Gå til innhold

Nye toppdomener er på vei


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Tja... skal man være lur og kjøpe f.eks:

 

.as

 

eller

 

.family

 

 

Hva med stedsnavn/bynavn som endelse, blir det lov for enhver å kjøpe ?

 

.bergen

.oslo

 

 

Vet ikke helt om jeg synes dette blir mer brukervennlig akkurat. Flere valg er ofte ensbetydende med større forvirring.

Lenke til kommentar

Tja... skal man være lur og kjøpe f.eks:

 

.as

 

eller

 

.family

 

 

Hva med stedsnavn/bynavn som endelse, blir det lov for enhver å kjøpe ?

 

.bergen

.oslo

 

 

Vet ikke helt om jeg synes dette blir mer brukervennlig akkurat. Flere valg er ofte ensbetydende med større forvirring.

 

.as finnes allerede.

Lenke til kommentar

Får man enerett også?

.com kan da alle bruke, men betaler jeg 1,5mill for .oslo så kan vel bare jeg bruke den.

 

Isåfall kan man jo spekulere, kjøpe .google osv .nasa og se om de vil kjøpe den av deg for mer $

 

Tror du virkelig google og nasa lar .google og .nasa gå rett forran nesa på dem?

Lenke til kommentar

Er vel ikke noe poeng med dette utover å ta inn mer penger. Blir bare mindre oversiktlig for flertallet.

Akkurat hva jeg tenkte. I dag har vi i det minste en viss oversikt over hvilke domener som skal brukes til hva, .com for selskaper, .org for organisasjoner, osv. Om alle kan ha nøyaktig hva de vil ha, kan man ikke lenger se noe ut ifra domenet.

Lenke til kommentar

Er vel ikke noe poeng med dette utover å ta inn mer penger. Blir bare mindre oversiktlig for flertallet.

Akkurat hva jeg tenkte. I dag har vi i det minste en viss oversikt over hvilke domener som skal brukes til hva, .com for selskaper, .org for organisasjoner, osv. Om alle kan ha nøyaktig hva de vil ha, kan man ikke lenger se noe ut ifra domenet.

Med det resultat at Domain Name System blir så uoversiktlig at det ikke lenger har noe nytte verdi, og all web-navigering skjer via klikkbare linker. Google må jo være i gledesrus ...

Lenke til kommentar

Får man enerett også?

.com kan da alle bruke, men betaler jeg 1,5mill for .oslo så kan vel bare jeg bruke den.

 

Isåfall kan man jo spekulere, kjøpe .google osv .nasa og se om de vil kjøpe den av deg for mer $

Alle må gjennom en søkeprosess der de luker ut slike ting.

 

Og om de da finner ut at du ikke har noen god grunn til at du skal få .nasa, så var det plutselig $185,000 ut vinduet...

Lenke til kommentar

Det hadde vært bedre å bare droppe toppdomener, så kan man velge hva man vil ha selv. F.eks.

http://minwebside eller http://min.web.side

 

Ser ikke helt vitsen med at man absolutt skal ha dot et eller annet på slutten.

Dette forslaget ditt var det eneste forslaget dummere enn hva ICANN allerede har bestemt seg for...

 

Hvor usannsynlig mange færre domener blir tiljgengelig med ditt forslag og hvor fantastisk sentralisert blir i så fall internett med det...

 

Synes dette virker genialt. Hvis et firma kjøper f.eks. .htc så kan de jo legge produktene deres foran. Som i www.desire.htc eller www.crosshair.asus eller www.sabertooth.asus. Det gjør det jo kjempeenkelt å finne informasjon om produkter.

Og så har du alle piratene som kjøper .hct og .auss...

Lenke til kommentar

Det hadde vært bedre å bare droppe toppdomener, så kan man velge hva man vil ha selv. F.eks.

http://minwebside eller http://min.web.side

 

Ser ikke helt vitsen med at man absolutt skal ha dot et eller annet på slutten.

Dette forslaget ditt var det eneste forslaget dummere enn hva ICANN allerede har bestemt seg for...

 

Hvor usannsynlig mange færre domener blir tiljgengelig med ditt forslag og hvor fantastisk sentralisert blir i så fall internett med det...

 

Synes dette virker genialt. Hvis et firma kjøper f.eks. .htc så kan de jo legge produktene deres foran. Som i www.desire.htc eller www.crosshair.asus eller www.sabertooth.asus. Det gjør det jo kjempeenkelt å finne informasjon om produkter.

Og så har du alle piratene som kjøper .hct og .auss...

Eh, tror ikke piratvirksomheten er så lukrativ, selv om noen mottar donasjoner, at de har råd til å punge ut millioner for .hct :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...