Gå til innhold

- En myte at Android er usikkert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det gjelder jo alt man selger av teknologiske duppeditter. Er det da slik at det er brukeren som må tilpasse seg? Apple klarte det, men det er nok slik at brukeren nok må beskyttes mot seg selv. Da må systemene være enkle og bruke, og faren for å gjøre feil være veldig liten. Samtidig skal ikke brukeren merke at denne blir passet på.

 

Vanskelig dette.

Lenke til kommentar

Android i seg selv er ikke usikkert, det er brukeren som tafser på telefonen som er problemet.

 

Så du mener at om man kjøper en mobil med android så bør man ikke tafse på den? Kansje bruke den som pynt på toalettet da? Din kommentar er det beste bevis på at android er dritt og at det beste er å kjøpe en Doro hvor man bare kan ringe og sende sms. Om man er så dum å tafse på en android så får man automatisk trøbbel. Veldig godt bevis på at android ER usikkert. Tusen takk. Blir fortsatt Nokia på meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Android i seg selv er ikke usikkert, det er brukeren som tafser på telefonen som er problemet.
Så du mener at om man kjøper en mobil med android så bør man ikke tafse på den? Kansje bruke den som pynt på toalettet da? Din kommentar er det beste bevis på at android er dritt og at det beste er å kjøpe en Doro hvor man bare kan ringe og sende sms. Om man er så dum å tafse på en android så får man automatisk trøbbel. Veldig godt bevis på at android ER usikkert. Tusen takk. Blir fortsatt Nokia på meg.

 

Hva du skriver der er bare flisespikkeri. Om du omformulerer og forbedrer litt på kommentaren du kommenterte, så blir betydningen noe likt dette her.

 

"Det er ikke produsentens feil, men brukerens uforsiktighet på nett." Det er det samme hva man bruker av mobiler, pcer...osv.

Om brukeren ikke har vanlig nettvett og trykker på alle ads selv om de blinker eller gir et falskt

budskap så ber man om trøbbel.

 

Nå har jeg brukt android i 2 år og aldri hatt noen problemer med Android til nå. OSet er trygt som bare det, om man feks leser om hva visse aps ønsker av tilgang til telefonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Og google har enda ikke noen metode for å få fjernet malware fra Android market.
Neivel?AtW
Finnes ikke noen måter å rapportere det.

Det går an. Installer et program, avinstaller og huk av for "It's malicius". Eller "It's defective" dersom det er problemet.

 

Men ja, det burde vært flere og/eller enklere måter å rapportere på.

Lenke til kommentar

Det er en ting jeg ønsker "AppleFanboysa" skal svare på, hvorfor i h******* er iOS så sikkert da man kan med mange iOS versjoner "jailbreake" den med å gå på en url/nettside som da installerer masse crap på den?

Det er fint med en forklaring på dette.......

Endret av -PoWa-
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er en ting jeg ønsker "AppleFanboysa" skal svare på, hvoror i h******* er iOS så sikkert da man kan med mange iOS versjoner "jailbreake" den med å gå på en url/nettside som da installerer masse crap på den? Det er fint med en forklaring på dette.......

 

Det er jo ikke værre enn å ikke jailbreake ?! Man kan si det om Android Market, man trenger ikke å laste ned apps. Jeg hadde aldri klart å ha en smartelefon uten spill og applikasjoner, men klarer fint å ha iPhone uten å gå innpå en URL til jailbreak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en ting jeg ønsker "AppleFanboysa" skal svare på, hvoror i h******* er iOS så sikkert da man kan med mange iOS versjoner "jailbreake" den med å gå på en url/nettside som da installerer masse crap på den? Det er fint med en forklaring på dette.......

 

Det er jo ikke værre enn å ikke jailbreake ?! Man kan si det om Android Market, man trenger ikke å laste ned apps. Jeg hadde aldri klart å ha en smartelefon uten spill og applikasjoner, men klarer fint å ha iPhone uten å gå innpå en URL til jailbreak.

 

Det er ikke det jeg mener, om den da er så sikker hvordan kan en nettside "cracke" tlf ? Det er da ikke mye sikkert system da???

 

 

 

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Og google har enda ikke noen metode for å få fjernet malware fra Android market.
Neivel?AtW
Du kan jo selv prøver å rapportere malware som distribueres der. Finnes ikke noen måter å rapportere det og jeg har virkelig prøvd å kontakte Google via diverse kanaler.

 

Hva med å søke opp på nett om det noensinne har vært fjernet malware fra android market? Ett eneste eksempel er nok til å motbevise påstanden din om at de "ikke har noen metode for å fjernet malware".

 

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Og google har enda ikke noen metode for å få fjernet malware fra Android market.
Neivel?AtW
Du kan jo selv prøver å rapportere malware som distribueres der. Finnes ikke noen måter å rapportere det og jeg har virkelig prøvd å kontakte Google via diverse kanaler.
Hva med å søke opp på nett om det noensinne har vært fjernet malware fra android market? Ett eneste eksempel er nok til å motbevise påstanden din om at de "ikke har noen metode for å fjernet malware".AtW

 

Google fjerner malware når malware blir oppdaget, og det er som oftest når en eller flere brukere allerede har gått i fellen. Hadde Google sjekket applikasjonene før de ble publisert så hadde vi sluppet dette.

 

Med å sjekke så mener jeg altså å kjøre applikasjonen i et lukket miljø og se etter skadelig kode før den publiseres. Det kan da umulig være vanskelig å automatisere dette.

 

Men ellers så synes jeg også at det er brukeren som er ansvarlig for hva som installeres. Det tar ikke mange hjerneceller å unngå å gå i fellen. Skal for eksempel ha en live wallpaper, så sier det seg selv at applikasjonen ikke trenger tillatelse til å sende SMS og lese kontaktinformasjon.

Lenke til kommentar

Har hatt android siden begynnelsen av 2009.. Har ikke hatt noe virus eller noen som har lest de"topp hemmelige dokumentene" mine som jeg har på mobilen:p har hatt et virus på windows 6.5 også på iphone..sier selvfølgelig ikke at man ikke kan få det. Om noen skulle fått hacket tl min så hadde de nok blitt skuffet Sjansen for at noen stjeler den er vel større.

Lenke til kommentar
Og google har enda ikke noen metode for å få fjernet malware fra Android market.
Neivel?AtW
Du kan jo selv prøver å rapportere malware som distribueres der. Finnes ikke noen måter å rapportere det og jeg har virkelig prøvd å kontakte Google via diverse kanaler.

 

Hva med å søke opp på nett om det noensinne har vært fjernet malware fra android market? Ett eneste eksempel er nok til å motbevise påstanden din om at de "ikke har noen metode for å fjernet malware".

 

 

AtW

 

Her er et eksempel på Googles remote uninstall på Android.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...