Gå til innhold

Diskusjon.no CSS - Dark theme/skin - beta - oppdatert 25.12.11


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ny dag nye muligheter :)

 

Har da kommet over et problem som kan være ganske vanskelig, om i det hele tatt mulig med CSS. QuickReply (og Reply for den saks skyld) er HTML inni HTML, dvs. at den har en egen style, og det virker ikke som om den arver fra hoved CSSen.

 

Oppsettet er som følger: (for QuickReply)

 

html -> #contentContainer -> #colCenterWrapper -> #colCenterMiddle -> #content -> div -> #fast_reply -> div -> form -> fieldset -> #editor_fast-reply -> #fast-reply_wrap -> #fast-reply_iframe -> #fast-reply_html -> body.withRTL

 

Hvor da #fast-reply_html er IDen til starten på html-tagen. I head-biten er det en egen styleseksjon, så selv om det er slik at den arver fra min CSS, så vil denne uansett ha høyere prioritet, selv med !important tydeligvis (aka. jeg tror ikke det fungerer).

 

Må jeg ty til JavaScript, og i så fall, noen som har en idé til hvordan?

 

Trenger også nye ikoner for 'Siste 24 Timer', 'Ubesvarte tråder' osv. på venstresiden, da de er litt for fargesterke (dog er de fine, tok de fra Hille! :p)

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Må si at det så veldig neat ut!

 

Merker selv at jeg kunne trengt en liten forandring på Diskusjon.no bare fordi man blir lei av det samme designet dag etter dag, hehe. Bra jobba!

Takker :)

Det finnes flere themes i footeren (bunnen av siden) som du kan prøve ut. Gamer.no-skin'et ser ganske bra ut synes nå jeg, men det tar litt mye plass særlig i toppen, slik at det er noen modifikasjoner som trengs for at det skal være greit.

Skulle ha fått til noe alla dette :thumbup:

 

post-88331-0-33898500-1322798158_thumb.jpg

 

Behagelig for øynene samtidig som det ser kult ut

Jeg veit det finnes en Theme Creator i alle fall i neste versjon (om mulig også i dagens versjon) av forumet som diskusjon.no bruker, men jeg gidder ikke legge tid i å lage mer enn et theme nå når jeg veit det mest sannsynligvis vil bli ødelagt ved neste update. Men når den kommer skal altså jeg og muligens en annen med stor sannsynlighet lage et mer offisielt theme til diskusjon.no, dette er mer som en hack som trolig fungerer beste akkurat for min nettleserversjon.

 

Kult nok, men merker på meg selv at over lengre perioder trives øynene mine best med mørk font på lys bakgrunn.

Det er det som er standarden og de fleste undersøkelser viser at dette er det beste for øynene om skjermen er riktig stilt inn, men det er gjerne tester hvor de tester helt svart bakgrunn med hvit tekst. Jeg har mørkegrå bakgrunn med lysegrå tekst, så det er endel mindre konstrast. Endel sier at høyere kontrast skaper bedre lesbarhet, men jeg liker i alle fall ikke å se på en hvit bakgrunn hele dagen lang (og jeg har allerede lysstyrken på skjermen min veldig lavt).

 

Her er en lengre diskusjon med ganske mange gode punkter, generelt sett er det sagt at lys bakgrunn med mørk tekst er det beste alternativet, så det strider jo litt mot dette themet :pLink.

 

Hensikten min er altså å få mindre kontrast som sliter mindre på øyene føler nå jeg i alle fall.

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Det er forsåvidt sant, det skin'et som endrer mest er vel kanskje IP-Board eller Gamer.no. Btw, det blir oppdateringer i CSSen etterhvert (se trådtittel for siste oppdatering), så om det er noen her som bruker det så får dere titte innom tråden fra tid til annen.

 

Forløpig er det største hinderet posting, da den "rich text editor" er iframe og html-tag inni siden, og dette gjør at min CSS ikke når denne biten av siden. Jeg veit det kan løses vha. javascript, men vil helst avstå fra dette som sagt. Utenom det så har søk og kontrollpanel blitt gjort ferdig også siden sist.

Lenke til kommentar

Da har jeg lagt ut themet på userstyles.org, og du finner det her. Dette betyr at det eneste du trenger å gjøre for å installere det er å legge til Stylish til din nettleser og legge til themet via nettsiden. Merk at det er laget for Chrome/Chromium, og er fortsatt under utvikling, så jeg vet ikke hvor godt det fungerer i forskjellige versjoner eller andre nettlesere. Jeg bruker forøvrig standard-themet (dvs. ikke den dynamiske versjonen).

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Ny oppdatering:

Themet begynner å nærme seg å kunne kalles ferdig. Det mest åpenbare som ikke er ferdig er dessverre editoren (dvs. der man skriver ting) pga. denne bruker en litt dårlig løsning, og krever trolig JavaScripting.

 

Har lagt til options på UserStyles-siden! Nå kan du velge hva du vil skjule f. eks, og det blir litt mer opp til deg hvordan det skal se ut! :)

Du kan for eksempel skjule reklamebanneren (om du ikke bruker adblocker), sosiale media-ikonene, avataren din ved brukernavigeringsbiten (dvs. den oppe til venstre) og mye mer.

 

Er veldig interessert i at folk kan teste det for meg, nå har jeg sittet og kodet det her ganske mange timer og har ikke så veldig lyst til å prøve det i alle mulige nettlesere om jeg ikke vet om noen kommer til å bruke det engang. Derfor; om du prøver det og det er noe som ser rart ut; si ifra! thumbup.gif

 

Håper i alle fall noen der ute får bruk for det...! :p

 

Link til UserStyles.org -> Diskusjon.no Dark Theme/Mørkt Tema

Lenke til kommentar

Takker :---D

Klag i vei, så fikser jeg! Er oppdateringer hele tiden utover dagen etterhvert som jeg finner ting som jeg vil gjøre annerledes. Dessverre går det ikke an å oppdatere themet siden det er med instillinger, og må derfor slettes og legges til på nytt, men themet er uansett ganske komplett nå etterhvert, så kan si i fra når det blir noen større oppdateringer! :)

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Jeg har påpekt at ingen av tekstboksene som har den "rike tekst editoren" har en mørk bakgrunn pga. en dårlig løsning fra InvisionPower sin side (utvikleren av forumet diskusjon.no bruker). Jeg driver og sjekker ut saken, men det vil trolig kreve javascript som vil trenge en annet script i tillegg til themet, noe som er litt uheldig.

 

Hos meg er i alle fall teksten svart, med hvit bakgrunn. Er teksten lysegrå/hvit hos deg så er jeg veldig interessert i å fikse denne buggen i alle fall. Trenger å vite nettleserversjonen du bruker og hvilket skin du bruker her på Diskusjon.no (dvs. det valgt helt nederst).

 

NIHEF.png

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Ser dette. Uten å gå for teknisk inn i hvorfor så kan det virke som om Firefox behandler iframe-biten (editoren) ulikt hva som er standarden. Du kan godt prøve nå, jeg har endret tekstfargen til en mørk en igjen slik at de av dere som blir påvirket av dette kan se noe. Ser i alle fall greit ut i min Firefox 8.01 for Linux.

Lenke til kommentar

Hmm, er fremdeles grått her :dontgetit:

Jeg la inn en ny oppdatering hvor jeg mer eller mindre prøvde å sette det meste jeg kunne finne til å være en mørk tekst. Om det ikke fungerer nå så må jeg bare pent ta å prøve å fortsette i morra. Det hadde vært fint om du ga meg hvilken versjon av Firefox du har også.

 

Beklager altså problemene som du har i themet (hos meg er alt fint i både Chrome og Firefox bortsett posting pga. iframe), men det er som beskrevet i tittelen en beta og under utvikling, har skrevet det på bare et par dager så har ikke rukket å teste så mye enda. CSSen er på over 1k linjer så er litt å gå igjennom kan en si... :p

 

Dynamisk bredde?

Ja, det har nesten ingenting å si. Det er noen steder ting som skal være på linje ikke er det, men utenom det er det helt normalt i dynamisk (dog ikke bruk hardware.no dynamis el.l., da den tar med seg en stygg meny, bruk diskusjon.no dynamisk).

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...