Gå til innhold

Nintendo E3-tråd (2011)


Anbefalte innlegg

Lager en tråd for Nintendo der vi kan poste rykter, hva du gleder deg til og ikke minst der vi kan kommentere under selve sendingen. Det som foreløpig er bekreftet er at vi får se Nintendos nye konsoll og Zelda: Skyward Sword. Tipper vi også får se Super Mario 3DS, en bekreftelse på at Professor Layton 4 kommer hit, Professor Layton 5 og noen Wii-spill som f.eks. Last Story og nye Kirby. Personlig håper jeg de annonserer et nytt Zelda bygget fra grunnen av til 3DS (det kommer nok uansett, men mulig det blir for tidlig å bekrefte noe allerede nå) og at Majoras Mask vil få samme behandling som OoT.

 

post-109070-0-92390200-1306727875_thumb.jpg

 

Veldig interessant, og veldig artig om dette stemmer. Skyward Sword i HD på Cafe, ny stor franchise fra selveste Miyamoto og nytt Mario på Cafe. Er så spent nå.

 

E3 2011 Preview fra IGN

 

Gamespot er en av de som sender direkte 7. juni.

 

Da er det bare å glede seg. Tror E3 blir meget spennende i år.

 

Stream: e3.nintendo.com

Når: Tirsdag 07.06.2011 kl 18.00 norsk tid.

Endret av nouse4aname
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De er så forbanna treige med zelda spillene. Twilight Princess ble flyttet til Wii fordi releasene kom til å kollidere, og nå skjer det samme med Wii2. Det er ikke sjokkerende, de tjener jo masse på å ha et polert zelda spill klart ved release som får folk til å kjøpe konsollen, men jeg haddde jo foretrukket det om de holdt Skyward Sword til Wii og heller kjappet seg med et nytt zelda delvis basert på samme motoren som blir wii2 exclusive.

 

Ellers tror jeg som mange andre nintendo kommer til å gå hardcore. Gjenopplive en del gamle klassikere fra SNES-eraen, at Wii2 blir MINST like kraftig som ps3 slik at de kan henge seg på CoD/Fifa-bølgen, stor fokus på online gaming. Hadde også vært fint med en Smash Bros. oppfølger som ikke fulgte i samme fotsporene som brawl.

Lenke til kommentar

Konsollen bør være en god del kraftigere enn 360 og PS3 dersom Nintendo ønsker seg tredjepartstøtte etter 2013. Hvis ikke kommer MS og/eller Sony til å overkjøre dem med en muskelbunt av en konsoll i 2013 eller 2014.

 

En overgang lignende den vi fikk fra N64 til Dreamcast hadde ikke vært å forakte. Betraktelig bedre, men ikke like imponerende som PS2, GC og XB.

Lenke til kommentar

nouse4aname, siden du lagde trådet kunne du like gjerne sette opp når og hvor vi kan se streaming så alle er klar over når det starter :)

 

Stream: e3.nintendo.com

Når: Tirsdag 07.06.2011 kl 18.00 norsk tid.

 

Er ikke så begeistret over Gamespot E3 stream da den har vært ustabil så lenge jeg har prøvd hos dem. Nintendo sin egen hjemmeside er bedre synes jeg, en annen alternativ er gametrailers.com.

 

Angående Super Mario 3DS er bekreftet å være på E3 2011. Kilde? GDC 2011, Iwata san sa dette selv.

Håper Nintendo følger opp det de gjorde ifjor, bare fokus på spill og konsoller/3DS enn salgstall.

Endret av nKyb
Lenke til kommentar

nouse4aname, siden du lagde trådet kunne du like gjerne sette opp når og hvor vi kan se streaming så alle er klar over når det starter :)

 

Stream: e3.nintendo.com

Når: Tirsdag 07.06.2011 kl 18.00 norsk tid.

 

Er ikke så begeistret over Gamespot E3 stream da den har vært ustabil så lenge jeg har prøvd hos dem. Nintendo sin egen hjemmeside er bedre synes jeg, en annen alternativ er gametrailers.com.

 

Angående Super Mario 3DS er bekreftet å være på E3 2011. Kilde? GDC 2011, Iwata san sa dette selv.

Håper Nintendo følger opp det de gjorde ifjor, bare fokus på spill og konsoller/3DS enn salgstall.

 

Takker! Kopierte det inn i førstepost nå :)

 

Jeg blir arg dersom Skyward Sword blir flyttet til Project Cafe. Det har tatt Nintendo 5 år å lage et Zelda eksklusivt til Wii. Jeg blir veldig skuffet dersom dette gjentar seg med Zelda til Project Cafe.

 

Slik jeg forstod det så går det ikke ut over SS til Wii. De ønsker bare å lage en HD versjon som skal bli klar sammen med Cafe. Om den konsollen kommer sommeren 2012 i Japan har de nesten et halvt år på seg til å gjøre det. Men nå er jo dette bare noe IGN tror. Det er ikke sikkert det stemmer i det hele tatt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er bare rykter fordi det skjedde med Twilight Princess. Mest sannsynlig er Cafe ganske ulik Wii, og det vil derfor være ganske mye mer arbeid for Nintendo å gjøre noe slik denne gangen. Men det er ikke umulig at de vil begynne å gi ut HD Remakes slik som Sony har drevet med etterhvert, og da er jo Skyward Sword en opplagt kandidat selvsagt.

 

Nintendo lager forøvrig alle sine spill i HD og nedskalerer dem, så det tyder på at de har planlagt noe slikt som å gi de ut på nytt igjen med minimalt med arbeid :)

Lenke til kommentar

Jeg blir arg dersom Skyward Sword blir flyttet til Project Cafe. Det har tatt Nintendo 5 år å lage et Zelda eksklusivt til Wii. Jeg blir veldig skuffet dersom dette gjentar seg med Zelda til Project Cafe.

Slik jeg forstod det så går det ikke ut over SS til Wii. De ønsker bare å lage en HD versjon som skal bli klar sammen med Cafe.

Det er nettopp det jeg er redd for. Som jeg skrev i den forrige posten har det tatt Nintendo 5 år å lage et Zelda eksklusivt til Wii. Skyward Sword til Project Cafe kan komme til å utsette "Zelda HD" på samme måte som Twilight Princess utsatte "Zelda Wii". Derfor håper jeg at det ikke skjer.

Lenke til kommentar

Jeg håper og tror Nintendo gav ut Twilight Princess på Wii fordi det var raskt å konvertere, og de trengte sårt noe hardcore. Det kan igjen bety at de har lært av feilen, så de vil gi ut Skyward Sword på Wii og heller lage noe nytt til Café. Sannsynligvis har de planlagt hele greia ganske lenge, og kanskje til og med kommet i gang med selve spillet. Men jeg vil ikke håpet på at de annonserer et Zelda til Café på E3 i år. De må først få ut Skyward Sword. Når det gjelder 3DS-Zelda laget fra grunnen av håper jeg på en "oppfølger" til Phantom Hourglass og Spirit Tracks, men med mindre meningsløs reising frem og tilbake.

 

Ellers håper jeg at de annonserer helt nye spill vi ikke har hørt om engang fr både Nintendo selv og tredjeparts utviklere. Star Fox 64 3DS er like rundt hjørnet, så kanskje en Star Fox laget fra grunnen av til 3DS? Et Donkey Kong til 3DS hadde heller ikke vært så dumt. Og da snakker jeg gode, gamle Donkey Kong der vi styrte Mr Video, ikke Donkey Kong Country. Sist, men ikke minst vil jeg blitt overlykkelig om de annonserte et nytt Castlevania og/eller Metroid til 3DS. Selvsagt i 2.5D i samme stil som Trine.

Lenke til kommentar

Ok, her kommer mine prediksjoner for Nintendos presskonferanse:

 

 

3DS

Åpner med Super Mario Bros 3D - blanding av Super Mario Galaxy og Super Mario 64, med utvalgte trekk fra Super Mario Bros 3 som Tanookien og kanskje noen gamle brett - 95% sannsynlighet

 

Iwata og Miyamato tar til scenen og:

3DS-It-Prints-Money-300x186.gif

 

Mario Kart 3D vist - 95% sannsynlighet

 

Animal Crossing 3D vist - 95% sannsynlighet

 

Metal Gear Solid 3D vist (og spillbar) - 80% sannsynlighet for

 

Montasje av kommende 3DS-spill som inkluderer Kid Icarus, noen utvalgte tredjepartsspill og en overraskelse fra Nintendo - 90% sannsynlighet

 

Wii

 

Skyward Sword-trailer - 99% sikkert

 

Sakagauchi kommer på scenen og forteller om The Last Story - blir bekreftet for vesten - 50% sannsynlighet

 

Xenoblade får slippdato i USA (er september for europa) - 75%

 

Pandora's Tower blir nevnt - 1%

 

En overraskelse til julesalget, noe som Donkey Kong Country Returns 2 eller New Super Mario Bros Wii 2 - 50%

 

Kirby Wii - 70%

 

Rthythm Heaven Wii - 5% jeg gir dette ekstremt liten sjanse for å komme til vesten

 

Ingen montasje av tredjepartsspill - 95% for det er ingen å vise :)

 

Avslutter Wii-delen med første trailer av Dragon Quest X - 40% - mulig de venter til TGS

 

Project Café

 

Iwata kommer med bomben - 90%

tumblr_lheubcncwE1qzpbds.jpg

 

Tabletkontroller med dual analogkontroll - 75%

 

Støtter fremdeles Wii og Gamecubesoftware og tilbehør - 99%

 

Vi får Nintendos forsøk på et Xbox Live-aktig online, designet av et annet selskap - 99% dette har Iwata så godt som bekreftet allerede.

 

Vitality Sensor inkludert i kontrolleren 50%

 

Café vil ligge på ca PS3.5-nivå - 70% - dette er både det ryktene tilsier, og det logikk tilsier.

 

Reggie sier "My body is ready" - 75%

http://www.youtube.com/watch?v=9JmQFHUHCVU

 

Sakurai presenterer Super Smash Bros 4 - 75% - dette er den perfekte måten for Nintendo å vise alle karakterene sine med bedre grafikk, uten å lage spill for hver enkelt franchise

 

F-Zero HD - 25% men dette burde være enda en perfekt måte å vise den nye konsollen

 

Pikmin 3 - 90% dette har det vært snakket om i tre år, rimelig sikker på at det kommer i år.

 

Miyamato viser oss sin nye karakterbaserte IP som han har snakket om - 25%

 

Retro viser hva deres hovedteam har jobbet med siden MP3, og det er en Halo-klone - 70%. Rimelig sikker på at vi får se Retro sitt Café-prosjekt, men at det er en shooter er selvsagt ikke sikkert.

 

EAD Tokyo viser oss Super Mario Café - 25% - jeg tror Nintendo venter med dette, siden EAD Tokyo er ganske opptatt med Super Mario 3DS

 

EAD Kyoto viser oss New Super Mario World - 40% - jeg tror et nytt 2D-Mario til Café er mer trolig nå enn et i 3D siden EAD Tokyo er opptatt, men tviler egentlig på at det blir et World. Cammie demonstrerer:

cammie.gif

 

Eksklusivt tredjepartsspill fra en vestlig utvikler - 90% - dette må Nintendo ha om de mener alvor, så jeg tror det er rimelig sikkert.

 

Dette spillet er den spirituelle oppfølgeren til Deus Ex, utviklet av Warren Spector - 5% - men likevel ikke helt umulig ut ifra hvordan Spector tidligere har uttalt seg. Han ønsker å jobbe med Nintendo - spørsmålet er om Disney (eierne av Junction Point) gir han lov.

 

Montasje av spill under utvikling fra tredjepartsutviklere - 99%

 

Nytt spill fra en adventureserie (Metroid, Star Tropics) til Café 50%

 

Avslutter med enda en ny IP fra EAD Kyoto denne gangen - 75% - ingen vet hva Kyoto driver med, de fleste 3DS-spillene har vært outsourcet, og de har ikke gitt ut et spill som har vært fullstendig utviklet i EAD Kyoto siden hva, New Super Mario Bros Wii? Dette er mer enn god nok tid til at jeg tror de har noe stort på gang.

 

Det blir ikke like episk som dette - 95%:

http://www.youtube.com/watch?v=98VjTbC4gC4&feature=channel_video_title

 

Nintendo vinner E3 - 90%

 

Nintendo-hatere vil kalle presentasjonen skuffende - 100%

 

Vi blir sittende igjen med flere spørsmål enn svar - 100%

 

Så det er mine prediksjoner til E3!

Endret av taterfyrings
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det jeg tror/håper kommer til E3:

 

  • Majora's Mask 3D blir annonsert til 3DS (Foretrekker dette mer enn OoT faktisk)
  • Pikmin 3 til Project Cafe. Viser hvor realistisk Nintendo kan med grafikken, akkurat som de gjorde med Gamecube
  • Project Cafe kommer tidligere enn forventet!
  • Kirby Wii blir flyttet til 3DS istedenfor...
  • Veldig mye fokus på Nintendos neste konsoll enn Wii annonser
  • Blir nok en gang Skyward Sword gameplay demo på konferansen etter fjorårets tabbe. De må få det til å se riktig ut til slutt.
  • Skyward Sword endelige lanseringsdato blir annonsert
  • Haugvis av titler på vei til 3DS, viser sikkert en samlet trailerclip på 5 min.

Lenke til kommentar

Den siste videoen der ga meg faktisk frysninger!

 

Og må bare si dette også, taterfyrings, du skriver fantastiske innlegg!

 

Takk for det :) Den Nintendo-kafeen har laget en del mer liv her i Nintendo-delen av forumet, så da er det jo gøy å kunne bidra litt. Enig at den videoen er helt genial, mest episke E3-øyeblikket noensinne etter min mening.

 

Det jeg tror/håper kommer til E3:

 

  • Majora's Mask 3D blir annonsert til 3DS (Foretrekker dette mer enn OoT faktisk)
  • Pikmin 3 til Project Cafe. Viser hvor realistisk Nintendo kan med grafikken, akkurat som de gjorde med Gamecube
  • Project Cafe kommer tidligere enn forventet!
  • Kirby Wii blir flyttet til 3DS istedenfor...
  • Veldig mye fokus på Nintendos neste konsoll enn Wii annonser
  • Blir nok en gang Skyward Sword gameplay demo på konferansen etter fjorårets tabbe. De må få det til å se riktig ut til slutt.
  • Skyward Sword endelige lanseringsdato blir annonsert
  • Haugvis av titler på vei til 3DS, viser sikkert en samlet trailerclip på 5 min.

 

En bra liste her, blir spennende å se om du får rett med Kirby Wii :)

 

Når tror du Café kommer?

Lenke til kommentar

La meg tenke litt. Tror den kommer rundt årskiftet. Greit at den kommer til jul. Hender også den får lanseringsdato som 3DS, starten av våren.

Egentlig så har jeg ikke lyst at den skal komme tidlig etter 3DS tabben. Bare port og små, enkelt spill som vi kunne ha spart oss litt. Ikke nok med det, funksjonene som blir annonsert må vi vente et par måned til med firmware oppdatering. Dette er uakseptabel for min del...

Lenke til kommentar

Jeg tror Nintendo vinner dette E3 igjen. Det er alltid noe magisk med pressekonferansene deres på E3. Har alltid vært fan av Nintendo og spillene de lager, og gleder meg til å se hva slags spill de har på gang til 3DS og Cafè. Uansett sjelden jeg blir skuffet av det de viser frem. I år er det enda mer spennende siden det er en ny konsoll som skal vises fram. Nintendo vant klart i fjor, og jeg tror jammen de kommer til å gjøre det igjen :)

Lenke til kommentar

Ok, her kommer mine prediksjoner for Nintendos presskonferanse:

 

 

3DS

Åpner med Super Mario Bros 3D - blanding av Super Mario Galaxy og Super Mario 64, med utvalgte trekk fra Super Mario Bros 3 som Tanookien og kanskje noen gamle brett - 95% sannsynlighet

 

Neppe. Super Mario 3DS vil selvsagt bli vist (og godt mulig får vi en spillbar demo), men det vil nok bli en av de siste de presenterer. De sparer jo det beste til slutt. Sannsynligvis introduserer de en ny drakt til Mario. (raccoon-suit fra SMB3 er bekreftet allerede.)

 

 

En overraskelse til julesalget, noe som Donkey Kong Country Returns 2 eller New Super Mario Bros Wii 2 - 50%

 

Prøv nærmere 100%. Det skal mye til for å toppe E3 i fjor, og vi vet allerede om flere store nyheter som Project Café og Super Mario 3DS. Selvsagt vil jeg se begge deler, men om de ikke har noe annet enn det blir det litt for tamt. Og husk hva de gjorde med 3DS. "Alle" visste at den var i utvikling, men når de endelig introduserte den på E3 strømmet det på med bekreftete spill, og "alle" sastt og måpte. Sjansen for at de gjør noe av det samme med Project Café er ganske stor.

 

Avslutter Wii-delen med første trailer av Dragon Quest X - 40% - mulig de venter til TGS

 

Neppe. De har bekreftet at det er nesten ferdig, men de venter med å si noe til slutten av året. Mener jeg postet en tråd i Nintendo-tråden.

 

Sakurai presenterer Super Smash Bros 4 - 75% - dette er den perfekte måten for Nintendo å vise alle karakterene sine med bedre grafikk, uten å lage spill for hver enkelt franchise

 

Jeg håper det. Og angående det, husk at i Brawl var Kid Icarus og Solid Snake overraskende nok spillbare. Der og da tenkte vi ikke så mye på det, men da 3DS ble annonsert bekreftet de også et nytt spill med Kid Icarus og en remake av Metal Gear Solid 3. Tilfeldigh? Hm... Om de gir oss et SSB4 bør vi nok holde et øye med uventete karakterer. ;)

 

EAD Tokyo viser oss Super Mario Café - 25% - jeg tror Nintendo venter med dette, siden EAD Tokyo er ganske opptatt med Super Mario 3DS

 

EAD Kyoto viser oss New Super Mario World - 40% - jeg tror et nytt 2D-Mario til Café er mer trolig nå enn et i 3D siden EAD Tokyo er opptatt, men tviler egentlig på at det blir et World.

 

Super Mario 3DS, Mario Kart 3DS og Paper Mario 3DS er alle i utvikling. Jeg digger Mario, men det holder nå. De bør heller vente med Super Mario Café til de andre er ute.

 

 

Nintendo vinner E3 - 90%

Nja, Sony har jo bekreftet PS4 (eller hva de nå kaller den), og NGP vil komme mot slutten av året. Jeg tipper sjansen for at vi får vite det offisielle navnet til NGP er nærmere 100%, og vi får garantert vite mer om hvilke spill som kommer til den. Mange vil være svært etterlengtede, som for eksempel en Uncharted-spinoff, Metal Gear Solid 4 spinoff (eller prequel til MGS5) og så videre. (tilfeldig valgte spill, selvfølgelig. Aner ikke om hva som kommer og ikke kommer.) Om de i tillegg annonserer spill til PS4 kan det virkelig ta av. Hva med Uncharted 4 til PS4? Et eksklusivt Resident Evil 6 til PS4 i samme stil som Resi: Revelations? Gran Turismo 6 til PS4? (GT6 er bekreftet å være i utvikling, men til hvilken plattform?) ;) Kanskje LittleBigPlanet 3?

 

Nintendo-hatere vil kalle presentasjonen skuffende - 100%

 

Det samme gjelder Microsoft- og Sony-hatere. I tillegg vil folk krangle om hvlken konferanse som var best og dårligst helt frem til jul og vel så det.

 

Vi blir sittende igjen med flere spørsmål enn svar - 100%

 

Garantert.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke finlest spådommene deres men; hva med nyutgivelsen av Tales of the Abyss til 3DS? Mange regner TotA for å være det beste spillet i Tales-serien, men så langt er det kun blitt gitt ut på PS2 i Nord-Amerika. 3DS-utgaven er - etter hva jeg er blitt fortalt - bekreftet for Europa. Jeg har selv ingen interesse av å spille det om igjen på en mindre skjerm, men jeg håper denne utgivelsen vil gjøre så flere europeiske gamere får det med seg. Spillet minner mye om Tales of Symphonia til GC og Tales of Vesperia til 360, så hvis man likte dem er dette gode nyheter.

Lenke til kommentar

Nintendo har ikke reklamert like mye for 3DS som med tidligere konsoller, og de regnet heller ikke med å selge like mye ved launch. Hovedproblemet deres er nå mangelen på ett skikkelig Mario eller Zelda spill, som gir folk en god grunn til å kjøpe 3DS. Ocarina of time tror jeg vil øke salgene deres en god del, siden det er ganske mange som har gode minner fra N64. 2 venner av meg vurderer sterkt 3DS da de fant ut at Ocarina of time fikk en remake i alle fall. Nintendo har sikkert en plan med det her. ;) PSP selger og veldig godt i Japan nå, så 3DS havner litt i skyggen.

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

Det er kommet en del bemerkninger til det jeg skrev, så jeg skal se om jeg klarer å få kommentert de fleste.

 

Først, så må det sies at posten min ikke var like seriøs hele tiden, og det bildet som Pjassop siterte var tatt med mest for gøy - jeg er selvsagt fult klar over at 3DS ikke har solgt like bra som Nintendo hadde håpet (dog, den ligger bare på 3.7 millioner mot 4 millioner budsjetterte ut april). Det kom også frem at Nintendo tar ca en tredjedel av kjøpsprisen i ren profitt på hver solgte 3DS - så det viser at det faktisk er noe i det bildet likevel (og at 3DS per i dag ligger minst 500 kroner for høyt i pris).

 

Nå har jeg ikke finlest spådommene deres men; hva med nyutgivelsen av Tales of the Abyss til 3DS? Mange regner TotA for å være det beste spillet i Tales-serien, men så langt er det kun blitt gitt ut på PS2 i Nord-Amerika. 3DS-utgaven er - etter hva jeg er blitt fortalt - bekreftet for Europa. Jeg har selv ingen interesse av å spille det om igjen på en mindre skjerm, men jeg håper denne utgivelsen vil gjøre så flere europeiske gamere får det med seg. Spillet minner mye om Tales of Symphonia til GC og Tales of Vesperia til 360, så hvis man likte dem er dette gode nyheter.

 

Jeg har ikke dette med fordi det er et ganske nisjespill, og det vil aldri få plass på noe annet enn en montasje på Nintendos E3. Jeg liker dog Tales-spillene, og har selv planer om å skaffe dette.

 

La meg tenke litt. Tror den kommer rundt årskiftet. Greit at den kommer til jul. Hender også den får lanseringsdato som 3DS, starten av våren.

Egentlig så har jeg ikke lyst at den skal komme tidlig etter 3DS tabben. Bare port og små, enkelt spill som vi kunne ha spart oss litt. Ikke nok med det, funksjonene som blir annonsert må vi vente et par måned til med firmware oppdatering. Dette er uakseptabel for min del...

 

Jeg kan avkrefte at den kommer rundt årskiftet, da salg av en ny konsoll ikke inngår i Nintendos budsjetter for det kommende året (som varer ut april). De ville fått trøbbel med det japanske lovverket om dette var en løgn, så alt tyder på at Project Café kommer i butikkene tidligst mai 2012. Likevel, det faktum at Nintendo viser oss (og sine konkurrenter) en spillbar versjon av sin konsoll på E3 i år, gjør at den mest sannsynlig vil være ute før E3 neste år. Altså står vi med en lansering i minst en region i mai neste år.

 

Sist, Vikingkylling som tok seg tid til å kommentere en rekke aspekter ved min post:

 

Neppe. Super Mario 3DS vil selvsagt bli vist (og godt mulig får vi en spillbar demo), men det vil nok bli en av de siste de presenterer. De sparer jo det beste til slutt. Sannsynligvis introduserer de en ny drakt til Mario. (raccoon-suit fra SMB3 er bekreftet allerede.)

 

Jeg er enig i at de sparer det beste til slutt, men jeg tror de vil anse annonseringen av en ny hjemmekonsoll som det beste (slik som de antok annonseringen av 3DS som det beste i fjor), og derfor spare alt som dreier seg om Project Café til slutten. All dramaturgi tilsier at det man husker best er det som kommer sist og først, og jeg tror derfor at de vil forsøke å ha sine nestbeste ting i starten, ergo satte jeg Super Mario Bros 3D først.

 

En overraskelse til julesalget, noe som Donkey Kong Country Returns 2 eller New Super Mario Bros Wii 2 - 50%

 

Prøv nærmere 100%. Det skal mye til for å toppe E3 i fjor, og vi vet allerede om flere store nyheter som Project Café og Super Mario 3DS. Selvsagt vil jeg se begge deler, men om de ikke har noe annet enn det blir det litt for tamt. Og husk hva de gjorde med 3DS. "Alle" visste at den var i utvikling, men når de endelig introduserte den på E3 strømmet det på med bekreftete spill, og "alle" sastt og måpte. Sjansen for at de gjør noe av det samme med Project Café er ganske stor.

 

Du misforstår litt hva jeg mente her, jeg mener et nytt spill til julesalget for Wii!

 

Avslutter Wii-delen med første trailer av Dragon Quest X - 40% - mulig de venter til TGS

 

Neppe. De har bekreftet at det er nesten ferdig, men de venter med å si noe til slutten av året. Mener jeg postet en tråd i Nintendo-tråden.

 

Som sagt, jeg ga dette mindre enn 50% sannsynlighet, men jeg tror at den måten Nintendo har behandlet DQ på de siste årene, gjør en internasjonal annonsering på E3 mer sannsynlig. Og siden Café er like rundt hjørnet, så er dette det siste E3-et hvor Wii-spill vil få noe særlig oppmerksomhet. Jeg tror dette er fult mulig.

 

 

Sakurai presenterer Super Smash Bros 4 - 75% - dette er den perfekte måten for Nintendo å vise alle karakterene sine med bedre grafikk, uten å lage spill for hver enkelt franchise

 

Jeg håper det. Og angående det, husk at i Brawl var Kid Icarus og Solid Snake overraskende nok spillbare. Der og da tenkte vi ikke så mye på det, men da 3DS ble annonsert bekreftet de også et nytt spill med Kid Icarus og en remake av Metal Gear Solid 3. Tilfeldigh? Hm... Om de gir oss et SSB4 bør vi nok holde et øye med uventete karakterer. ;)

 

Glimrende poeng, jeg håper likevel mest på Mega Man og Simon Belmont :)

 

EAD Tokyo viser oss Super Mario Café - 25% - jeg tror Nintendo venter med dette, siden EAD Tokyo er ganske opptatt med Super Mario 3DS

 

EAD Kyoto viser oss New Super Mario World - 40% - jeg tror et nytt 2D-Mario til Café er mer trolig nå enn et i 3D siden EAD Tokyo er opptatt, men tviler egentlig på at det blir et World.

 

Super Mario 3DS, Mario Kart 3DS og Paper Mario 3DS er alle i utvikling. Jeg digger Mario, men det holder nå. De bør heller vente med Super Mario Café til de andre er ute.

 

Jeg er litt enig, men jeg tror ikke Nintendo annonserer en helt ny konsoll uten så mye som å nevne et Mario-spill, det har ihvertfall aldri skjedd før, og siden Mario er deres viktigste ikon, så tror jeg heller ikke det skjer denne gangen.

 

Nintendo vinner E3 - 90%

Nja, Sony har jo bekreftet PS4 (eller hva de nå kaller den), og NGP vil komme mot slutten av året. Jeg tipper sjansen for at vi får vite det offisielle navnet til NGP er nærmere 100%, og vi får garantert vite mer om hvilke spill som kommer til den. Mange vil være svært etterlengtede, som for eksempel en Uncharted-spinoff, Metal Gear Solid 4 spinoff (eller prequel til MGS5) og så videre. (tilfeldig valgte spill, selvfølgelig. Aner ikke om hva som kommer og ikke kommer.) Om de i tillegg annonserer spill til PS4 kan det virkelig ta av. Hva med Uncharted 4 til PS4? Et eksklusivt Resident Evil 6 til PS4 i samme stil som Resi: Revelations? Gran Turismo 6 til PS4? (GT6 er bekreftet å være i utvikling, men til hvilken plattform?) ;) Kanskje LittleBigPlanet 3?

 

Jeg tror også Sony kommer til å ha en meget god konferanse i år, spesielt siden de viser NGP (og forhåpentligvis en del av de spillene du nevner), men jeg kan garantere deg at de ikke viser PS4. De har bekreftet at den er under utvikling, men ikke at den vil være på E3, og under utvikling har den jo sannsynligvis vært siden før PS3 kom, så det er jo egentlig ikke noen overraskelse. Hverken Sony eller Microsoft kommer til å være klare til å vise sin neste konsoll i år, og jeg tror også begge er interesserte i å vente for å se og eventuelt kopiere hva Nintendo gjør. Sony har også en forferdelig økonomi, noe som gjør lanseringen av både en håndholdt og en konsoll nesten umulig for Sony per i dag. E3 2012 derimot, da kommer PS4 og Nintendo vil mest sannsynlig være sjanseløs i å vinne E3. Så siden Nintendo er de eneste som kommer med ny konsoll på E3 i år, så vinner de nesten på walkover, og må fucke det totalt opp selv om de ikke skal vinne. Derav den høye prosenten :)

 

Nintendo-hatere vil kalle presentasjonen skuffende - 100%

 

Det samme gjelder Microsoft- og Sony-hatere. I tillegg vil folk krangle om hvlken konferanse som var best og dårligst helt frem til jul og vel så det.

 

Dette er selvsagt riktig, men som Nintendo-fan, så føler jeg at dette er mye mer utpreget med Nintendo. En kan feks se IGN sin oppsummeringsvideo fra E3 i fjor, hvor Daemon Hatefield bare måper over at Craig Harris kan si at Nintendo var best. Men selvsagt, dette skjer med alle.

 

Mye kommentarer, og sikkert mye rot, men det får gå.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...