Gå til innhold

Microsoft løftet på Windows Phone 8-sløret


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Usj, Windows-metro ligner på et Windows 95 med skarpere farger. Utseendet er så dørgende flatt og kjedelig, at kun siviløkonomer vil finne telefonen interessant.

 

Jeg ville heller hatt en gammel Nokia med Snake-spillet, fremfor en fantasiløs og kreativt sett 'død' Windows-telefon. Det er designet av noen som kun spiser poteter.. :sick:

 

EDIT: Ser ut som det er noen som har klabbet det til, med divs på startskjermen, hvor vedkommende ikke vet hvordan teksten gis 'padding' i bunnen.

Endret av droidy
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Når Microsoft gikk fra Windows Mobile 6.5 til Windows Phone 7, så var ingen gamle enheter kompatible. Nå, når de går fra Windows Phone 7.5 til Windows Phone 8, så er ingen gamle enheter kompatible...

 

Apple klarer det, Google klarer det, Ubuntu og Linux samfunnet klarer det, hvorfor i pokker klarer ikke Microsoft det da? Er de virkelig så forferdlig dårlige på å planlegge et OS at de skyter seg selv i foten for disse endringene? Gah, kjenner jeg er glad jeg har Android. Da kan jeg oppgradere til nyeste versjon så fort en uavhengig utvikler har portet den over til enheten min.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nettopp saken. Er ikke automatisk støtte for nyere versjoner av android til eldre mobiler heller. Det at en kan gå på xda å hente oppdateringen er ikke noe folk flest gjør.

 

Mulig det kommer versjoner av wp8 på xda som støtter eldre telefoner også for alt vi vet.

 

Min 2 generasjon iphone får ikke nyeste ios forresten, og min hero får ikke oppdatering i fra htc....

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Poenget er jo at de har endret kjernen i OSet sånn at det passe med Win 8 RT og win8. Derfor må du egentlig reinstallere og kanksje bytte litt hardware og.

 

Men går nok fortsatt for Android, men kan jo være det kan bli et veldig godt utvalg av apper nå da. Litt "større" apper, mer som programmer du har på PC, ting du ikke hadde trodd ville komme til mobil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel jeg har flere Android telefoner, en iPhone og en Lumia 800.

 

Den som er i bruk nå er Lumia. Den er enklest i bruk. Den er aldri noen feil på, alt bare virker konstant. Telefonen er lynrask i bruk, og de tjenestene jeg bruker daglig er integrert i systemet på en meget elegant måte.

 

Selvsagt noen ting jeg savner i fra Android, men om jeg hadde gått tilbake til Galaxy S2 igjen så hadde det vært enda flere ting jeg hadde savnet i fra WP enn jeg i dag savner i fra Android.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette er fantastisk. Hele Lumia-serien er nå stein død. Maemo/MeeGo lagt i grus, for hva? Lumia 900 har vært i salg i et par uker, og er nå lagt i grus.

 

Hvis ikke Elop går i løpet av dagen, da skjønner ikke jeg noe. Vil Nokia overleve nå? De har 808 og S40, det er alt, og har tapt milliarder på milliarder på WP7.5 og Lumia.

 

WP8 ser ikke så verst ut. Update over the air (noe som Symbian og Maemo har hatt i mange år), forteller egentlig en hel masse. WP8 er i det minste et skikkelig OS. Men det var egentlig det eneste jeg synes var noe utenom det "vanlige" (selv om det er en selfølge).

 

Nei, er litt usikker mht WP8, men svakt optimist.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

MS har potensialet til å koble sammen alle enhetene sine nå, og hvis de klarer å gjennomføre det skal jeg vurdere WP8.

F.eks skyve bilder ut av skjermen og over på PCen sømløst, eller det å styre powerpoint fra telefonen med forskjellige tilleggsfunksjoner hadde vært glimrende.

Hvis de ikke klarer det så kommer ikke jeg til å bry meg og heller bruke løsninger som unified remote.

Lenke til kommentar

Det er bra at Microsoft nå vil ta i bruk Windows 8 kjernen på sin nye utgave av Windows Phone. Det ser ut som det ene store minuset med nåtidens Windows Phone er deriblant app-utvalget, og det er sikkert dette som er en av tingene Microsoft vil gjøre noe med med Windows Phone 8.

 

Foruten missnøyen med apputvalget på nåværende Windows Phone 7/7.5 mobiler, ser det ut til at de mest omtalte svakhetene med Windows Phone nå blir rettet opp. Manglende støtte for minnekort, ingen støtte for flere skjermoppløsninger, ingen NFC-støtte.

 

Bare synd at dagens Nokias Lumia serie ikke vil kunne få glede av denne oppgraderingen, men det var kanskje et nødvendig steg for Microsoft å bruke Windows 8 kjernen i sine nye telefoner fremfor å oppgradere videre på den gamle Windows CE kjernen. Et nødvendig onde.

 

 

Det må være litt kjipt å være Nokia nå om dagen. For det første virker det som om de satset mye på at den nye Nokia Lumia serien skulle være det som løftet dem utav sine dårlige tider, men med Windows Phone 8 kan det for Nokia virke som om Microsoft står og pisser på Lumia serien til Nokia. For det andre var kanskje Nokias joker nettopp sin unike kartfunksjon med GPS. Hvis alle Windows Phone 8 telefonene får denne funksjonaliteten, så vil det kanskje for mange være ett fett om de velger en HTC, Samsung eller Nokia telefon med Windows Phone 8 (min mor ville ha Nokia Lumia 800 pga kartfunksjonen).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er fantastisk. Hele Lumia-serien er nå stein død. Maemo/MeeGo lagt i grus, for hva? Lumia 900 har vært i salg i et par uker, og er nå lagt i grus.

 

Du er egentlig et studie i seg selv. Lumia telefonene får Windows Phone 7.8 som ser ut som Windows Phone 8 og føles som Windows Phone 8. Allikevel mener du dette går i dass pga et versjonsnummer som burde være 0,2 høyere?

 

Vel, jeg kan godt fortelle hva som skjedde med min ipad1 da jeg oppgraderte til ios5. Det gikk fullstendig i sirup. Safari krasjet hvert 10 minutt og det meste var stort sett ubrukelig. Jeg måtte slutte å synkronisere e-post for å frigjøre bittelitt mer minne til Safari. Den har riktignok blitt litt bedre med 5.1 versjonen, men den er fortsatt treg.

 

Dette er det Microsoft prøver å unngå. Det enkle var kanskje å prakke på Windows Phone 8 til alle gamle telefoner og gi blaffen i om det gikk tregt. Istedenfor har Microsoft kjørt dobbelt løp og samtidig med utviklingen av Windows Phone 8 har de fått det eldre OS'et opp et nivå til.

 

Og dette klager du på?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Til dere som klager på at Lumia serien ikke får WP8, kun WP 7.8. Er dette virkelig et problem??? Om man installerer WP8 på Lumia telefonene kommer de ikke på magisk vis til å gro en ekstra prosessorkjerne, en slot for minnekort eller en høyere oppløsning på skjermen!

WP7.8 kommer nok til å inneholde alt av WP8 som hardwaren til Lumia serien faktisk støtter. For den vanlige forbruker er det nok mer bruker vennlig å patche WP7.5 til 7.8 fremfor å installere en handicappet (på grunn av manglende hardware) WP8.

 

Litt på siden: Jeg prøvde en Lumia 800 for første gang i forrige uke, og ble mektig imponert! Jeg kommer definitivt til å bytte ut min S2 mot en WP8 telefon i høst når bindingstiden går ut.

Endret av Asmodae
  • Liker 2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...