Gå til innhold

Xbox Live-kontoer på avveie (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ble selv blitt utsatt for et slikt angrep i slutten av september. Midt på natten fikk jeg e-post etter e-post for oppkjøp av Microsoft Points, totalt 18000 MP i en verdi av ~1500kr. Selvfølgelig fikk jeg panikk siden VISA-kortet var lagret på kontoen og kundeservice var stengt. Heldigvis fikk jeg logget inn og skiftet passord minutter etter poengene ble kjøpt. Kontoen har så og si vært stengt til nå grunnet etterforskning der de lovde jeg skulle få refundert pengene for poengene som ble kjøpt, som ikke har skjedd enda.

 

Synest det faktisk det er veldig snodig at dette skjedde siden jeg hadde et ganske unikt passord på Live-kontoen. Så jeg har absolutt ingen anelse hvordan de kunne ha snappet opp kontoinformasjonen.

Lenke til kommentar

Ble selv frastjålet brukeren min på Xbox Live den 3. november 2011. Ble tappet for Micorsoft Points, og selve abonnementet mitt (14 måneders Xbox Live Gold) ble byttet fra Norge til Russland. Til dags dato jobber Xbox Live Support fortsatt med etterforskingen. Heldigvis blir jeg jevnlig forsynt med 1 mnd Xbox Live Gold koder fra teamet, men synes at det har gått litt vel lang tid nå. Regner med at de må ha utrolig mange henvendelser som dette.

Lenke til kommentar

I slutten av september fikk også jeg en epost fra Xbox Live der det var brukt ca 1500 kr, 1800MP.

 

Jeg kontaktet MS support og de lovet å etterforske, det tok ca 2 måneder før fikk svar at min konto faktisk hadde blitt "hacket".

De lovte å sette penger tilbake på konto, men til dags dato har jeg ikke fått noe penger tilbake, selv om jeg har klaget flere ganger.

 

Til slutt gav jeg opp og anmeldte forholdet til politiet og kontaktet Entercard (mastercard) for kort svindel. De order det heldigvis opp nå.

 

Jeg er svært skuffet over hvordan dette har blitt behandlet av microsoft, spesielt når det er så mange som har erfart dette rundt september/november.

 

Mye tyder på at dette er en feil ved Microsoft sin side og sikkerhet.

Jeg er 99.99% sikker på at jeg ikke har blitt utsatt for phising eller keyloggers. (Sist jeg brukte/logget inn på MS live tjenester/xbox var over et år siden).

Endret av zoqiet
Lenke til kommentar

opplevde dette for noen uker siden selv... satt å spillte fifa 12 så fikk jeg beskjed om at en annen konsoll hadde logget på med mitt gamertag..

Resultatet ble at han/ho kjøpte 10 000 poeng med paypalen min..

Heldigvis var jeg raskt ute og fikk stengt bankkontoen min og fikk mine 820 kroner igjen :)

valgte å lage ny xbox-konto og UTEN visa eller paypal...

Lenke til kommentar

Anbefaler folk til å bare bruke Visa/Paypal hvis de skal handle, ikke la kort eller annen viktig info ligge på profilen.

 

Ligger ikke visa info automatisk på bruker hvis man kjøper MS poeng eller gull abonnemang med VISA kort?

Mitt gamle visa kort gikk ut forrige måned og fikk nytt......tror jeg dropper å oppdatere kort info på LIVE etter å ha lest her.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Det en også kan gjøre er å slette kortinformasjonen på kontoen. Det er billigere å kjøpe gull medlemskap i butikken. Det er dessverre litt billigere å kjøpe Microsoft points på Xbox LIVE, men da er rådet mitt, kjøp ikke mer poeng enn det du trenger, så kjøp DLC, så fjern kortinformasjon.

 

Det er drit å kjøpe gull medlemskap på Xbox LIVE fordi det er dyrere enn i butikken, og det medfølger "Auto Renew" som er på "ON" som du ikke kan slå av dersom du kjøper det på Xbox LIVE. Dersom du glemmer å avslutte medlemskapet da fornyes det automatisk ved utløpsdato, og dette skjer ikke med gull medlemskap kjøpt hos butikken for da står "Auto Renew" på "OFF", og det medfølger også gjerne 800 Microsoft points, som er likevel billigere enn fra nettet uten inkluderende ms points.

Lenke til kommentar

Det er ganske flaut dersom det xbox.com var sikkerhetshullet. En skulle tro at et selskap som Microsoft hadde tatt sine forhåndsregler mot slike smutthull. Ifølge enkelte nettsider høres det ut som om de har forbedret sikkerheten, men de burde ikke stoppe her.

 

Først og fremst bør de gjøre det vanskeligere å handle Microsoft Points fra andre konsoller enn din egen. Det burde også bli mulig å fjerne muligheten til å kjøpe points via xbox.com.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...