Gå til innhold

Test: CM Storm Sirus 5.1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Interessant detalj fra FAQ på hjemmesiden:

 

How can I use Sirus with my Xbox360/PS3?

 

Unfortunately Consoles dont support standard USB Audio devices, and dont offer standard surround sound output, which means Sirus does currently NOT work on any Console.

But fear not! In the not too distant future you will be able to use a little CM Storm Gadget to convert your Sirus into a universal console headset and make it work on Consoles, so stay tuned!

Lenke til kommentar

Det er ikke mange "ekte 5.1" headset på markedet. Det er noen som kunne tenke seg et slikt headset for bruk til f.eks film, altså ikke gaming. Imidlertid sitter det jo en mic på, det er vel og bra, men den kunne godt ha vært mulig å ta vekk...

Jeg finner ikke ut om det er mulig på dette headsettet, noen som vet?

 

Er det noen som kan forklare vitsen med 5.1 på et headset? Hvorfor tar ikke spillene bare å lager et surround-lydfelt beregnet på hodetelefoner? Slikt er jo ganske greit å gjøre?

 

AtW

Lenke til kommentar

Er det noen som kan forklare vitsen med 5.1 på et headset? Hvorfor tar ikke spillene bare å lager et surround-lydfelt beregnet på hodetelefoner? Slikt er jo ganske greit å gjøre?

AtW

 

Håper noen kan svare deg på dette, for det lurer jeg også på :)

 

Virtual surround fungerer mye bedre enn 5.1 headset in my opition (ved headset bruk vel å merke).

 

Kvalitet fremfor kvantitet (1 god og stor høyttaler på hvert øre fremfor 4 mindre "billigere" høyttalere)

 

Vil også tro at det er lettere å ha "kontroll" på akustikken ved å ha en høyttaler mot fire..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Cooler Master gjør en særdeles god inntreden på lydmarkedet.

 

Vekt: omlag gram

Frekvensområde: 10 Hz - 20 kHz

Impedans: 32 Ohm, basselement 16 Ohm

Kabellengde: meter

Grensesnitt: USB og minijack

 

Her mangler det noe antar jeg.

 

 

Hvordan er disse kontra Logitech G35?

 

Man kan ikke sammenligne Virtuel surround (G35) med et ekte 5.1 headsett, blir som å sammenligne moped med en bil nesten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spennende nyhet :) Mulig jeg går for innkjøp med tiden. Forventer ikke akkurat at disse eller noen andre gaming-headsett skal overgå mine sennheiser hd598 på lydkvalitet men hadde jo vært litt artig hvis surround-effekten er merkbar.

 

Hvordan er disse kontra Logitech G35?

Jeg kunne også tenkt meg en test av G35. De har fått veldig varierende kritikk virker det som,men det hadde uansett vært interessant å se hva hw tenker. (Er godt mulig jeg får prøvd de selv da, kjenner noen som har de...)

 

Er det noen som kan forklare vitsen med 5.1 på et headset? Hvorfor tar ikke spillene bare å lager et surround-lydfelt beregnet på hodetelefoner? Slikt er jo ganske greit å gjøre?

AtW

 

Håper noen kan svare deg på dette, for det lurer jeg også på :)

 

Virtual surround fungerer mye bedre enn 5.1 headset in my opition (ved headset bruk vel å merke).

 

Kvalitet fremfor kvantitet (1 god og stor høyttaler på hvert øre fremfor 4 mindre "billigere" høyttalere)

 

Vil også tro at det er lettere å ha "kontroll" på akustikken ved å ha en høyttaler mot fire..

 

Ja det er klart at det blir dyrere å produsere et headsett med flere fysiske elementer i.

 

Kjører for tiden virtuell surround fra realtek integrert lydkort på mine sennheiser hd598 i bf3. Liker lyden ganske godt men er litt usikker om det hjelper meg i å lokalisere fiender. Selv om det gir en viss effekt så kommer jo lyden fra sammen sted, akkurat som ved stereo.

 

Lyd oppfattes annerledes for øret etter hvilke vinkel lydkilden er, så selv om virtuell surround gir en viss effekt så tror jeg ikke du klarer å oppnå samme resultat som ved flere lydkilder.

 

Derimot virker det som at det er få produkter som tar dette (flere lydkilder per klokke) langt nok. De headsettene jeg har sett så langt virker til å plassere de forskjellige elementene for tett, noe jeg vil tro legger en demper på effekten. Grunnen til dette tror jeg er for å få headsettene små nok, nærmest mulig et stereo-headsett i størrelse, utseende > funksjon, noe som er veldig synd.

 

Det som teoretisk sett virker som det beste headsettet er headsettene fra Psyko Audio Labs. Prinsippet bak designet deres er absolutt gyldig, men jeg tror dessverre de ikke er så bra gjennomført. Lydkvaliteten skal visstnok være ganske laber, noe jeg tror skyldes det at lyden går gjennom smale rør. Dette forringer lydkvaliteten da lyden blir kastet rundt i røret noe som skaper et metallisk, urealistisk og udetaljert lyd. Dette problemet kan kompenseres for ved å ha dempemateriale på innsiden av rørene. Dette kan derimot umulig vært gjort med headsettene fra psyko da rørene er for tynne.

 

Ender vel opp med at jeg lager min egen versjon av psyko-headsettet :tease:

Endret av DeepW
Lenke til kommentar

Er det noen som kan forklare vitsen med 5.1 på et headset? Hvorfor tar ikke spillene bare å lager et surround-lydfelt beregnet på hodetelefoner? Slikt er jo ganske greit å gjøre?

AtW

 

Håper noen kan svare deg på dette, for det lurer jeg også på :)

 

Virtual surround fungerer mye bedre enn 5.1 headset in my opition (ved headset bruk vel å merke).

 

Kvalitet fremfor kvantitet (1 god og stor høyttaler på hvert øre fremfor 4 mindre "billigere" høyttalere)

 

Vil også tro at det er lettere å ha "kontroll" på akustikken ved å ha en høyttaler mot fire..

 

Dette er sant. En bra stereo-hodetelefon med vid "soundstage" fungerer hundre ganger bedre til gaming (OOOG musikk *woah*) enn "gaming-headset" slik som dette (uten at jeg har testet det da..), ville heller ha sjekka ut f.eks Audio Technica sine AD700 som ofte blir anbefalt til gaming på www.head-fi.org osv, ikke er de spesielt dyre heller. Styr unna alt av "gaming-headset", kjøp kvalitet av de som faktisk KAN lyd.

Lenke til kommentar

Er det noen som kan forklare vitsen med 5.1 på et headset? Hvorfor tar ikke spillene bare å lager et surround-lydfelt beregnet på hodetelefoner? Slikt er jo ganske greit å gjøre?

AtW

 

Håper noen kan svare deg på dette, for det lurer jeg også på :)

 

Virtual surround fungerer mye bedre enn 5.1 headset in my opition (ved headset bruk vel å merke).

 

Kvalitet fremfor kvantitet (1 god og stor høyttaler på hvert øre fremfor 4 mindre "billigere" høyttalere)

 

Vil også tro at det er lettere å ha "kontroll" på akustikken ved å ha en høyttaler mot fire..

 

 

Jeg skal svare på det fordi at jeg var dum nok til å kjøpe et 5.1 headset.

 

Jeg gjorde en del research på headset og da 5.1 headset med ordentlig 5.1 lyd (så langt det er mulig). Jeg fant ut at blant 5.1 headsetene så var det Tritton AX Pro som var blant de beste, denne kan kjøres direkte på spillkonsoll, DVD, PC m.m.

 

Jeg har aldri eid noe 5.1 headset og tenkte at dette måtte bli bra.

 

Jeg koblet headsettet til kontrollerboksen og derfra til PC med optisk overgang, dette måtte bli bra, tenkte jeg. 5.1 lyd fungerte kjempe fint i Windows, men i spill fungerte det heller dårlig. Etter en del research så fant jeg ut at de fleste spill ikke enkoder 5.1 lyd ut til optisk utgang, kun analogt. Alright!

 

Koblet greia direkte til analog og joda stemte rimelig godt det, fikk 5.1 lyd. Men lyden var IKKE noe god, jeg endte opp med å ta en del runder i lydkort driveren for å justere equalizeren slik at lyden ble god via analog utgang. Slik at nå så er lyden veldig god til å være et headset med 5.1 lyd.

 

Som keramikklampe nevner, kvalitet fremfor kvantitet. Hadde jeg fått et nytt valg nå så hadde jeg heller kjøpt et godt stereoheadset, med stort element slik at man kan dra på med lyd.

 

JEg spiller primært UT3 og da blir det slik at det er full action, man har ikke tid til å leggemerke til lyden fra brennende bål/fakkel eller noe slikt. Lydopplevelsen er noe bedre i trege spill hvor du faktisk har tid til å beundre 5.1 lyd. Ellers så vil jeg si at 5.1 lyd er best på stereoanlegg, da har man mer korrekt distanse fra lydkilde til øret. Et headset med 5.1 lyd blir for tett til att man kan få den effekten man ønsker....

 

Dette er min opplevelse om det er andre som er uenig så er det helt i orden :-)

 

Frank

Lenke til kommentar
Vi må ta med noen ord om mikrofonen. Etter en del problemer med lav lyd i Mumble, kunne våre medspillere endelig melde om klar og fin lyd.

 

That's it??? Ikke mer å si? Ikke gidd å fortell oss hvorfor eller hvordan du løyste dette.

 

Herregud, skulle ønske headset reviews tok microfonen mer seriøst i tester!

Hvor god er noise-canceling? Følsomheten? Hvordan taklet den ugjenv lyder?? Osv osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Vi må ta med noen ord om mikrofonen. Etter en del problemer med lav lyd i Mumble, kunne våre medspillere endelig melde om klar og fin lyd.

 

That's it??? Ikke mer å si? Ikke gidd å fortell oss hvorfor eller hvordan du løyste dette.

 

Herregud, skulle ønske headset reviews tok microfonen mer seriøst i tester!

Hvor god er noise-canceling? Følsomheten? Hvordan taklet den ugjenv lyder?? Osv osv.

 

Må si meg veldig enig. Dere burde lagt mer vekt på mikrofonen, og når dere først nevner at dere hadde problemer så burde dere i det minste sagt hva det var og hvordan det løste seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...