Gå til innhold

Test: Asus P8Z68-V PRO


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Går det ikke ann å bruke USB 2 på de nye USB 3 eller er det bare en merkelig grunn til at ikke hovedkortprodusentene får fingern ut og starter å produsere rene USB 3 HK?

USB3.0 er dyrere enn USB2.0, dessuten må man ta båndbredden fra PCIex4 som følger med chipsettet.

 

P67-chipsettet har støtte for et utall USB2.0-porter, men ingen USB3.0-porter.

Lenke til kommentar

Ikke testet hvor mye strøm/varmeutvikling som spares ved bruk av Virtu fra LucidLogix

 

Tester viser at det er lite å spare på strømfronten. Vinningen går opp i spinningen pga. de diskret skjermkortene aldri kan slåes helt av. I testene jeg så ble det bare noen få watt i forskjell.

 

Hovedfordelen vil i praksis være at du får tilgnag til Quicksync og samtidig kan spille 3D spill bra med samme oppsettet. Det er det enda bare mulig å gjøre via Virtu.

 

Jeg ser frem til at fremtidens skjermkort kan kunne slås av fullstendig via en eller annen ny teknologi - så de bare brukes i 3D. Da ville dette vært langt langt mer interessant.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Gjest medlem-115899

Litt dumt spørsmål fra en som har vært ute av 'gamet' en stund - Vil det være mulig fysisk å kjøre SLi med to ASUS GTX 570 DCU II på dette kortet? I følge mine kalkulasjoner er det fullt mulig. Eller kan noen komme med andre eksempler på hovedkort som egner seg bedre? Overklokking og vannkjøling er muligens inne i bildet. i5 2500k prossesor og 850W PSU. Vil gjerne ha ett hovedkort jeg kan ha en stund, mens resten av maskinvaren kan oppdateres med tiden. Ta det på privat melding om ønskelig.

Lenke til kommentar

Litt dumt spørsmål fra en som har vært ute av 'gamet' en stund - Vil det være mulig fysisk å kjøre SLi med to ASUS GTX 570 DCU II på dette kortet? I følge mine kalkulasjoner er det fullt mulig. Eller kan noen komme med andre eksempler på hovedkort som egner seg bedre? Overklokking og vannkjøling er muligens inne i bildet. i5 2500k prossesor og 850W PSU. Vil gjerne ha ett hovedkort jeg kan ha en stund, mens resten av maskinvaren kan oppdateres med tiden. Ta det på privat melding om ønskelig.

Å kjøre SLI med DCU II-kjøleren fra ASUS vil jeg fraråde sterkt. Bruk heller MSI Twin Frozr-modellene da, som ikke bruker tre utvidelsesspor. Å kjøre SLI uten noe luft mellom kortene vil føre til vanvittige temperaturer og vanvittig støy grunnet høye hastigheter og turbulens.

 

Dessuten er det veldig få spill som faktisk klarer å pushe et GTX 570, to er overkill til de grader på 1920x1080.

Om du skal vannkjøle alt og fortsatt kjøre SLI med GTX 570 ville jeg definitivt vurdert 850W eller kanskje 900W, på luftkjøling av grafikkortene vil 750W av god kvalitet holde fint.

 

Og "Hjelp til kjøp og salg av PC"-forumet er der du burde spørre om slikt :)

Lenke til kommentar

Kortet ser bra ut det, men jeg skulle ønske testen også fikk frem hvordan den nye hybridløsningen (Smart Response Technology). altså det er støtte for en SSD som bufrer de mest brukte dataene for å øke hastigeten på les skriv.

Hvis dette funker som tenkt trenger man strengt tatt ikke en stor SSD men en liten en på 20 -60 gb som snapper opp det man bruker mest og buffrer dette.

 

får til en slik test neste gang :-)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...