Gå til innhold

Sony kjøper ledende nettsky-spilltjeneste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spennende nyheter! Det skal bli interessant å se om det blir som noen spekulerer; at gaikai tilbyr spilling av Playstation-titler over nett (blir det da kun PS1+PS2 titler, eller vil man kunne spille Uncharted over Gaikai mon tro?).

 

Jeg syns også det hadde vært en spennende idé dersom de f.eks lagde en"app" til PS3 (evt PS4) hvor du kunne streame spill, og la oss si f.eks at dersom man er Playstation Plus medlem får man rabatt/noen gratis spill på streaming tjenesten også. Og her altså da multiplatform spill, med full DX11 grafikk - det ville blitt et lite hopp over PS3 gitt.

 

Jeg vet Nvidia som skal forsyne Gaikai med GPUer fra høsten skal ha fått responstiden ned på PS3/X360 nivå med Kepler GPUene, og dersom man etter hvert kanskje kan streame 1080p også (forutsatt at båndbredden er god nok) + høy nok kvalitets 5.1 lyd, så begynner dette å bli veldig interessant.

 

Lenke til kommentar

Streame spill i 1080P, DX11, 5.1 souround?

Markedet for det er så forsvinnende liten pga mangel på rask nok nettverkslinje (og du ville måtte trenge perverst med linje for å streame det du nevner) at det er ingen som blir å satse på det det nærmeste tiåret.

Lenke til kommentar

Vi får se om det blir populært eller ikkje. Prøvde nettop Gaikai etter å ha lest artikkelen, grafikken og input lag var ikkje noe å skryte av. 1024x768 var maks oppløsning i Mount & Blade - Warband. Det hjelper ikkje akkurat heller at vi er på vei til 4K oppløsning på både TVer og dataskjermer.

 

Per dags dato er nok "cloud gaming" ikkje klar til å ta over, men blir heller eit alternativ til folk som f.eks : 1. Kjører Linux/Mac? 2. Bruker HTPC eller ikkje er villig til å kjøpe ny konsoll/PC.

Men absolutt skryt til Sony om dei får til dette, genial ide for bakoverkompatibilitet.

 

Bredbånd vil nok ikkje blir ett problem, bare se hastighetsresultatene av Netcom sin 4G router: http://www.dinside.no/897798/4g-ruter-huawei-b593

Endret av Eslu
Lenke til kommentar

Ja, nei takk. Avhengig av sinnssyk med nettlinje. Da kjøpe jeg heller ny konsoll eller nye PC-deler i min tilfelle og spille lokalt, blir billigere på lengden. Dessuten komme input-laggen vel aldri ned på nivået en har med å spille lokalt, selv om det kanskje blir akseptabelt for en del folk. I tillegg komme jo det med å være avhengig av en eneste bedrift for spilling, noe som jeg misslike. Så komme jo det med begrenset spillutvalg. Selv om det blir stor og populær så begrense det seg vel storsett til AAA titler, så for alt annet treng du en skikkelig gamingrigg hjemme uansett så hele vitsen blir borte.

Lenke til kommentar

Er et par eller tre år unna cloud gaming.

 

Jeg syns input lag kan bli for mye i enkelte tilfeller med trådløst mus / tastatur, så tørr ikke å tenke på hvordan det vil bli med å vente på svar fra en server, når det alt kan merkes på lokal datamaskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...