Gå til innhold

Nytt rekordår for harddisk-industrien


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer de flommene som en like stor overraskelse hver gang, eller snakker vi nærmest opplest og vedtatt kodeord for prisfiksing?

 

Skulle tro det gikk an å forsikre seg mot flomskader, men det betaler seg vel bedre i lengden å ha en flomkatastrofe i ny og ne og la behovet bygge seg opp en stund før man begynner arbeidet med å skyve utviklingen fremover igjen.

Lenke til kommentar

Fire års prognoser viser fortsatt økning i antall disker. Samtidig stiger kapasiteten per disk. Økningen i antall viser gradvis svakere stigning, men det ser ikke ut som det skal flate ut så tidlig som i 2016 og i hvert fall ikke falle markant før leeenge etter det.

 

Dette henger nok sammen med at SSD og HDD fortsatt har hver sine vidt forskjellige fordeler og det kommer de til å fortsette med i mye mer enn 4 år til.

Lenke til kommentar

Forøvrig så har jeg ikke helt forstått SSD konseptet fult ut.

Det må være mere en bare rask tilgang til data

Rask lese \ skrivehastighet, tåler en del juling (fysisk) i motsettning til vanlig HDD, lengre levetid. Eneste minuset er prisen pr GB, men det vil endre seg over tid.

Lenke til kommentar

Forøvrig så har jeg ikke helt forstått SSD konseptet fult ut.

Det må være mere en bare rask tilgang til data

Rask lese \ skrivehastighet, tåler en del juling (fysisk) i motsettning til vanlig HDD, lengre levetid. Eneste minuset er prisen pr GB, men det vil endre seg over tid.

Det glemte jeg

 

Det jeg egentlig hadde i tankene var balansen hvor mye av dataene som skulle være på HDD og SSD.

Lenke til kommentar

jeg tror at en av grunne er at SSD ikke kan erstatte harddisken i den gram man her trodd tidligere.Forøvrig så har jeg ikke helt forstått SSD konseptet fult ut.Det må være mere en bare rask tilgang til data hva med svære datafiler som stadig er endring men samtidig trenger rask tilgang ?

 

Med Crucial sin Adrenaline SSD, kan du kombinere farten til SSD'en og kapasiteten til HDD. Koster ikke skjorta heller, rundt 700kr på komplett. Meget oppegående!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...