Gå til innhold

Skyrim - konsoll eller PC?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skyrim på Konsoll vs PC (obs, antagelser! )

 

PS3 og Xbox360

 

Sannsynligvis tilsvarer ca low til medium innstillinger.

Oppløsning på ca 720p ( 1280×720 ) Full hd blir lite sannsynlig (1920x1080)

Pc :

Du vil kunne velge oppløsning selv , de fleste kommer til å bruke enten 1680x1050 eller større.

Avhengig av skjermkort og cpu så vil man kunne kjøre på Medium til high med flere effekter enn spillkonsolene.

Husk, xbox360 og ps3 er nå ganske gamle og pc har langt bedre hardware i dag en spillkonsolene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Pcen din er bra nok for å greie å dra Skyrim på bedre innstillinger enn du vil få på PS3 / Xbox.

 

Nice!;D burde jo egentlig bare mangle med tanke på at 360 er 4 år gammel:P hehe Men det er jo flott det:D bare jeg drar det glatt på litt bedre grafikk er jeg fornøyd:D

Lenke til kommentar

Pcen din er bra nok for å greie å dra Skyrim på bedre innstillinger enn du vil få på PS3 / Xbox.

 

Nice!;D burde jo egentlig bare mangle med tanke på at 360 er 4 år gammel:P hehe Men det er jo flott det:D bare jeg drar det glatt på litt bedre grafikk er jeg fornøyd:D

Mye bedre enn du får ved konsoll.

 

 

og det krever vist bra 6gb hardisk:P er litt lite for å kunne har supergrafikk vel? The witcher 2 krever jo 14gb hd plass å det er jo ganske så linære områder, så burde vel vær ganske "enkel" grafikk å takle med skyrim.

Lenke til kommentar

Satt med samme problemstillingen selv for et par uker siden. Skyrim på pc eller konsoll. Jeg anser skyrim for å være et spill med bra varighet og da foretrekker jeg konsollen. Godt å slappe av i en sofa etc. Men så gjorde jeg (mulig det eneste rette). Kjøpte inn HDMI kabel og optisk kabel og la opp et permanent opplegg fra pc til full hd tv. Så nå skal jeg nyte det beste fra begge verdener.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

jeg har en asus g74sx med

gtx 560m 3gb

i7 2,2GHz

8gb ddr3 ram

 

Jeg vet jo at den skal være mye bedre en en xbox 360 men om den drar spillet like bra eller bedre har jeg ikke peiling på:S

selv om jeg drar the witcher 2 på high med skygger på low helt uten problem:D

 

PC uten tvil :)

 

Satt med samme problemstillingen selv for et par uker siden. Skyrim på pc eller konsoll. Jeg anser skyrim for å være et spill med bra varighet og da foretrekker jeg konsollen. Godt å slappe av i en sofa etc. Men så gjorde jeg (mulig det eneste rette). Kjøpte inn HDMI kabel og optisk kabel og la opp et permanent opplegg fra pc til full hd tv. Så nå skal jeg nyte det beste fra begge verdener.

 

Ofte leser jeg om sofa argumentet til konsoll eiere, men så enkelt kan det være.

Jeg tror du ikke trenger optisk kabel da du kan kjøre lyden gjennom HDMI fra skjermkortet ditt.

Endret av Straffa
Lenke til kommentar

av det jeg har sett av gameplayvideoer så er alt konsoll(360) og må innrømme at det ser bra ut men likevel litt "gammelt" ut liksom. så tror egentlig ikke at det skal være så mye problem å dra det greit:)

og når det ikke er større en 6bg så sier jo det litt.

 

Nei men det blir nok en del bedre på pc. Du kan ha høyere oppløsning, fps og ha på AA AF. Viewdistance er nok mye bedre på pc, samme med high res textures.

Uansett tror jeg du vil klare å kjøre det bra på laptopen din. Koble den til TV og bruk Xbox kontroller så har du en "konsoll" som er langt bedre enn xboxen.

Endret av Straffa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

av det jeg har sett av gameplayvideoer så er alt konsoll(360) og må innrømme at det ser bra ut men likevel litt "gammelt" ut liksom. så tror egentlig ikke at det skal være så mye problem å dra det greit:)

og når det ikke er større en 6bg så sier jo det litt.

 

Nei men det blir nok en del bedre på pc. Du kan ha høyere oppløsning, fps og ha på AA AF. Viewdistance er nok mye bedre på pc, samme med high res textures.

Uansett tror jeg du vil klare å kjøre det bra på laptopen din. Koble den til TV og bruk Xbox kontroller så har du en "konsoll" som er langt bedre enn xboxen.

 

 

konge!:D men hva er oppløsningen på xbox da? trodde den er full HD den og jeg?

Lenke til kommentar

Stort sett knappe 720p

 

hvilken oppløsning tilsvarer det på pc?

ja jeg er noob:P

 

1280×720

 

 

woooow så lite? så da kan jeg jo skru ned ifra 1080p eller hva det heter:P og ned til 1280*720? og siden skjermen min er 17" blir vel opløsningen bedre en xbox usett da?

Lenke til kommentar

Jeg skal helt klart ha det på PC. Pissekonkurransen mellom PC og Konsoll hva grafikk angår, interesserer meg midt i ryggen, men jeg er redd det blir for mye knoting å kløning å skulle spille et slikt spill med controller, det krever tastatur og mus for å kunne spille det skikkelig, i alle fall for min del. :)

Endret av stutum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...