Gå til innhold

Slik kan de ha kapret Xbox Live-kontoer (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min konto ble hacket i går kveld, nesten 900kr er blitt brukt på MS points. Har endra passord, og skal ringe Microsoft i morgen. Har hørt at dette kan ta over 25 dager, så jeg er mektig forbanna. Jeg er også veldig oppmerksom på sikkerhet, og har aldri blitt hacket eller phishet før. Feilen ligger desidert på xbox.com sine sider. Hadde et passord på 8 tegn, så jeg anbefaler alle å skifte snarest.

Lenke til kommentar

Er det mulig å slette Livekontoen helt?

Bare hvis du ringer MS. Går heller ikke an å fjerne visakortet jeg har inne. Er redd jeg kommer til å være uten Live en lang stund når de skal begynne å ''Investigate'' kontoen min, er flere som ikke har hatt tilgang på kontoen siden september etter at de har blitt hacket.

Endret av SIR WOLFIE 87
Lenke til kommentar

Microsoft nekter for at de har et security-problem. De er vel litt flaue over at det skal være så lett å skaffe kontoene til folk ved hjelp av Brute Force attacks. I følge denne tråden skal de ha gjort noen forbedringer, men det er flere og flere som blir rammet hver dag.

 

De som fikk kontroll over kontoen min har spilt Fifa12 og opplåst 2 Achievements (ultimate team et eller annet). Jeg har aldri spilt Fifa på Xbox 360, så her er det vel noe ingame-trading som har forekommet.

 

 

Uansett, kommer til å oppdatere etter hvert jeg får vite mer av Microsoft, kommer til å ringe de i morgen.

Lenke til kommentar

Det var dette jeg sa. Etter Sony fikk sin breach så var ikke det slutten på hackorama. Men har hørt flere som har fått stjelt sine penger med Microsoft en hos Sony.

 

Som dere ser så er det ingen som tør å diskutere det fordi når Sony ble hacket var alle på plass med kommentarer som så dette: Flaggdag, Sony dritt død osv!

I kjent MS stil dysser de ned dette og brukere får ikke noe som helst beskjed om xbox.com kan være hacket, personopplysninger og kontonummere er på avveie.

 

Utrolig surt for de som har blitt ramma i form av kjøp av Points, mistet accounten sin osv.

Hackere gjør mer skade en de gjør noe bra.

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Er det mulig å slette Livekontoen helt?

Bare hvis du ringer MS. Går heller ikke an å fjerne visakortet jeg har inne. Er redd jeg kommer til å være uten Live en lang stund når de skal begynne å ''Investigate'' kontoen min, er flere som ikke har hatt tilgang på kontoen siden september etter at de har blitt hacket.

 

"Enkleste"/raskete måte å få fjernet visa-kortet er å legge inn paypal som betalingsmåte, og deretter fjerne xbox live fra paypal-accounten

Lenke til kommentar

Flott! Dersom det stemmer at svake passord kan bruteforces så passer det jo perfekt at Xbox nylig har fjernet støtten for ikke-alphanumerical-tegn i passord. Jeg hadde flere slike i mitt gamle passord som jeg måtte bytte fordi det ikke lengre var mulig å taste disse tegnene inn på boksen. Håpløst, spør du meg.

Lenke til kommentar
Disse hackerne er tragiske folk som har litt for mye fritid.

Det er mer trolig profesjonelle hackere. Ekstremt dyktige, kunnskapsrike og organiserte som velger et mål, tester, overvåker, reverse engineerer for å finne angrepsvektorer, skriver avansert programvare for å utnytte svakheten, kjøper tilgang til bot-nettverk for å kjøre programvaren og til slutt setter seg bak i stolen og ser at et par måneder med arbeid lønner seg i form av en sakte flom av digitale penger hvitvasket gjennom servere infisert med trojaner som proxyer rundt om i verden. I Østeuropa skal det være en del _meget_ dyktige og organiserte hackere som absolutt ikke er tragiske.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Glem 25 dager, jeg ble hacket 21.10-11 og de suppe huene på xbox support har enda ikke fått kontoen min opp igjen..Gled deg til lang ventetid. Så vi er mye verdt hos microsoft, og straffen for hackerene er ingen ting. Det ser ut til at xbox har lyst til at xbox brukere skal bytte til PS3 siden de ikke fikser kontoene fort???????? Men man får jo en måneds gratis xbox live kode, så man kan opprette ny konto. Veldig aktuelt når man snart har 50000 i gamerscore. Det er godt å se at alle pengene jeg har ført inn i microsoft har kommet til nytte.

Lenke til kommentar

Men man får jo en måneds gratis xbox live kode, så man kan opprette ny konto.

Når fikk du en måneds gratis xbox live? Har vært i kontakt med Microsoft i dag, og de sperret kontoen som jeg har hatt i 8 år for å etterforske saken. De sa det kunne ta opptil 25 dager, men kan tenke meg at det tar mye lengre tid. Håper de sender en kode jeg kan bruke snarest, ettersom det er umulig å laste ned noe som helst interessant med Xbox Live Silver.

Lenke til kommentar
Men man får jo en måneds gratis xbox live kode, så man kan opprette ny konto.
Når fikk du en måneds gratis xbox live? Har vært i kontakt med Microsoft i dag, og de sperret kontoen som jeg har hatt i 8 år for å etterforske saken. De sa det kunne ta opptil 25 dager, men kan tenke meg at det tar mye lengre tid. Håper de sender en kode jeg kan bruke snarest, ettersom det er umulig å laste ned noe som helst interessant med Xbox Live Silver.

 

4 dager etter jeg ringte xbox.

PS det er hvist forskjeld på konvertert konto som min ble..

Lenke til kommentar

Det viser seg at jeg hadde litt flaks, for da jeg fikk tilbakestilt passordet oppdaget jeg en e-post i innboksen som viste at det var gjort et forsøk på å kjøpe 6000 MS-points, men på det visakortet kontoen opprinnelig var opprettet med, og det er for lengst utgått.

 

Men så begynte jeg å lure på en sak. I går, da jeg oppdaget dette, kunne jeg jo fortsatt bruke 360-en fritt, med full tilgang til brukerkontoen. Betyr dette, at selv om jeg har endret passord, så kan kontoen fortsatt kontrolleres av de som hadde logget inn på den i går?

 

Redigert: Fant "oppskrifta" til Microsoft nå.

Endret av kakarlsen
Lenke til kommentar

Det viser seg at jeg hadde litt flaks, for da jeg fikk tilbakestilt passordet oppdaget jeg en e-post i innboksen som viste at det var gjort et forsøk på å kjøpe 6000 MS-points, men på det visakortet kontoen opprinnelig var opprettet med, og det er for lengst utgått.

 

Men så begynte jeg å lure på en sak. I går, da jeg oppdaget dette, kunne jeg jo fortsatt bruke 360-en fritt, med full tilgang til brukerkontoen. Betyr dette, at selv om jeg har endret passord, så kan kontoen fortsatt kontrolleres av de som hadde logget inn på den i går?

 

Redigert: Fant "oppskrifta" til Microsoft nå.

Om du fortsatt har tilgang til konto, skift for all del Windows Live ID. Bytter du den, er sjansen mye mindre for at du blir utsatt igjen.

Endret av SIR WOLFIE 87
Lenke til kommentar

Har også blitt hacket. Har tatt "Recover Gamertag". Hva bør jeg gjøre nå? Et bankkort er blant annet registrert ved kjøp av Xbox Live.

Sjekk om noe er blitt trukket og skift passord og Windows Live ID. Hvis ingen poeng er kjøpt, og ingenting er mistet, så er det vel ikke noe du trenger å gjøre. Har du mistet Microsoft Points eller blitt belastet for kjøp, så ring 800 14 174 (Gratis fra fasttelefon). Vær forberedt på å være uten kontoen opptil 25 dager (kanskje mer).

 

Jeg har ikke hørt noe mer siden jeg rapporterte problemet i går, kommer nok til å ringe om jeg ikke får mail fra de over natten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...