Gå til innhold

Virtualbox + Windows 8 = problemer


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg lasta ned Windows Developer Preview x64- versjonen etter å ha lest denne artikkelen fra dinside.no.

 

Jeg har prøvd å installere OS'et virtuelt i VirtualBox, men har møtt på to hindringer.

 

Løst: VirtualBox godtar ikke ISO-en, men jeg klarte å montere den ved hjelp av daemon tools.

 

Ikke løst: Under installasjon får jeg feilmelding: post-190626-0-37697000-1316008270_thumb.jpg

 

Noen som hva som er galt ?

 

Hvorfor tar ikke VirtualBox den opprinnelige .iso- filen. Blir det "Inception- lignende" tilstander hvis man installerer et virtuelt OS fra en virtuell disk ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
. . . Men diskaksessen blir ganske sirup siden det skriver til en harddisk-fil på en viss størrelse.
Dette skal ikke ha noe å si.

 

[edit]

. . .med mindre den virtuelle disken er veldig fragmentert (snakker host-os nå), noe som har en tendens til å skje dersom man setter virtuell diskstørrelse til dynamisk.

 

Men dette burde ikke bli et problem før etter en tid med jobbing med det virtuelle os'et.

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar

Hm, min installasjon hang seg opp på 82% på "expanding files..." (trinn 2). Ventet i 20 minutter uten at noe mere skjedde.

Jeg brukte bare standard virtuell ide-harddisk. Får vel teste med scsi-disk da. Mountet iso'en med Daemon-tools.

 

Edit: Får ikke laget noe scsi-kontroller noensteder..blir IDE kontroller uansett når jeg lager en ny virtuell maskin.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hm, min installasjon hang seg opp på 82% på "expanding files..." (trinn 2). Ventet i 20 minutter uten at noe mere skjedde.

Jeg brukte bare standard virtuell ide-harddisk. Får vel teste med scsi-disk da. Mountet iso'en med Daemon-tools.

 

Edit: Får ikke laget noe scsi-kontroller noensteder..blir IDE kontroller uansett når jeg lager en ny virtuell maskin.

Du trenger ikke mounte i DT, det funker fint å velge riktig ISO i VB.

 

SCSI-disk: høyreklikk maskinen i VB, velg settings > storage. Høyreklikk inni feltet som lister drev og velg "add SCSI controller". Høyreklikk SCSI controller og velg "add hard disk". Resten klarer du nok selv ;)

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Andre forsøk failet på 45% med noe om feil på installasjonsmediet. Mystisk.

 

Skal forsøke å lage scsi-disk nå.

 

De innstillingene jeg viste over har i alle fall fungert på Windows 8 Milestone versjonene som har vært ute en god stund.

Husker jeg hadde problemer med å få det til å fungere, før jeg brukte de innstillingene som vist over.

 

Fungerer fint på min server i alle fall.

Lenke til kommentar

Fikk installert w8 i vbox via w7 64, men det ser ikke ut som om noen "drivere" er installert, får ikke riktig oppløsning i fullskjermsmodus samt både lyd og nettverk er ikke funksjonelle. Får derfor ikke kommet på nett osv.. Må jeg installere på nytt med det virtuelle nettverkskortet installert?

 

Skikkelig newbie

Lenke til kommentar

Fikk det til å installere tilslutt. Var visst SCSI device som hjalp. Men det tok nesten en time å installere, da.

 

Nå som det er installert vet jeg ikke hva jeg skal med det :p Kikke på startskjermen som har erstattet Startmenyen, kanskje. Internet Explorer fyrer opp nettsider som det skal. Men det er jo lite vits å surfe fra virtualbox når man kan alt-tabbe og surfe fra Windows 7.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Installerer Win8 i VirtualBox på min Macbook Pro nå, virker som om det går ganske bra. Eneste var at jeg måtte velge 2 prosessorkjerner for at installasjonen ikke skulle faile å starte opp. Sitter og ser på at den utvider filer nå, og merker at det merkes på mac'en at den kjører virtualbox. Verst i starten, nå mens den utvider filer er det ikke like sirup. :)

 

Gleder meg til å få det i gang :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...