Gå til innhold

– Vi omfavner digital distribusjon (PC, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv synes jeg det er noe av sjarmen å ha en samling å vise til, det blir liksom ikke det samme å fyre opp steam for å vise fram hva man har i biblioteket sitt. Enda tristere er jo det faktum at man ofte ender opp å betale mye mer for et spill på steam enn hva man betaler i butikk. Tidvis er forskjellen så grov at man har mest lyst til å skrike høylytt til pc skjermen for at man har brukt like mye penger på ett spill som man kunne fått to spill for i butikken. Det burde jo virkelig være billigere siden man får mindre når man kjøper digitalt. Stusselige collectors editions/limited edition som man får med en nedlastbar versjon av musikken, noe kommentarer og noe ekstra i spillet. Inntil man får muligheten til å laste ned t-skjorter, figurer, hjelmer og nvg kommer jeg til å sverge til den lokale sjappa.

Lenke til kommentar

Helt enig, jeg vil ha en fysisk samling av spillene mine med Collector's Edition på toppen av hyllene :D Å jeg er litt redd for monopol på pris, hvis det bare blir digitalt... da kan de jo ta hva de vil for spillene sine... *grøss* :ph34r: Nei, jeg kjøper hovedsaklig alle spillene mine i butikken til fullpris (aldri pre-played) :)

 

Edit: Jeg gikk på ett dumt kjøp i påsken - Total War: Shogun 2 på Steam, betalte over 350,-, husker ikke nøyaktig, men over 300,- ihvertfall... Like etterpå sjekker jeg Gamezone og gjett hva: 298,- ( frakt, så si samme pris da). Men da kunne jeg fått en fysisk utgave :dontgetit: . En digital utgave skal ikke koste like mye som en fysisk, for hvor blir det av argumentet med at de "sparer" penger på mellomledd (butikk osv) og selve discen/coveret/manual...

Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar

Digitalt burde ikke komme i det hele tatt. Da må jeg skaffe enda bedre internett.

Orker ikke laste ned 10-50 GB spill å vente i 4-6 dager til det er ferdig. Å etter fadesen Sony ble hacka så har jeg ingen tro på digitale spill og media generelt. Synes det skal være fortsatt fysiske spill man kan kjøpe i butikken eller på en internettside :).

 

Jeg vil ha en samling som skal vises på veggene mine samt mine spesialutgaver av spillene og sjeldne konsoller i et glasskap! Men problemene kan oppstå viss man har for liten plass. Og eie over 270 spill i cover og cder som jeg gjør pr.idag ser mye kulere ut en liste på Steam...

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Jeg har ingenting imot digital distribusjon og kjøper selv spill digitalt, men jeg blir veldig skuffet om det KUN blir det i fremtiden. Håper det blir som det er nå, at du har valg mellom å kjøpe et spill digital eller fysisk i butikk. Personlig liker jeg mye bedre å ha spillene mine fysisk slik at jeg kan vise dem fram og se på dem selv.

 

Det blir nok lite fysiske kopier i fremtiden , ikke minst spillutvalget blir veldig tynt da bare de færreste utgivere orker å lage fysiske kopier. Det er enormt mye mer å tjene på DD for dem.Salg i butikk så ligger de på 30-40 % , mens digitalt blir det ofte 60-80%

Lenke til kommentar

Jeg har ingen sympati for digital distribusjon heller, og kommer det ikke fysisk spill med boks og manual gidder jeg ikke å betale.

Men da er du jo en samler og ikke en gamer, og ingen gamere vil ha noen sympati for deg.

 

Enig , 99 % er jo gamere og vil jo helst ha digital download , vi er tross alt late.

Lenke til kommentar

Helt enig, jeg vil ha en fysisk samling av spillene mine med Collector's Edition på toppen av hyllene :D Å jeg er litt redd for monopol på pris, hvis det bare blir digitalt... da kan de jo ta hva de vil for spillene sine... *grøss* :ph34r: Nei, jeg kjøper hovedsaklig alle spillene mine i butikken til fullpris (aldri pre-played) :)

 

Edit: Jeg gikk på ett dumt kjøp i påsken - Total War: Shogun 2 på Steam, betalte over 350,-, husker ikke nøyaktig, men over 300,- ihvertfall... Like etterpå sjekker jeg Gamezone og gjett hva: 298,- ( frakt, så si samme pris da). Men da kunne jeg fått en fysisk utgave :dontgetit: . En digital utgave skal ikke koste like mye som en fysisk, for hvor blir det av argumentet med at de "sparer" penger på mellomledd (butikk osv) og selve discen/coveret/manual...

 

 

Vel jeg dro til elkjøp for å handle Shogun 2 dagen den ble utgitt. Noe hadde skjedd med forsendelsen så ingen hadde den inne. Så om det er noen trøst så måtte jeg også krype til korset og handle dyrt fra Steam.

 

Gir fille i om jeg må kjøpe digitalt eller fra butikk. Jeg vil ha spill billig!!! Jeg vil at mest mulig av mine penger skal gå til de som har laget produktet jeg kjøper, og ikke 90% til de som selger meg spillet!

 

Steam er tåpelig dyrt og butikk er tåpelig på generelt basis.

Billig digital distribusjon, ja takk!

Lenke til kommentar

Steam er ofte billigere en butikkene! Supre salg også. Feks musikkverket hvor jeg skulle betale 499 for Call of Duty 4 (ett år etter utgivelsen). Jeg gikk da vidre til expert hvor jeg ble sokkert av 599. Så kjøpte Css istedenfor (på musikkverket xD) der fikk jeg vite om steam... Lasta det ned ect. 2 uker senere kjøpte jeg Call of Duty på steam for 150 kr! Selv med kjøpet av Css(til 299) ble det billigere.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...