Gå til innhold

Anmeldelse: Super Mario 3D Land (3DS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er et spill der jeg virkelig ikke klarte å skru av 3D effekten. Det gav en helt ny dybde og mening til nesten alle brettene. Jeg pleier som regel å skru av 3D effekten i andre 3DS spill men Super Mario 3D land har seriøst gitt meg troen tilbake på 3D effekten til 3DS.

 

Spillet er i overkant for lett, men dette kan jeg egentlig skylde på meg selv for. Ved å løpe raskt gjennom de første brettene er det helt latterlig lett å alltid ha et fullt sett med den beste powerupen til en hver tid. Noe som i bunn og grunn gjorde mange av de krevende banene like lett fordøyelige som klementiner.

 

Jeg ble fortryllet av dette spillet og ble så altfor, altfor fort ferdig med alle medaljene samlet på hvert brett.

Fantastisk spill som alle 3DS eiere bør ha i sin samling

Lenke til kommentar

Dette spillet er bare herlig, er som skapt for 3DSen :D Faktisk så skrur jeg ikke av 3D-funksjonen i dette spillet, forid jeg føler ikke det blir den samme opplevelsen i 2D. I tillegg får jeg ikke så fort vondt i øyne og hode av 3D-funksjonen her som jeg gjør i Zelda. Litt rart i grunnen. Uansett, dette er SPILLKOS fra øverste hylle!

 

Enig med Nouse at skribenten faktisk skriver veldig gode anmeldelser, keep up the good work :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har null problemer med 3D-funksjonen. Jepp, man må greie å sitte stille når man spiller, men det er kanskje et eget kunststykke.

 

Jeg ser at det er flere som sier dette. For all del, jeg utelukker ikke muligheten for at det er jeg som er for kålorm til å sitte i ro med 3DS-en. Det er også mulig at jeg har større utfordringer med 3D-effekten enn andre fordi jeg har et samsyn som er litt på bærtur. Uten linser har jeg for eksempel null 3D-effekt, verken på 3DS-en eller på kino.

 

Med linser går det bedre, da ser jeg begge deler, men i 3DS-ens tilfelle kun fra én spesifikk vinkel. Og der kommer kålormproblematikken inn igjen..

 

Derfor har jeg ikke latt 3D-effekten ha noen innvirkning på karakteren, verken for dette spillet eller det forrige 3DS-spillet jeg anmeldte.

 

Og hvis jeg knekker 3DS-koden i fremtiden, skal jeg selvsagt fortelle om det :)

 

Når det er sagt, er det også verdt å påpeke at en ganske stor andel av befolkningen faktisk ikke er i stand til å se 3D i det hele tatt. Og derfor er det kanskje vel så viktig å få frem om spillopplevelsen er likeverdig uten 3D-effekten.

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke å ha 3D-effekten på. Blir rett og slett for ubehagelig for øynene. Hoppet ned i en grønn tønne, og der var det en mynt du måtte ha 3D-effekten på for å ta. Tok litt tid, men fikk den til slutt. Skrudde av 3D med en gang jeg kom opp igjen.

Jeg klarer ikke ha den av etter å ha spilt med den på en stund, syns det hjelper til veldig mye med å bedømme avstand til diverse plattformer og navigere i et 3D mario spill.

 

Var litt bekymret for hvor lett det var etter de 8 første verdene, spesielt med tanooki drakta, men ble raskt fornøyd igjen med de 8 special verdene etter. Noen av de comet medaljene er også ganske brutale å få tak i.

 

Absolutt et fantastisk spill alle 3DS eiere bør skaffe seg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WbUbXyU

Har kommet til 6. verden. Digger spillet, selv om det er altfor lett. Man får jo en 1up rundt hver sving, har 102 nå (etter å ha dødd noen ganger, og gitt opp å ta soppene og ALLE mynter). Synes det mister litt av utfordringen. Man bryr seg liksom ikke så mye om man dør...

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Artig spill dette, fikk endelig spilt igjennom det men det er jo fryktelig kort og utrolig lett. Litt skuffet over lengden og dybden i spillet, det er jo ikke i nærheten av spill som Super Mario: 64 som fremdeles står friskt i minnet som et kjempe spill for min del.

 

Det er likte å si på mekanikken i spillet, Nintendo er og blir kjempe gode til å lage gjennomførte Mario plattform spill om det er i 3D eller 2D men jeg syntes innholdet i spillene bare blir kortere og kortere, og lettere og lettere for hvert år som går og for hver tittel som kommer, noe som er skuffende.

 

 

3D funksjonen på 3DSen er for meg også en eneste stor gimmick, det å få den til å fungere uten å få dobbeltsyn eller miste hele effekten er jo nærmest umulig om du ikke sitter helt rolig og holder konsollen 100% stabilt og selv da gir den deg jo slitne øyne og vondt i hode etter noen minutter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...