kom med 880k standard.

Men man kunne/kan kjøpe HD (high density) diskettstasjon også på "hele" 1.76 mb. Kjøpte en intern sånn til min 1200.

 

Man kunne også "lure" DD (duble density) diskene med å bruke en loddebolt å brenne høl på motsatt side av write protection hølet og formatere de som 1.76mb(måtte ha DD diskettstasjon). DET var dog en STOR sjanse å ta, det fungerte etter erfaring ca 30% av gangene. som oftes ente jeg med å drepe hele disken.

Hørte aldri noe om at 2.88mb ED (extended density) kom til amiga.

Den hadde hvertfall veldi bregrensa levetid på pc også.

 

EDIT: Glemte å nevne at jeg kjører mitt Icaros på et CF kort på 16 gb, med en overgang fra 2.5 Ide til CF.

CF er bare en litt forandra versjon av IDE grensnittet, nye ting er for eksempel hot swap.

EDIT 2: The Millenium Falcon er bare en "tungt oppdatert" versjon av Correlian YT-1300 light freighter.

Endret av Cyclops24
Lenke til kommentar

Jeg gikk for good guy edition. Star Wars X-Wing!Sleit som bare rakkern. Var kanskje litt for ung for å bli duktig nok. Husker jeg kjøpte meg en joystick til 149 kroner. Det var stas! :DVar fasinert av at man kunne bestemme hvor man skulle sende skjoldkraft. Tar jeg ikke feil var det en felles kraftkilde for motor, våpen og skjold, så det gjaldt å fordele klokt og etter behov! Digget briefingen, og det at man fikk masse medaljer på den jakka som hang i den virtuelle garderoben! ÅÅÅH MAN! jeg savner de tidene! :D

 

X-Wing er på alle måter et fantastisk spill, jeg bare digga TIE Fighter enda mer :)

 

Knights of the Old Republic 1 og 2 kunne glatt ødelagt studiene for min del, fantastiske spill som ble fulgt opp med Mass Effect serien.Hva synes Radgutta om Rogue Squadron på N64? Husker spillet vekslet mellom å by på stor spillbarhet og grenseløs frustrasjon.

 

Rogue Squadron syns i hvertfall jeg er ganske ålreit men det ble mye bedre når de kom med oppfølgeren på Gamecube.

 

Liten followup på Amiga podcast'en.Icaros bruker OWB Odyssey Web Browser.Last ned manualen som pdf fra: http://www.icarosdes...ktop_manual.pdf mye info og masse screenshots, Det ser mektig pent ut.Om netscape kom på amiga er jeg ikke sikker på, Jeg brukte IBrowsedu har også Voyager og AWeb som kom på Orginale AmigaOS.Diskettene på amiga ser jeg det også er spørsmål rundt.NESTEN sikker på at alle amigaene kom med 880k standard.Men man kunne/kan kjøpe HD (high density) diskettstasjon også på "hele" 1.76 mb. Kjøpte en intern sånn til min 1200.Man kunne også "lure" DD (duble density) diskene med å bruke en loddebolt å brenne høl på motsatt side av write protection hølet og formatere de som 1.76mb(måtte ha DD diskettstasjon). DET var dog en STOR sjanse å ta, det fungerte etter erfaring ca 30% av gangene. som oftes ente jeg med å drepe hele disken.Hørte aldri noe om at 2.88mb ED (extended density) kom til amiga.Den hadde hvertfall veldi bregrensa levetid på pc også.EDIT: Glemte å nevne at jeg kjører mitt Icaros på et CF kort på 16 gb, med en overgang fra 2.5 Ide til CF.CF er bare en litt forandra versjon av IDE grensnittet, nye ting er for eksempel hot swap.EDIT 2: The Millenium Falcon er bare en "tungt oppdatert" versjon av Correlian YT-1300 light freighter.

 

Det er denne typen info vi digger å få :) Interessant om de forskjellige disktypene, visste ikke dette!

 

Sidan du ikkje kunne redigere her, vil eg berre seie at du styrte ikkje Lambda Class Shuttle, men ein Assault Gunboat i Tie Fighter :)

 

DAMN it, visste jo det. Bare huske ikke navnet "Assault Gunboat" der og da :) Selv syns jeg det kuleste var å fly en Tie Interceptor pga. farta :)

 

Tie Fighter blei spelt igjennom ein million gongar, så mykje at eg huskar kvar tid fiendane kom ut av light speed :p

 

TIE Fighter er et tvers gjennom magisk spill. Fantastisk!

Endret av TST
Lenke til kommentar

Husker jeg spilte mye Shadows of the Empire på N64. Det var faktisk et utrolig kult plattform/3 persons actionspill. Man sladda jo sidelengs når man gikk :p

Samt Star Wars Episode 1 Racer MED Expansion pack slik at man fikk litt ekstra "eyecandy" :p Hele 4 MB mer ram :D

Har også hatt kosestunder med KOTOR, Outcast, Jedi Academy. Spesielt sistnevnte på multiplayer er utrolig fett.

De siste årene har jeg vært innom Force Unleashed. Det er greie spill, men de er så korte!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har faktisk Dark Forces i eske liggendes i hyllen. Pappinnlegget er på mystisk vis blitt borte, men CDen, reference guide, registrerings- og garantikort er der fremdeles. Prislappen står på esken også; 429kr. :w00t:

Minnes det var muligens en tykkere manual med der også, men har bare vage minner om noe slikt - noen som kan si hva Dark Forces-esken inneholdt, og om jeg faktisk mangler noe?

 

Husker da jeg var ung og ikke kunne så mye engelsk...Dark Forces var det vanskeligste spillet jeg kunne spille! Ante ikke hva kontrollene var (ingen ingame options menu i det spillet), og ingen internettilgang for å kanskje finne det ut.

Tror 3. brettet var så langt som jeg kom uten juks (såklart, når jeg ikke skjønte hva jeg skulle gjøre); gikk bare i ring, jukset når jeg hadde gått i ring nok ganger - møtte så på en låst dør, gikk i ring flere ganger og da enten gav opp eller jukset for å komme til neste bane.

 

Har tatt opp spillet igjen på DOSbox i voksen alder og endelig fått rundet det - uten juks! Whohoo! Og jeg må si det var gøy å endelig klare å åpne døren til sistebossen, ved et mirakel klare å ta ham på første forsøk og få se end credits, noe jeg aldri klarte da jeg var mindre.

 

 

Edit:

Driver å hører på podcasten nå, og kloakkmonsteret dere er ute etter i Dark Forces heter "Dianoga" - sewer creature. ;)

Møtes for første gang på 3. brettet. Det visste jeg tilogmed uten å bruke Google (les ovenfor).

Endret av Paladin@LANur
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tie Fighter var awsome, samt X-wing, X-wing vs Tie fighter.

 

Men er det noe jeg ser frem til så er det en mod til "Freelancer" med oppdatert grafikk. Moden har vært i utvikling i flere år. Moden kom ut med demo i april i år.

 

http://www.moddb.com/mods/fwtow

http://www.freeworlds-tow.net/

 

Gammel trailer til mod : http://www.youtube.com/watch?v=iErvfmqClb8

 

Litt nyere video : http://www.youtube.com/watch?v=jvoBP4MR1z8&feature=plcp

Endret av flabben2k
Lenke til kommentar

Tie Fighter var awsome, samt X-wing, X-wing vs Tie fighter.Men er det noe jeg ser frem til så er det en mod til "Freelancer" med oppdatert grafikk. Moden har vært i utvikling i flere år. Moden kom ut med demo i april i år.http://www.moddb.com/mods/fwtowhttp://www.freeworlds-tow.net/Gammel trailer til mod : http://www.youtube.com/watch?v=iErvfmqClb8Litt nyere video : http://www.youtube.com/watch?v=jvoBP4MR1z8&feature=plcp

 

Nå kommer jo Chris Roberts med et helt nytt spill også :)

Lenke til kommentar

Star Wars spill ja, jeg har grodd så mye Star Wars på konsoll at det luktet nærmest svidd på gutterommet. Star Wars på Sega Master System, brutalt vanskelig, men episk for en liten guttunge. Rebel Assault 2 var kanskje ikke ett særlig godt spill, men du verden så mange timer vi la ned i det likevel :p Mange awesome mellomsekvenser her altså, og musikken som det påpekes i podcasten var jo virkelig i sitt ess!

 

Nintendo 64 kom på markedet, og jeg var jo PS-fanboy. Husker da jeg fikk prøve Shadows of The Empire på ett kjøpesenter i Sogndal for første gang...Hoth-brettet gjorde ett så sinnsykt stort inntrykk på meg ,jeg var målløs. Grafikken var smooth og oppdraget var helt rått! Heldigvis fikk en kompis N64 i hus rimelig kjappt (jeg fulgte etter førstkommende jul). Det var Star Wars filmer, Shadows of The Empire og Dark Forces om hverandre.

 

Ellers på N64 var jo Rogue Squadron helt fantastisk, og med Expension Pack var grafikken suveren! Lyden var også i høg klasse til å være på N64, og jeg tror nesten dette må være det SW-spillet jeg har spillt mest, tett etterfulgt av Rogue Squadron 2 på Gamecube.

Star Wars: Racer var jo også en artig vri, lynkjappt racer spill med mange gode brett! Spillte det såpass intenst at jeg til slutt fikk dype gnagsår på tommelen. Stikka på N64 kontrollen var jo ikke akkurat den mest ergonomiske sånn sett. Satte en sånn øreplugg hette over stikka for litt lindrende effekt, men når det til slutt ble blod og plaster ut av dette her så måtte jeg faktisk legge fra meg spillet noen dager før videre fremgang :hm:

 

 

 

Dark Forces på PC var jo helt utrolig fett, og etterfølgerene var også bare fryd og gammen! X-wing Alliance fikk kjørt seg en rekke usunne timer det også, bare det å mekke sammen egne multiplayer oppdrag med bots gav latterlig mye underholdning.

 

Utrolig mange Star Wars spill som har fått kjørt seg opp igjennom årene, ingen tvil om det. Jeg går fortsatt og håper om ett nytt space-shooter da!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Star Wars spill ja, jeg har grodd så mye Star Wars på konsoll at det luktet nærmest svidd på gutterommet. Star Wars på Sega Master System, brutalt vanskelig, men episk for en liten guttunge. Rebel Assault 2 var kanskje ikke ett særlig godt spill, men du verden så mange timer vi la ned i det likevel :p Mange awesome mellomsekvenser her altså, og musikken som det påpekes i podcasten var jo virkelig i sitt ess!

 

Rebel Assault 2 var så "flashy" og måten de brukte musikken på gjorde det lett å bli imponert, tross at gameplayen er veldig ensformig og egentlig bare er et glorifisert skytegalleri. Men på samme måte som deg brukte jeg MANGE timer på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...