Gå til innhold

Gmail får seg et ansiktsløft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke desto mindre driver Google og fjerner/erstatter funksjonalitet som tidligere virket uten cloaking. Det minner meg om en tid da hver hjemmeside virket mellom én og to nettlesere, med en medianverdi på 1.

 

Det er mye fint snakk om HTML5. De kan begynne med å følge HTML4. Jeg liker forskjellbehandling av nettlesere dårlig.

Lenke til kommentar

Visuelt synes jeg dette ansiktsløftet er en nedtur.

Temaene har færre farger, og man kan kun velge svake kontraster eller sterke kontraster.

Jeg har aldri forstått det nye default-layout'en.

Har tatt i bruk det nye designet på ulike googe-tjenster, og alltid må jeg endre fra "comfortable" til "compact" :p

 

At ikke en av farge-temaene er satt som default i Gmail forstår jeg heller ikke.

Sett en rolig bakgrunnsfarge (min favoritt er «spearmint») og GMail blir ganske så mange hakk bedre!

 

 

(rolige) Kontraster er viktig!

Lenke til kommentar

Ikke desto mindre driver Google og fjerner/erstatter funksjonalitet som tidligere virket uten cloaking. Det minner meg om en tid da hver hjemmeside virket mellom én og to nettlesere, med en medianverdi på 1.

 

Det er mye fint snakk om HTML5. De kan begynne med å følge HTML4. Jeg liker forskjellbehandling av nettlesere dårlig.

Enig at dette er en veldig skitten taktikk, særlig når hvertfall alt jeg har prøvd med Opera har fungert like godt som i f. eks Chromium. Vanskelig å si hva som ligger bak, om det er et forsøk å få folk over til Chrome/Chromium ved at den er "bedre" da den kan vise alt på nettsider, eller om det er fordi Google ikke gidder å eksprimentere med alle nettlesere og potensielt kunne breake noenting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...