Gå til innhold

BitTorrent-trafikk økte etter blokkade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor kan de ikke se mot spotify/wimp etc? Hvorfor skal det være så ufattelig vanskelig å lage en lignende løsning for tv-serier/film hvor ting kommer likt ut over hele verden? Jeg vil ikke vente ett par mnd for å se det samme som de kan i statene, og da gjerne i dårligere kvalitet.

 

->Jeg<- har ikke lastet ned en sang siden jeg fikk beta tilgang på spotify. Har betalt 99 kroner mnd siden jeg fikk muligheten til det etter beta.

 

Betaler gjerne 500 kroner mnd for en lignende tjeneste for serier-tv, gitt at løsningen er god, kvaliteten er god og at ting ikke blir sperret for regioner og shit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hvorfor kan de ikke se mot spotify/wimp etc? Hvorfor skal det være så ufattelig vanskelig å lage en lignende løsning for tv-serier/film hvor ting kommer likt ut over hele verden? Jeg vil ikke vente ett par mnd for å se det samme som de kan i statene, og da gjerne i dårligere kvalitet.->Jeg<- har ikke lastet ned en sang siden jeg fikk beta tilgang på spotify. Har betalt 99 kroner mnd siden jeg fikk muligheten til det etter beta. Betaler gjerne 500 kroner mnd for en lignende tjeneste for serier-tv, gitt at løsningen er god, kvaliteten er god og at ting ikke blir sperret for regioner og shit.

 

Ironien er jo at mediebransjen setter en stopper for disse tjenestene, slik at vi får et begrenset tjeneste tilbud. (slik Metallica har gjort med Spotify).

Lenke til kommentar
Hvorfor kan de ikke se mot spotify/wimp etc? Hvorfor skal det være så ufattelig vanskelig å lage en lignende løsning for tv-serier/film hvor ting kommer likt ut over hele verden? Jeg vil ikke vente ett par mnd for å se det samme som de kan i statene, og da gjerne i dårligere kvalitet.->Jeg<- har ikke lastet ned en sang siden jeg fikk beta tilgang på spotify. Har betalt 99 kroner mnd siden jeg fikk muligheten til det etter beta. Betaler gjerne 500 kroner mnd for en lignende tjeneste for serier-tv, gitt at løsningen er god, kvaliteten er god og at ting ikke blir sperret for regioner og shit.
Ironien er jo at mediebransjen setter en stopper for disse tjenestene, slik at vi får et begrenset tjeneste tilbud. (slik Metallica har gjort med Spotify).

 

Metallica er eneste musikken jeg har lastet ned i år, siden de ikke er på spotify, så der har de skutt seg selv i foten for jeg er ganske sikkert ikke alene..

Lenke til kommentar
Ironien er jo at mediebransjen setter en stopper for disse tjenestene, slik at vi får et begrenset tjeneste tilbud. (slik Metallica har gjort med Spotify).

Metallica er eneste musikken jeg har lastet ned i år, siden de ikke er på spotify, så der har de skutt seg selv i foten for jeg er ganske sikkert ikke alene..

Det er du ikke, det gjelder et par andre band også. Litt morsomt å lese tidligere i vår i en nettartikkel (husker ikke hvilken avis) at de "klagde" på noe sånt som at at inntektene deres fra platesalg gikk nedover, og at de fortsatt måtte turnere for å kunne finansiere forbruket sitt.

 

Hadde disse kommet seg på streamingtjenester, tror jeg de kunne fått greit med inntekter. I motsetning til mange andre band, så er det jo til en hver tid en eller annen som hører på en av sangene deres?

 

Folk kjøper ikke flere "best of" album lenger, behovet for relanseringer av gamle sanger er nærmest eliminert takket være streaming. Heldigvis!

 

Er det forresten noen som vet hvorfor Adeles album "21" er på wimp, men ikke på spotify?

Lenke til kommentar
Ironien er jo at mediebransjen setter en stopper for disse tjenestene, slik at vi får et begrenset tjeneste tilbud. (slik Metallica har gjort med Spotify).

 

Derfor jeg ikke har hørt på Metallica på år og dag..

 

Jaja..

 

Lenke til kommentar

Hvorfor kan de ikke se mot spotify/wimp etc? Hvorfor skal det være så ufattelig vanskelig å lage en lignende løsning for tv-serier/film hvor ting kommer likt ut over hele verden? Jeg vil ikke vente ett par mnd for å se det samme som de kan i statene, og da gjerne i dårligere kvalitet.->Jeg<- har ikke lastet ned en sang siden jeg fikk beta tilgang på spotify. Har betalt 99 kroner mnd siden jeg fikk muligheten til det etter beta. Betaler gjerne 500 kroner mnd for en lignende tjeneste for serier-tv, gitt at løsningen er god, kvaliteten er god og at ting ikke blir sperret for regioner og shit.

 

Grunnen er nok penger. Når det blir laget en tv-serie som blir populær, kan de ta seg latterlig mye betalt for reklamen før, etter, og midt i desse seriene. Det er vel rett og slett mindre penger i musikk enn i tv/film, og derfor har musikkbransjen komt med Spotify og Wimp, mens filmbransjen holder seg for ørene og roper lalalalalala!

 

De tjener rett og slett for mye penger til at de er villige til å se på andre alternativer, evt har de sett på men ser på de som mindre lønnsomme, og saksøker i øst og vest for å stoppe piratkopiering.

 

Enig med deg, hadde gjerne betalt for tv-versjonen av spotify/wimp, men det ser ikke ut til at det kommer med det første.

 

Nå finnes for så vidt Hulu, men det er jo bare tilgjengelig i USA og Japan.

Lenke til kommentar

Er det forresten noen som vet hvorfor Adeles album "21" er på wimp, men ikke på spotify?

 

 

Spotify har muligheten til å høre en sang 5 ganger "gratis" (reklamefinansiert). Det har ikke Wimp. Wimp er en ren betaltjeneste. Dette gjør at enkelte artister som har reservert seg mot at "våre sanger skal ikke leveres gratis over internett baserte tjenester" ikke kommer ut på Spotify.

Lurer på om kanskje Pink Floyd er en av disse ?

Jeg har ikke Spotify selv, så kan ikke bekrefte hva som ligger der, men har family premium på Wimp, og kan bekrefte at der ligger 3 album av Adele (19, 19 (Live), og 21), samt at der ligger 22 album av Pink Floyd.

 

Er forsåvidt enig med personen som sier han vil betale 500,- pr mnd for å få full tilgang på rubbel og bit av serier, MEN, vil nok strekke det litt lenger.

 

1) NRK lisens må bort. Fritt land vi lever i, kan ikke tvangsfore folk med oldtidsavgifter lenger.

2) Tjenesten må leveres av eksisterende tv-leverandører slik at det ikke kommer i tillegg.

3) Filmer skal også være inkludert.

 

Så altså for min del, som har Canal Digital, med Wimp Family, Go og hva det nå heter alt de har nå til dags, så kan de lage en løsning, der jeg selv kan velge hvilket innhold jeg ønsker. Det er sikkert minst 89 tv-kanaler jeg kan kutte ut også kan jeg heller bruke de pengene på serie og film streaming.

Lenke til kommentar

Hvorfor kan de ikke se mot spotify/wimp etc? Hvorfor skal det være så ufattelig vanskelig å lage en lignende løsning for tv-serier/film hvor ting kommer likt ut over hele verden? Jeg vil ikke vente ett par mnd for å se det samme som de kan i statene, og da gjerne i dårligere kvalitet.->Jeg<- har ikke lastet ned en sang siden jeg fikk beta tilgang på spotify. Har betalt 99 kroner mnd siden jeg fikk muligheten til det etter beta. Betaler gjerne 500 kroner mnd for en lignende tjeneste for serier-tv, gitt at løsningen er god, kvaliteten er god og at ting ikke blir sperret for regioner og shit.

 

Grunnen er nok penger. Når det blir laget en tv-serie som blir populær, kan de ta seg latterlig mye betalt for reklamen før, etter, og midt i desse seriene. Det er vel rett og slett mindre penger i musikk enn i tv/film, og derfor har musikkbransjen komt med Spotify og Wimp, mens filmbransjen holder seg for ørene og roper lalalalalala!

 

De tjener rett og slett for mye penger til at de er villige til å se på andre alternativer, evt har de sett på men ser på de som mindre lønnsomme, og saksøker i øst og vest for å stoppe piratkopiering.

 

Enig med deg, hadde gjerne betalt for tv-versjonen av spotify/wimp, men det ser ikke ut til at det kommer med det første.

 

Nå finnes for så vidt Hulu, men det er jo bare tilgjengelig i USA og Japan.

Mindre penger, musikk er også mye billigere å produsere, musikk har også vært plaget av pirater mye lengere pga mye mindre datamengder og enklere bruk.

Lenke til kommentar

kom akkurat hjem fra en 3-ukers ferie i statene.

hadde kjøpt med en del filmer, dette inkludert Office space på BD.

etter7 dager med flytting og full jobbing, gjorde jeg meg klar for noen timer fri på sofaen med en god film.

 

REGION CODE: A

this product cannot bla bla bla

 

dægern steike å sint jeg ble.

her har jeg lovlig kjøpt og betalt for et produkt.

så da bar det rett på PB og laste ned filmer.

jeg kommer til å være flittig "kunde" der inntil den dagen dem endrer forretningsmodell!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Er det forresten noen som vet hvorfor Adeles album "21" er på wimp, men ikke på spotify?

 

Spotify har muligheten til å høre en sang 5 ganger "gratis" (reklamefinansiert). Det har ikke Wimp. Wimp er en ren betaltjeneste. Dette gjør at enkelte artister som har reservert seg mot at "våre sanger skal ikke leveres gratis over internett baserte tjenester" ikke kommer ut på Spotify. Lurer på om kanskje Pink Floyd er en av disse ? Jeg har ikke Spotify selv, så kan ikke bekrefte hva som ligger der, men har family premium på Wimp, og kan bekrefte at der ligger 3 album av Adele (19, 19 (Live), og 21), samt at der ligger 22 album av Pink Floyd.

 

Hvorfor kan de ikke da bare ordne slik at de som betaler for tjenesten får tilgang til å streame?

På Wimp har de dessuten mange andre artister og album listet opp, men som du ikke får streamet, som må kjøpes i tillegg. Man burde kunne velge bort å få opp slikt i søkereslutater.

 

Adeles album 19 ligger på Spotify sist jeg sjekket, mulig det er som en over her nevner at det er forskjellige plateselskap bak disse albumene. Bak albumet 19 er det flere labels involvert, bl.a. XL og Columbia. Bak albumet 21 er det kun XL.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...