Gå til innhold

Motorola tapte mot Apple


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, Vindicator, hvis de ved å vinne rettsaken samtidig eliminerer en konkurrent eller to på et digert marked, så tjener de lett inn 20 millioner euro på økt markedsandel.

 

Bare i Tyskland bor det over 82 millioner mennesker. Så 20 millioner euro tjener de fort inn igjen hvis de f.eks øker sin markedsandel med de prosentene markedsandel som Google/Motorola hadde der før rettsaken.

 

I USA, der saken mot Samsung fant sted, bor det 310 millioner mennesker ...

 

En økt markedsandel på bare noen få prosent vil der bety en enorm ekstrafortjeneste. Det å vinne en rettsak som utestenger en stor konkurrent fra et digert marked vil derfor være ekstremt lønnsomt, og slett ikke penger ut av vinduet.

Endret av SeaLion
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du mener vel ikke i ramme alvor at du tror på det du skriver, SeaLion?

 

Så du tror altså at når Apple vinner en rettsak mot Motorola over noe så latterlig som en bounce-effekt, så kommer Motorola til å tape hele sin markedsandel og Apple tar over dèt området...?

 

Jajøss, om så hadde vært tilfellet hadde nok ingen kunne brukt noe annet enn en shitPhone da, de saksøker jo alle og enhver som produserer smartphones...

 

Hele apple er ikke noe annet enn en stor jævla http://no.wikipedia.org/wiki/Plagiat

Endret av XanderZ - Slaktarn.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Merkelig som disse rettsakene blir hauset opp?

Hvorfor var det ikke like mye styr i fjor da Apple tapte for Nokia og måtte betale ?800 + ?12 per solgte iPhone?

 

Hmm... hvorfor vises ikke Euro symbolet? Uansett hvilken tegnkoding jeg bruker blir det til et spørsmålstegn.

Endret av covah
Lenke til kommentar

Så Apple vil ha 25 millioner euro for en bounce effekt?Så Apple mener at dem har brukt over 20 millioner euro på å utvikle en bounce effekt?Wow, Apple er gale og grådige.For meg så er det ingen overaskelse på hvorfor iPhones er så vanvittige dyre da når Apple sløser bort pengene slikt om dette er tilfellet.

 

De 25 millionene er ikke til Apple. Det er Apple som må betale det i en slags "pant" hvis de vil ha trukket Motorolas produkt fra hele det tyske markedet. Skulle Motorola anke saken og senere vinne frem, vil såvidt jeg har skjønt Motorola få utbetalt disse pengene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så Apple vil ha 25 millioner euro for en bounce effekt?Så Apple mener at dem har brukt over 20 millioner euro på å utvikle en bounce effekt?Wow, Apple er gale og grådige.For meg så er det ingen overaskelse på hvorfor iPhones er så vanvittige dyre da når Apple sløser bort pengene slikt om dette er tilfellet.

 

De 25 millionene er ikke til Apple. Det er Apple som må betale det i en slags "pant" hvis de vil ha trukket Motorolas produkt fra hele det tyske markedet. Skulle Motorola anke saken og senere vinne frem, vil såvidt jeg har skjønt Motorola få utbetalt disse pengene.

Men da kommer vi jo nok en gang til Apple's markedsmetode, som velger å betale dem 25 mill for så at de kommer til å tjene det fort opp igjen, ikke bare i penger, men også i makt, når det ikke vil bli solgt motorola i Tyskland.
Lenke til kommentar

Patentsystemet er så til de gradert ødelagt. Det gir ingen mening at man kan ta patenter på noe så trivielt som dette. Tenk deg alle ressursene som brukes på patentstrider som dette. Kunne ikke alle produsentene bare brent 10-30 millioner usd på bålet per år istedenfor, hadde spart masse tid og hadde i det store og det hele vært like (lite) produktivt :glare:

 

Edit: skrivefeil

Endret av DeepW
  • Liker 3
Lenke til kommentar

En ting jeg ikke forstår her... Hvis samtlige i denne tråden hadde drevet eget firma og konkurert mot hverandre, hvis dere alle hadde ett kort i ermet som kunne fjernet en konkurrent fra markedet og forsterket deres posisjon i markedet, er det virkelig noen som skal si at dere IKKE hadde benyttet dere av den muligheten?

 

Det har ikke noe å si hvor latterlige disse saksmålene er, Apple ser en mulighet og de tar den. Det er jo tross alt noen som dømmer i deres favør her, som tyder på at det er noe galt med selve muligheten til å ta patenter på disse tingene, ikke at ett firma benytter seg av de mulighetene de har for å styrke sin posisjon i markedet.

 

Motorola og Samsung ville gjort akkurat det samme hvis de var istand til det, akkurat som Nokia og Microsoft har gjort tidligere.

 

EDIT: og med 'dere' tenker jeg da på de folka som kaller Apple for grådige...

Endret av Skinney
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så Apple vil ha 25 millioner euro for en bounce effekt?Så Apple mener at dem har brukt over 20 millioner euro på å utvikle en bounce effekt?Wow, Apple er gale og grådige.For meg så er det ingen overaskelse på hvorfor iPhones er så vanvittige dyre da når Apple sløser bort pengene slikt om dette er tilfellet.

 

Alt tyder på at du ikke har lest artikkelen, Apple må betale 25 mill euro i depositum i tilfelle de taper, så blir Motorola blokkert. Hva erstatning eventuelt blir senere er ikke nevnt.

Lenke til kommentar

Så Apple vil ha 25 millioner euro for en bounce effekt?Så Apple mener at dem har brukt over 20 millioner euro på å utvikle en bounce effekt?Wow, Apple er gale og grådige.For meg så er det ingen overaskelse på hvorfor iPhones er så vanvittige dyre da når Apple sløser bort pengene slikt om dette er tilfellet.

 

Alt tyder på at du ikke har lest artikkelen, Apple må betale 25 mill euro i depositum i tilfelle de taper, så blir Motorola blokkert. Hva erstatning eventuelt blir senere er ikke nevnt.

 

Fult mulig at det er noe jeg ikke har fått med meg helt ja.

 

Men det store spørsmålet er hvorfor skal Apple banne alle og en hver selv for en filleting?

 

Kanskje Apple heller skal vokse litt opp å se hva dem egentlig driver på med?

 

Det finnes andre alternativer å fikse ting på uten å måtte ty til slike ting som å banne andre i fra markedet.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

En ting jeg ikke forstår her... Hvis samtlige i denne tråden hadde drevet eget firma og konkurert mot hverandre, hvis dere alle hadde ett kort i ermet som kunne fjernet en konkurrent fra markedet og forsterket deres posisjon i markedet, er det virkelig noen som skal si at dere IKKE hadde benyttet dere av den muligheten?

 

[...]

 

Nettopp derfor jeg kritiserte patentsystemet og ikke apple. Hovedårsaken til latterlige søksmål er muligheten for latterlige patenter, ikke selskapene i seg selv.

 

Edit: endret årsak til hovedårsak

Endret av DeepW
  • Liker 2
Lenke til kommentar

En ting jeg ikke forstår her... Hvis samtlige i denne tråden hadde drevet eget firma og konkurert mot hverandre, hvis dere alle hadde ett kort i ermet som kunne fjernet en konkurrent fra markedet og forsterket deres posisjon i markedet, er det virkelig noen som skal si at dere IKKE hadde benyttet dere av den muligheten?

 

[...]

 

Nettopp derfor jeg kritiserte patentsystemet og ikke apple. Årsaken til at latterlige søksmål er muligheten for latterlige patenter, ikke selskapene i seg selv.

 

Selv om patentsystemet i USA er helt ødelagt, så må man alikavel tenke på hva forskjellige firmaer bruker dem til.

 

Selv om man kan gjøre helt absurde ting med patentsystemet der, så må alikavel andre firmaer passe seg for hva dem gjør. Det er ikke bare tut og kjør på med en masse dritt selv om patentsystemet skulle godta det.

 

Hadde jeg kunne tatt patent på en firkantet LCD skjerm, så hadde jeg ikke gjort det med tanke på markedet. Selvfølgelig, tenker man kun penger og driter i alt annet, så er det vel bare å peise på.

Lenke til kommentar

Selv om patentsystemet i USA er helt ødelagt, så må man alikavel tenke på hva forskjellige firmaer bruker dem til [..]

 

Ja er enig, bare formulerte meg litt feil i innlegget. Selv om et selskap kan gå til søksmål pga latterlige patenter betyr ikke at de bør gjøre det. Inntrykket jeg får av slikt er alt annet enn positivt, og om mulig ønsker jeg å ikke kjøpe produkter fra selskaper med (det jeg mener er) dårlige holdninger/oppførsel.

Endret av DeepW
Lenke til kommentar

Selv om man kan gjøre helt absurde ting med patentsystemet der, så må alikavel andre firmaer passe seg for hva dem gjør. Det er ikke bare tut og kjør på med en masse dritt selv om patentsystemet skulle godta det.

 

Hvorfor ikke? Hvis du nekter å kjøpe fra slike firmer så er det vel bare Samsung og Motorola du kan handle fra, men grunnen til at de ikke har starta noen patentsaksmål er fordi de ikke har noen patenter på disse områdene.

 

Etter samme tankegang burde ingen av disse firmaene produsert noe i Asia pga dårlige arbeidsvilkår i disse landene, plus at deres egne land vil tjene mer penger...

Lenke til kommentar
Selv om man kan gjøre helt absurde ting med patentsystemet der, så må alikavel andre firmaer passe seg for hva dem gjør. Det er ikke bare tut og kjør på med en masse dritt selv om patentsystemet skulle godta det.
Hvorfor ikke? Hvis du nekter å kjøpe fra slike firmer så er det vel bare Samsung og Motorola du kan handle fra, men grunnen til at de ikke har starta noen patentsaksmål er fordi de ikke har noen patenter på disse områdene.Etter samme tankegang burde ingen av disse firmaene produsert noe i Asia pga dårlige arbeidsvilkår i disse landene, plus at deres egne land vil tjene mer penger...

 

Poenget her er jo at alle Apple haterne er google og samsung diggere.

 

Men de har ikke satt seg så veldig godt inn i hva deres "egne" selskaper driver med. Apple er jo super uskyldig i forhold til google og samsung.

 

Men det er det dessverre ikke så mye fokus på.

 

Uansett hva Apple gjør, så er det jo feil ifølge trollene her på forumet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...