Gå til innhold

Vil ha bedre dekning ? men ingen basestasjoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Ta en titt på denne tråden, den viser noen basestasjoner i Rælingen. Jeg bor og trives i Rælingen, men hvis jeg hadde jobbet i Rælingen kommune hadde jeg ikke bekymret meg over stråling, men mere om hvor stygge basestasjonene har blitt i det siste.

 

http://www.diskusjon...owtopic=1262551

 

Bakgrunnen for denne saken er at Akershus fylkeskommune ønsket bedre dekning innendørs, dvs i Rælingen videregående skole. Hvis noen ønsker at elevene skal få bedre dekning, så kan NetCom sette opp antennene på Kebab-sjappa (ved Joker på Øvreveien). Det er der elevene stort sett oppholder seg.

 

En helt annen sak er TeleNorMobil allerede står på kommunehuset, midt i en j....g stygg antenneskog. Hvis den siten rives blir det ikke lett å få tak i dem som jobber i kommunen...

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Dustenorge i et nøtteskall

 

Dette dreier seg om èn kommune, men jeg ser poenget ditt. Personlig kan jeg godt forstå at de tar estetikk inn i avgjørelsen. Den har alltid sin plass. Det jeg ikke forstår er at de legger vekt på "strålingsfaren" enda all vitenskap så langt har vist at det ikke er noen nevneverdig fare. Det er nok større fare for at jeg får kreft av bileksos enn av mobil stråling.

 

Ta en titt på denne tråden, den viser noen basestasjoner i Rælingen. Jeg bor og trives i Rælingen, men hvis jeg hadde jobbet i Rælingen kommune hadde jeg ikke bekymret meg over stråling, men mere om hvor stygge basestasjonene har blitt i det siste.

http://www.diskusjon...owtopic=1262551

Bakgrunnen for denne saken er at Akershus fylkeskommune ønsket bedre dekning innendørs, dvs i Rælingen videregående skole. Hvis noen ønsker at elevene skal få bedre dekning, så kan NetCom sette opp antennene på Kebab-sjappa (ved Joker på Øvreveien). Det er der elevene stort sett oppholder seg.

En helt annen sak er TeleNorMobil allerede står på kommunehuset, midt i en j....g stygg antenneskog. Hvis den siten rives blir det ikke lett å få tak i dem som jobber i kommunen...

 

Jeg tok et søk for å se hva som finnes av løsninger på mobilmaster. Det er helt tydelig at det går an å tenke estetikk. Problemet er vel at myndighetene ikke stiller krav til operatørene når det kommer til den nevnte estetikken. Jeg kan ihvertfall ikke se noen annen grunn for alternativene finnes.

 

Her er en artig "furumast" og en variant. I Norge har vi ikke akkurat lite av furu. Sku tru denna kunne funker i skauen.

 

Palmemast.

 

Her har de kamuflert masten slik at den går mer i ett med en rød mursteinspipe.

 

Denne flaggstangen er en mobilmast. Her er en til.

 

Gatelykt mobilmast.

 

Så har vi jo Ericssons nyeste master.

 

Tokyo Skytree er jo vulgært stort, men det er vel ingen tvil om at det ser bedre ut en de fleste mobilmaster.

Endret av ZiggyStardust
Lenke til kommentar

Man bør jo bruke føre-var-prinsippet på alt i Rælingen da.

Alt som er oppfunnet etter krigen bør fjernes som føre-var og alle matvarer som ikke er produsert med rene råvarer må fjernes.

 

Alternativt kan en prøve å sette seg inn i forskningsresultater, og se at det ikke er noen kjent fare.

 

Faktisk er den eneste logikken her, at mobilmaster i nærområdet SENKER strålingsnivået fra den enkelte mobiltelefon.

 

Det har aldri vært basestasjonene som har bestrålt folk, men derimot deres egen mobiltelefon (nærfeltet innenfor noen få cm fra mobilantennen). Har man ekstremt dårlig dekning, så vil en mobiltelefon pumpe opp sendereffekten til maks... ^^

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...