Gå til innhold

- Stor sannsynlighet for iMac med Retina-skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det med høyere oppløsning er bra, selv om det kanskje har vært mest nyttg på bærbare, og litt mindre på feks ipad og imac. Men det er ihvertfall en fin utvikling. Ellers er ikke retina det sammes om øyet. Kanskje litt flisespikk, men det er sikkert mange dataentusiaster som irriterer seg over at folk kaller PCen for en harddisk også.

 

AtW

Lenke til kommentar

Definisjonen på en Retina-skjerm, er at du ikke klarer å se pikslene på den avstanden som er normal ved bruk.

 

Øyet ditt er nærmere en iPhone enn en iMac, så pikslene trenger ikke å være like tettpakket om du sitter lengre unna skjermen.

 

 

Retina-skjerm er forresten et merkenavn som Apple fant opp.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha, glem det. Forbrukere uten peiling synes det er kulere med blank skjerm, så da er det den linja Apple kjører.

 

Litt lettvint å si at "alle som ikke har samme smak som meg har ikke peiling". Noen synes faktisk det gir bedre og mer behagelig bilde med glossy skjerm, meg inkludert.

 

Når det er sagt så skal den nye skjermen på Retina Macbookpro ha mye mindre refleksjoner enn den forrige glossy skjermen.

Endret av Apox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

(retina = netthinne)

 

Jeg kommer aldri til å forstå meg på alt-i-ett systemer.. Skjønner at Apple ikke vil lansere en ren skjerm, for å selge flere Mac'er (de har tross alt jobbet mye for å utvikle en høyoppløst skjerm, og sikkert betalt penger til produsentene for at ingen andre kan lage dem). Likevel, det er ikke sjanse for at jeg kjøper noe sånt - det er idiotisk å måtte kaste ut en god skjerm for å oppgradere PCen. Jeg har en god 24" skjerm som er litt over 3 år og den har vært brukt med 3 PCer.

 

Lenke til kommentar

(retina = netthinne)

 

Jeg kommer aldri til å forstå meg på alt-i-ett systemer.. Skjønner at Apple ikke vil lansere en ren skjerm, for å selge flere Mac'er (de har tross alt jobbet mye for å utvikle en høyoppløst skjerm, og sikkert betalt penger til produsentene for at ingen andre kan lage dem). Likevel, det er ikke sjanse for at jeg kjøper noe sånt - det er idiotisk å måtte kaste ut en god skjerm for å oppgradere PCen. Jeg har en god 24" skjerm som er litt over 3 år og den har vært brukt med 3 PCer.

 

Og jeg igjen kommer aldri til å forstå folk som kjøper en bil, og aldri åpner panseret på den selv, og bytter etter 5 år når garantien går ut. Jeg kunne godt tenkt meg en iMac for å ha i stuen, fordi den er pen og bra til enkle oppgaver. På guttterommet kommer fortsatt det hjemmebygde monsteret med vannkjøling og fulltower stå.

Lenke til kommentar

Retina iMac synes jeg ikke er så viktig, da DPI-en allerede er såpass høy at pikslene ikke er lett å skimte på normal arbeidsavstand. Men iMac uten DVD-ROM og med samme produksjonsteknikk på skjermen som i RMBP (som fører til langt mindre gjenskinn, selv om skjermen fortsatt er dekket med glass) ønsker jeg varmt velkommen. Naturligvis med SSD-disk og GeForce 670 som standard-utstyr. :)

 

Når det gjelder hvor kraftig iMac er: klart man får mer kraft for mindre penger i hjemmebygget monster-maskin på 20 eller mer kilo, men er man glad i LAN (noe jeg er), finnes det knapt en mer idéell maskin å bruke. Forholdsvis mobil og kraftig på én gang.

Endret av asbjornu
Lenke til kommentar

Apples retina display er uten glassplate forran, slik refleksjoner er omtrent helt borte. Det er mye sannsynlig at Apple går for samme produksjonsmetode og type panel i en iMac, og derfor også veldig sannsynlig at man får mindre refleksjoner.

 

Omtrent helt borte er vel å overdrive? Det er mer enn på ett matt panel, og matte panel er ikke refleksjonsfrie de heller.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...