Gå til innhold

Ny lekkerbisken fra Gigabyte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er greia med disse enorme kantene på alle laptoper? fullt murlig å få 4-5mm på en mobil, så hvorfor ikke i laptop? en 11" som dette har jo en reell størrelse på 12-13"

Se på Samsung, de har tynn kant på mange av modellene.

Det kommer ny 9 serie straks tror jeg, ev er det jo ny versjon av chronos 7 allerede.

Lenke til kommentar

Mye bedre pris, mer ram, bedre display, finere design... da nærmer man seg noe.

 

Jeg forstår ikke helt hva du nærmer deg, eller ønsker å nærme deg?

Denne får du med IVY Bridge i7, Kepler-basert grafikkløsning og opptil 16GB ram.

Hvis du har større behov enn dette så trenger du en bærbar til over 12.000, eventuelt en stasjonær.

 

Det er forøvrig ikke Gigabyte som lager disse, men Sager:

Du kan konfigurere din egen på http://www.sagernotebook.com/index.php?page=product_customed&model_name=NP6110 for en rimelig penge.

 

Faktisk er denne pcen bedre spekket (og rimeligere) enn de fleste 'Ultrabooks' av nåværende generasjon, og mangen av disse har kun integrert grafikk fra Intel.

Det eneste jeg har å utsette på denne maskinen personlig må være oppløsning på skjerm.

Lenke til kommentar
og nok en gang: drittskjerm.. alt for lav oppløsning
Ikke for en 11". For en 14"+ er 1366 x 768 for lite ja.For en 11" er 1366 x 768 midt i blinken.

Må minne deg på at det eksisterer og kommer flere nettfjøler med vesentlig høyere oppløsning og bare 10" skjerm. Jeg er enig med Olav. Prøvde en periode et par pc'er med 1366x768, det var helt ubrukelig. Brukte mange programmer som ikke skalerte til den oppløsningen i det hele tatt.

 

Lenke til kommentar
og nok en gang: drittskjerm.. alt for lav oppløsning
Ikke for en 11". For en 14"+ er 1366 x 768 for lite ja.For en 11" er 1366 x 768 midt i blinken.
Må minne deg på at det eksisterer og kommer flere nettfjøler med vesentlig høyere oppløsning og bare 10" skjerm. Jeg er enig med Olav. Prøvde en periode et par pc'er med 1366x768, det var helt ubrukelig. Brukte mange programmer som ikke skalerte til den oppløsningen i det hele tatt.

 

For å inne nevne de her:

http://www.komplett.no/k/kcf.aspx?id=8728&kampanjebanner=forside_topp_w2312_asus

 

Dedikert grafikk, siste gen i7, fullhd i 13" for 9000..

Lenke til kommentar

For å inne nevne de her:

http://www.komplett....topp_w2312_asus

 

Dedikert grafikk, siste gen i7, fullhd i 13" for 9000..

 

Mye penere skjerm, uten tvil.

Men ULV-prosessor, pluss at GT620-kortet er nærmest en blåkopi av forrige generasjons GT520, og ikke basert på den nye Kepler-arkitekturen som GTX680 introduserte.

Og Sager-maskinen får du for noen tusenlapper mindre, tross alt.

Design er jo en smakssak såklart, men det er liten tvil om hva som gir mest krutt for pengene (gitt at det er krutt du er på utkikk etter da :)).

Endret av Feenyx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...