Gå til innhold

StarCraft II kan få gratis flerspillerdel (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høyrest ut som eit logisk steg for SC2 dette. Det kritiske blir sjølvsagt at ein ikkje skal ha fordelar over andre på grunn av tjukk lommebok. Berre det å ha gratis tilgang til Arcade-delen av SC2 hadde vore genialt, vanvittige mengder godt brukarskapt innhald der!

 

Ventar berre på at nokon skal snu denne diskusjonen rundt slik at Blizzard brukar dette for å svindle oss.

Lenke til kommentar

F2P pesten sprer seg...

 

Anbefaler deg å revurdere synspunktet ditt, ellers kan det bli tøft å like hobbyen din fremover. Gratisspill er kommet for å bli.

 

Så lenge folk piratkopierer fremfor å faktisk betale for spill, så vil det til slutt bare eksistere gratisspill.

 

En gang vil folk skjønne at "F2P" ender opp dyrere enn "P2P".

 

Inntil da vil spillbransjen tjene grovt på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

f2p pesten har gjort en del titler uspillbare.. nevner dota 2 som et glødende eksempel.. desverre er dette markedstrenden så vi er stuck med det. og er sant som per 17 sier at det er dyrere for spillerne med f2p enn å kjøpe et fiks ferdig spill.. men "free to play" og day 1 dlc er nok fremtiden... faens konsollgenerasjon som ødela gaming for pc spillerne..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

F2P er fortsatt i startgropa. Det vil komme og gå gode og dårlige løsninger i lang tid enda. Noen F2P spill synes jeg fungerer glimrende, mens andre er langt fra mål.

 

Eksempler kan jo være LoL, HoN og lignende. Jeg spiller ingen av dem, men disse virker å ha suksess samtidig som er balanserte mens de lar spilleren velge hvor mye de vil spytte i. Jeg har slev lagt igjen noen kroner i World of Tanks, uten at jeg strengt måtte det. Ga meg ingen fordeler i selve spillet, utover at jeg får en raskere utvikling mot nye tankser og utstyr.

Det finnes jo også mange variasjoner av F2P. Alt fra Farmville-modellen, som fungerer greit til sitt bruk (om noen ønsker å bruke penger på raskere utvikling og overtak i et singleplayer spill, be my guest), til spill som utelukkende lar spilleren bruke penger på kosmetiske ting, evt betale for tilgang til visse områder eller deler av spillet.

Så har man verstingene, som f.eks Diablo 3, som klarer kunststykket å kombinere det verste fra to verdener.

 

En kjempestor fordel med F2P er at man teste spillet uten å betale for det, men dessverre er det altfor mange dårlige løsninger der ute. En mellomvei kan også være en hybrid, slik GW2 har forsøkt seg på.

Lenke til kommentar

Blir det gratis å hoppe rett inn i ladder? Har hørt fleire meininger om akkurat det. Mange frykter at det kan åpne for fleire hackere ettersom kostnadene til spillet no er en god "barriere" for hackere med tanke på utstenging i forhold til viss det blir f2p. Andre meiner det kan bli bra for spillet. Er sjøl ikkje heilt sikker enda

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...