Gå til innhold

Telenor vil sette opp bomvei på Internett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gode gamle telenor, som i sin tid prøvde å ta betalt om du skulle laste ned mer en 1 Gb i måneden? og nå går de ut og vil bryte med nettnøytraliteteten? jeez, Skal alldri ha telenor! Hadde bare folket vist litt motstand så ikke slikt ble innført. Men vi har jo vist gang på gang at vi bare lar oss bli herset med.

Får bare håpe ikek resten av operatørene følger etter da :)

Lenke til kommentar

Intet nytt fra Telenorfronten.

 

De har vært helt i front av å sloss mot nettnøytralitet i minst ett tiår nå, og minner meg om hvorfor jeg ikke skal ha telenor internett uavhengig av pris.

 

At de ønsker seg betalt er en ting, men Telenor ønsker å drive utpressing av store og små innholdsleverandører og glemmer helt at de allerede har tatt seg betalt fra oss sluttkunder. Jeg ville aldri vurdert å betale for en internettleveranse der de forskjellsbehandler "sine venner". Dette er Yakuza beskyttelsesvirksomhet.

Lenke til kommentar

dette er jo bare telenor som er en gjeng med late idioter. istedenfor å se det at bruken av mobiltbrebånd og andre internet tjenester skuter til himmels og at det er da en kunde base som er lett å kapre om man er villig til å jobbe med utbedring av nett og linjer velger de å sitte med skjegget i postkassa og la folket lide. det er totalt uakseptabelt at folk ikke skal få det de betaler for. jeg betaler selv 170 kr pr mnd. for 1 GB surfing på mobil det er nesten halvparten av en normal bedbåndslinje der jeg kan surfe så mue jeg vil. jeg mener da at siden vi betaler såppas mye for mobil surfing som viig gjør er det ikke vanskelig å bygge ut telenettet.

Lenke til kommentar

Har dere lest saken? Det er ikke lønnsomt å ha kundene som bruker mye mobildata, ettersom kapasitetsutbyggingen koster mer enn kundene betaler. Telenor er ikke første som skjønner dette, da AT&T, T-mobile og TeliaSonera har sagt det samme for flere år siden. Dette er ikke en "mulighet for å kapre kunder" for man har ikke lyst på kundene. Man kan heller ikke sammenlikne prismodellen til vanlig bredbåndsnett mot mobilt bredbåndsnett, men at folk gjør nettopp det er noe av problemet. Billig trådet nett gjør at folk ikke er villig til å betale det det koster for mobilnett.

 

Jeg er dog enig i at den foreslåtte løsningen er elendig, det kan fort skape ett lite oversiktlig og lite gjennomsiktig marked.

Lenke til kommentar

(jeg legger ut min kommentar igjen fordi: den har informasjon, og den er ikke støtende)

 

Staten Norge burde ta tilbake telenettet de ga til Telenor i sin tid, da de ikke makter å holde nettet oppe eller drifte det tilstrekkelig.

 

Da det er sagt, så kan Telenor pårope seg en slags "å-så-overrasket-vi-er-over-mobil-utvikling", men dette vitner bare om total mangel på visjon siden år 2000.

 

Det at Telenor klarer å utvide forretningene sine med 135millioner potensielle kunder SOM ALLE SKAL BRUKE MOBIL-DATA ER JO GANSKE RART. (http://www.tu.no/forbruker/article299393.ece)

 

Sitat,:"Selskapet skal gi bort teletrafikken gratis til brukere i Thailand, Malaysia, Pakistan, Bangladesh, India, Montenegro og Serbia som benytter Wikipedias mobile nettleksikon."-sitat slutt.

Lenke til kommentar

Telenor er en privat bedrift. Staten er bare den største eieren og det er ikke den norske stat som bestemmer hva Telenor skal gjøre. Det har fortiden vist tydelig.

 

Som den største eieren så har nok staten betydelig innflytelse over retningen til selskapet. Ser vel stadig at regjeringen prøver å påvirke oljeselskapene bl.a.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

så bra at de har "suveren dekning" over hele Norge da. da blir det mindre brukere på basestasjonene da. mindre belastning og nye kunder som betaler for ELENDIG dekning i mindre strøk. det er helt på trynet at selv om man kan stå å se på basestasjonen sin mast og alikavell ikke kunne få en liten strek på telefonen. når jeg ser på to master så får jeg en strek som kommer av og på. dette er heller ikke langt ifra fastlandet. da jeg pusset båten min på et båtverksted i sommer så var det bare en liten flekk på 1x1m med dekning

Lenke til kommentar
Telenor er en privat bedrift. Staten er bare den største eieren og det er ikke den norske stat som bestemmer hva Telenor skal gjøre. Det har fortiden vist tydelig.
Som den største eieren så har nok staten betydelig innflytelse over retningen til selskapet. Ser vel stadig at regjeringen prøver å påvirke oljeselskapene bl.a.

 

i de 10 "bud" om olje utvinning i Norge, står det at Norge skal kontrollere alt på norsk sokkel. dette ble laget sån fordi da vi startet med olje så ble mange andre land overkjørt av oljeselskapene.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...