Gå til innhold

Den lille American / Euro Truck Simulator 2-tråden


Anbefalte innlegg

Euro Truck Simulator 2 og American Truck Simulator

1-2.jpg

Kjør Europa rundt!

Lanseringsdato: 19. oktober (download) og 26. oktober (butikk)

Spillet kan kjøpes her

Demoen kan lastes ned her

Oppfølgeren til originalen Euro Truck Simulator har kommet, med flust av forbedringer!

For å få den beste opplevelsen anbefales ratt. Tastatur og gamepad er også støttet.

1. Videoer



2. Bilder

1-2.jpg

2-2.jpg

nl-walkbridge.png

ets2_00054.jpg

04.jpg

ets2_00120.png

znacky_06.jpg



3. Mods

ETS2 - Project Realism

Gjør spillet mer realistisk på en rekke felt.

Improved Weather

Forbedrer væreffektene i spillet.

Realistic Weather Sound

Mer realistiske lyder.

Realistic Physics Mod

Mod som forbedrer fysikken.



4. Maps

Reisproject

Høydetaljert kart fra Reislord. Inneholder Norge, Danmark og Sverige. Tyskland har også blitt "oppgradert" med nye veier og skilt. Anbefales!

Scandinavia mod

Inneholder i likhet med Reisproject Skadinavia, men har flere veier og byer. Dog er kartet mindre detaljert.

Flere kart kan man finne her.



5. Anmeldelser



Metacritic [79]

________

Gamer.no

-"Euro Truck Simulator 2 representerer et massivt steg fremover for serien. Denne gangen er veiene langt mer varierte og interessante, samtidig som de byr på større utfordringer. Omgivelsene har også fått seg et kraftig ansiktsløft, og noen ganger er det mer fristende å se på ting langs veien enn det er å følge med på trafikken."

7/10

___

Destructoid

-"Although not the most visually advanced game, Euro Truck's believable presentation of Europe's roads and cities are nonetheless impressive. From the shape of the traffic lights to the atmosphere of the backdrops, there's a sense of individuality to each new territory you uncover, and the trucks themselves are lovingly recreated with an intricate level of detail. Owned trucks can be repainted and upgraded with all manner of parts, and as the player levels up, the potential for personalization expands."

8.5/10

___

PC Gamer

-"Euro Truck Simulator 2 is that rare thing, a strong sim tethered to a strong game. Where other vehicle-obsessed devs seem to take player motivation for granted, Czech studio SCS understand that a pleasingly modelled steed needs a pleasingly modelled environment to shine.

On this occasion that environment is a swathe of Europe stretching from Plymouth in the west to Wroclaw in the east, from Aberdeen in the north to Milan in the South. The tangle of motorways and major roads is stylised and condensed, but feels massive. After a splendid week of non-stop trucking the stats screen tells me Ive still only seen 50% of it.

Heed the mockers and youll miss one of the PCs finest and freshest driving games."

8.5/10



6. Kilder

Bildene er hentet fra: http://blog.scssoft.com/



Send PM hvis det er noe som skal fikses eller legges til!

Endret av Aerow
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Måtte prøve det og ble faktisk hekta :p, Hvor lang tid vil det ta før jeg har nok penger til flere sjafører?

 

Du kan leie inn sjåfører når du vil, er bare å ta opp lån i banken, deretter oppgradere garasjen. Har selv leid inn to stykker, men tjente helt latterlig lite på dem, med tanke på at du må kjøpe lastebiler til dem også :p

 

Kan dog hende du kan tjene litt på dem tilslutt, ellers hadde det vel ikke vært noe poeng med dem.

 

Kan forresten anbefale å prøve mods til spillet. Er tusenvis av sider med diverse modifikasjoner, men kan spesielt anbefale denne siden: http://www.racedepar...simulator-2.72/

 

Denne fyren holder på med en ny map til spillet som visstnok skal inneholde deler av Skandinavia. Kan bli bra med tanke på det han har gjort før: http://trucksimsforu...p?f=232&t=15006

 

:)

Lenke til kommentar

Er bra, men synes veinetverket er litt labert, det er for det meste bare fire felts motorveier over alt. ville gjerne hatt flere sideveier. og kanskje utvided byene litt mer relistisk med veinettverkene og størrelsene.

 

Edit. hadde vert kult hvis noen lagde veiene med GPS data eller noe og fikk alle veiene som brukes i dag.

Endret av bigggan
Lenke til kommentar

Spilt dette i noen timer alt! Utrolig morsomt, fordelen med spillet er at du kan ha din EGEN musikk ingame! Last inn dine MP3 sanger til musikk mappen og lytt til dine egne låter på radio! Stort pluss for meg!

 

Sitter mest om kveldene / nettene og "drømmer" :p. meg bort. Morsomt spill som er verdt å prøve! Jeg likte ikke simulator spill men dette var noe av det bedre jeg har prøvd der ute av simulator spill! Har hyrer inn to folk og kjøpt lastebiler til dem, har to garasjer også! Er gøy å se hvordan du oppgradere deg globalt!

 

Fordelen er etterhvert blir du fast kunde hos de som selger lastebiler kan du kjøpe dem "online" ingame som gjør at du slipper å dra til dem å kjøpe! Da blir de levert hjem til deg!

 

Har kjørt netter, dager, regnvær. Er det noe snø i dette spillet noen som veit det?

 

Hvordan får jeg oransje lys på lastebilen? Takker!

Lenke til kommentar

Er ikke snø på spillet dessverre, stor nedtur for min del. Kommer forhåpentligvis en mod som fikser det, slik som i de tidligere spillene. Hvis du mener oransje lys man har på toppen av lastebilen kan du få det, men mener å huske at du må være i en høy level for å kunne kjøpe det.

Lenke til kommentar

Forstår, da får jeg spille enda mer. Er en del bugs :p. Kjørte full fart i en sving og klarte selvsagt ikke svingen med min henger. Skulle tro jeg knuste hele lastebilen fronten og siden. Null skade :D lol.

 

Jævla idioter av bilister som legger seg foran deg og bremser så du kommer nær de og de setter på nød blink, noen kjører da på rødt hvis du prøver det foran et trafikklys eller står de der og irriterer deg grønn.

Lenke til kommentar

Jeg digger dette spillet! Kjører med et G27 og storkoser meg med en fysikkmod jeg lastet ned som gjorde fysikken helt fantastisk. Den flyttet også sperren på lastebilene til 120 km/t.

 

Klarer ikke helt å forstå vitsen med å ha folk i arbeid, dog. De tjener veldig lite pr. dag, og selv om jeg har funnet noen med litt bedre skill så gav ikke det noen merkbar forbedring. Jeg synes trafikken fungerer veldig bra, til tider, men det er ikke perfekt. Merkelige av- /påkjøringer hvor jeg har endt opp med å gi gamlemor whiplash fordi de finner ut at det er en god idé å stoppe i et påkjøringfelt til motorveien, forekommer en god del.

 

Alt i alt så er dette et veldig bra spill om du liker bilsimulatorer og det å kunne kjøre realistisk med ratt. Kjører Volvo med 750 gamp.

Lenke til kommentar
Er bra, men synes veinetverket er litt labert, det er for det meste bare fire felts motorveier over alt. ville gjerne hatt flere sideveier. og kanskje utvided byene litt mer relistisk med veinettverkene og størrelsene. Edit. hadde vert kult hvis noen lagde veiene med GPS data eller noe og fikk alle veiene som brukes i dag.

 

du er inne på noe der. ble veldig skuffet over selve størrelsen på spillet (veier/byer) osv. spillet tar jo kun 1500 mb ? hvorfor ikke ha ekte vei nettverk som han over sier...om spillet tar 50 gig så gjør ikke det noe. man har jo ikke mangel på disk space uannsett.

Endret av Blazer
Lenke til kommentar

Jeg digger dette spillet! Kjører med et G27 og storkoser meg med en fysikkmod jeg lastet ned som gjorde fysikken helt fantastisk. Den flyttet også sperren på lastebilene til 120 km/t.

 

Klarer ikke helt å forstå vitsen med å ha folk i arbeid, dog. De tjener veldig lite pr. dag, og selv om jeg har funnet noen med litt bedre skill så gav ikke det noen merkbar forbedring. Jeg synes trafikken fungerer veldig bra, til tider, men det er ikke perfekt. Merkelige av- /påkjøringer hvor jeg har endt opp med å gi gamlemor whiplash fordi de finner ut at det er en god idé å stoppe i et påkjøringfelt til motorveien, forekommer en god del.

 

Alt i alt så er dette et veldig bra spill om du liker bilsimulatorer og det å kunne kjøre realistisk med ratt. Kjører Volvo med 750 gamp.

 

hvor finner man den fysikkmotoren du lastet ned ?

Lenke til kommentar

Har kjørt litt i dag og i går og må si jeg liker det, fysikken og grafikken er mye bedre en før, spillet føles mye mer polert ut en forgjengeren. Mapen er veldig kjedelig, men det finnes vel custom-maps ganske snart. Håpe på noe Nord-Norge map med smale, hullete og ned snøyde veier.

 

Akkurat idag har jeg hatt mer en nok av det(150km i snøstorm) men ellers synes jeg det mye artige å peise med 120 igjennom snøen en de endeløse autobahn og perfekte veier i Tyskland.

 

Husker det var en veldig finn Norge map til "Pedal to the metal."

Endret av NoiSe_NOR
Lenke til kommentar

Bra mod! :)

 

Har ikke fått testet den, men versjon 1.3 er ute idag: http://trucksimsforu...p?f=239&t=15127

 

1.4 nå :p

 

http://trucksimsforu...p?f=239&t=15148

 

Takker for linkene Andzel! Denne modden gjør spillet så mye bedre og mer realistisk. Fantastisk kjøre fysikk nå:)

Har et problem med V1.4 desverre og håper dere kan hjelpe meg. De andre versjonene kom i en liten .scs fil som det bare var å lempe over i mod mappen. V1.4 kom i en mappe som heter "def", og jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av den:)

Er det bare til å flytte den til mod mappen også?

Lenke til kommentar

 

Bra mod! :)

 

Har ikke fått testet den, men versjon 1.3 er ute idag: http://trucksimsforu...p?f=239&t=15127

 

1.4 nå :p

 

http://trucksimsforu...p?f=239&t=15148

 

Takker for linkene Andzel! Denne modden gjør spillet så mye bedre og mer realistisk. Fantastisk kjøre fysikk nå :)

Har et problem med V1.4 desverre og håper dere kan hjelpe meg. De andre versjonene kom i en liten .scs fil som det bare var å lempe over i mod mappen. V1.4 kom i en mappe som heter "def", og jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av den:)

Er det bare til å flytte den til mod mappen også?

 

lastet ned selv nå men er .scs fil som jeg fikk.

Lenke til kommentar

Spilt ets2 en stund nå og har bygget opp bilen min med utstyr. Det som irriterer meg er at jeg ikke får ekstra lys og gul lamper til å fungere. Er det noen som har hint eller tips om hvorfor dette ikke fungerer? Er det en mod for dette?

 

Det er egne knapper for det, men jeg husker ikke hva de heter i menyen. De ligger sammen med de andre lygreiene tror jeg.

 

Trykk F4, så kan du huke av det du vil ha på av lykter. Aux kommer på automatisk når du slår på fjernlys, om du huker de av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...