Gå til innhold

MSI satser på ekstern skjermkortløsning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvis jeg ikke tar helt feil vil den bare kunne ta et HD 6870 uten ekstra strømforsyning?¨

 

vel jo være en oppgradering for alle bærbare bortsett fra alienware og clevo maskiner med SLI/corssfire det

 

men etter min mening burde de sette sinn en strømforsyning på minst 170 watt, slik at den kan få plass til et GTX 560 ti

 

dette er jo en god ting for ultrabooks da, ettersom de bare kjører på intel HD 3000 brikka, og noen av dem har thunderbolt

Lenke til kommentar

Jeg mener den viktigste detaljen er om løsningen kun fungerer på eksterne skjermer eller ikke.

 

Hvorfor skulle den fungere kun på eksterne skjermer?

Tidligere løsninger har (så vidt jeg vet) kun fungert til ekstern skjerm, som kan være upraktisk, da må du gjerne koble til tastatur og mus også, for ellers blir den bærbare i veien for skjermen. En god løsning bør altså tillate begge deler, slik kunden har valgfrihet. Hvis ikke kan folk nesten like gjerne kjøpe en liten stasjonær som gir mer for pengene.
Lenke til kommentar

Jeg mener den viktigste detaljen er om løsningen kun fungerer på eksterne skjermer eller ikke.

 

Selvfølgelig funker det "kun" på en ekstern skjerm.

Eksternt PCI-Express grafikk kort m/DVI out connector.

Hvordan kan dette gfx kortet video ut signaler tilbakeføres til integrert laptop display ?

 

Edit:

Eneste muligheten til dette vil vel være med Sandy/Ivy bridge og Z(H)68 brikkesett med gfx integrert i prosessor og med lucid logic .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Det må jo være mulig å koble pcen til et annet skjermkort til sin egen skjerm. Ekstern USB/eSata vil ikke det være mulig? Med drivere å slikt og så velge skjermkortet i Bios?   

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Jeg mener den viktigste detaljen er om løsningen kun fungerer på eksterne skjermer eller ikke.

 

Selvfølgelig funker det "kun" på en ekstern skjerm.

Eksternt PCI-Express grafikk kort m/DVI out connector.

Hvordan kan dette gfx kortet video ut signaler tilbakeføres til integrert laptop display ?

 

Edit:

Eneste muligheten til dette vil vel være med Sandy/Ivy bridge og Z(H)68 brikkesett med gfx integrert i prosessor og med lucid logic .

 

Ved å lage et eget interface, så er det fullt mulig å lage en løsning som ligner på Nvidia Optimus.

Lenke til kommentar

Ninja Edit: Ser nå at det står skrevet Thuderbolt. Noe jeg finner.... KJEDELIG.

 

Det virker bra, og muligens noe å se frem til :-) Klart stusser jeg også over valget av strømforsyning, da 150W ikke er tilstrekkelig for de fleste kort...

Endret av warpie
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Og hvordan overføres dataen til PC-en? Det vil faktisk kunne fungere med USB3 (~5Gb/s), da båndbredden såvidt er tilstrekkelig, i forhold til PCIe x16 (~8 GB/s). Eller er det en annen løsning?

 

Det virker bra, og muligens noe å se frem til :-) Klart stusser jeg også over valget av strømforsyning, da 150W ikke er tilstrekkelig for de fleste kort...

 

Synes jeg faktisk ser en eSATA og USB 3.0 port på bildene av den eksterne løsningen + DVI porten.

 

 

Og ja jeg er enig i at 150 watt ikke er nok det skulle vært 300 watt. I Rest my case.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Thundebolt interface er uansett bidireksjonell - så det skal ikke være noe problemer i teorien med å få data fra gfx kortet i MSI boksen tilbake til hovedkort og rutet til native display .

Men det må nok noe spesial driver til . Både ved lucid logic og nVidia optimus er gfx kortet internt rett på PCI-Express bussen.

I dette tilfellet sitter det på andre siden av en thunderbolt link.

Lenke til kommentar

Og hvordan overføres dataen til PC-en? Det vil faktisk kunne fungere med USB3 (~5Gb/s), da båndbredden såvidt er tilstrekkelig, i forhold til PCIe x16 (~8 GB/s). Eller er det en annen løsning?

 

Det virker bra, og muligens noe å se frem til :-) Klart stusser jeg også over valget av strømforsyning, da 150W ikke er tilstrekkelig for de fleste kort...

 

Synes jeg faktisk ser en eSATA og USB 3.0 port på bildene av den eksterne løsningen + DVI porten...

Det du ser på er portene til grafikkortet(?) (de over DVIen), hvor jeg ser en hdmi, og noe jeg ikke klarer helt se hva er.

 

Edit: Thunderbolt!

Today MSI may have made your dreams come true — it's just demoed its GUS II external GPU enclosure that connects over Thunderbolt. The device can take any AMD or Nvidia graphics card so long as it doesn't need more than 150W of power and, of course, it needs to fit within the casing. We were told that it will support 10 Gbps of throughput per channel.
- http://www.theverge.com/2012/1/10/2698168/msi-GUS-II-external-thunderbolt-gpu-enclosure Endret av warpie
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Ah det forklarer det. Klarte ikke sa hva portene var for noe. Men den ene lignet på en USB 3.0 De burde skrevet opp grensesnittene i artikkelen. 

 

Genialt om det funker bra da siden man kan få enorm ytelse uten å kjøpe en bærbar til 20.000 blanke.

 

 

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...