Gå til innhold

Oppdaterer 7D og 5D Mark III


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Yes, da fikk jeg en 7D mkII uten ekstra kostnader :w00t:

 

Kudos til Canon for å gå ut med en såpass stor oppgradering i en eldre modell, får bare håpe det blir noe av den.

 

Spesielt det å kunne justere auto-iso selv gjør at jeg vil begynne og bruke muligheten.

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Yes, da fikk jeg en 7D mkII uten ekstra kostnader :w00t:

 

Kudos til Canon for å gå ut med en såpass stor oppgradering i en eldre modell, får bare håpe det blir noe av den.

 

Spesielt det å kunne justere auto-iso selv gjør at jeg vil begynne og bruke muligheten.

 

Har den kommet allerede, via uoffisielle kanaler da eller?

Lenke til kommentar

Yes, da fikk jeg en 7D mkII uten ekstra kostnader :w00t:

 

Kudos til Canon for å gå ut med en såpass stor oppgradering i en eldre modell, får bare håpe det blir noe av den.

Jeg håper jo en fremtidig 7D mkII bringer betydelig større endringer enn dette. :)

Men absolutt bra Canon gjør såpass endringer som forlenger levetiden ytterligere.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hvordan bufferet for råfiler kan nesten dobles med kun firmwareoppdatering?!?! Noen som vet?

 

Virker litt rart med dobling ja, men de kan gjøre en del knep.

De har kanskje delt minne annerledes, mindre til firmware, mer til buffer. Mulig de hadde avsatt mye til framtidig firmware utvidelser.

De kan jo ha effektivisert koden, men vrient å se at de kan riste så mye ut av det.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hvordan bufferet for råfiler kan nesten dobles med kun firmwareoppdatering?!?! Noen som vet?

 

Kan tenke meg at Canon gjør som de fleste andre innen elektronikk, selv om produktet har gode ytelser er det sjeldent at ytelsen er større en at produktet kan konkurrere mot konkurrentene. Da har de mulighet til og bruke akkurat samme hardware i nyere produkter med en liten tweak.

 

Nå ble jeg overrasket, Canon pleier jo kun å rette feil, ikke gi flere funksjoner. For å få nye funksjoner har man tidligere måtte kjøpe nye kamera fra Canon.

Kan det være de føler presset fra konkurrentene?

 

Nå er OL på vei og Canon har ikke fått ut det nye 1D ? kameraet på markedet ennå, for at fotografer ikke skal konvertere til Nikon er nok dette en nødløsning.

Lenke til kommentar

Virker litt rart med dobling ja, men de kan gjøre en del knep.

Det er vel en snakk om en dobling av antall bilder før buuferet er fullt, ikke en dobling av selve bufferstørrelsen. Sistnevnte krever jo en endring av hardware; men førstnevnte er mulig. Tipper at de har prioritert kvalitet i første runde, og har forbedret interne algoritmer i mellomtiden.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...