Gå til innhold

Test: Her er Viasats nye opptaker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ny brukermeny kommer

 

Utseende på Viasats dekodere har ikke endret seg radikalt på en stund, men brukermenyene skal nå få en overhaling lover selskapet. Menyene vil få samme utseende som Viaplay, selskapet satsning på nettbasert videoutleie. Den hvite bakgrunnen byttes ut med den samme sorte fargen som brukes på Viaplay-tjenesten.

 

Får man nye brukermenyer via programvareoppdatering på de eksisterende dekoderne til Viasat? Som svaksynt er det noe av det verste jeg noen gang har vært ute for. Hvit skrift på lys bakgrunn er noe selv 12-åringer forstår kan bli problematisk, i tillegg til blå skrift på en bakgrunn med blåskjær i seg.

 

En annen ting er at man må inn på EPG for å få noe som ligner på en kanalliste. Hvorfor ikke få opp en enkel liste når man trykker på ok slik det fungerer på alle andre dekodere?

 

Er her snakk om 1-kronedekoderen til Viasat, Pace/Samsung HD.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Jeg har i flere år brukt Canal Digital... og Dreambox. Det kommer jeg til å fortsette med :thumbup:

 

Nå er jo dette en test av Viasat sin tuner, men det finnes mye bedre alternativer til de tunerne som leveres med pakken du kjøper. Dreambox og andre linux-baserte tunere kommer med et utall muligheter som originsltunerne mangler eller i beste fall leverer begrensede utgaver av. Originslleverandørene har en jobb å gjøre før de blir aktuelle i mine øyne.

 

Hadde Viasat i det minste åpnet for HD-sendinger på 3-parts tunere så hadde de vært vurdert, men i øyeblikket går mine penger til CD og deres mere liberale syn på dette.

 

Hvorfor ikke en test av Dreambox/linux-tunere og de mulighetene som ligger der?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg lot kona ordne med TV-kanalene etter vi flyttet på oss. Hun gikk for Viasat, da Get ikke kunne levere kabel-TV på adressen.

 

Det ble den "ViasatPlussHD 865"-boksen vi landet på. Menyene synes jeg er noe herk. Get sine er noe bedre, og mer leselige. Jeg støtter KjellV i at Viasat har en utviklerjobb foran seg på brukervennlighet og lesbarhet.

 

Siden jeg ikke er svaksynt, og jeg likevel opplever at det er lite leselig, så bør Viasat ihvertfall skjerpe seg da dette kan ramme mange av deres kunders brukeropplevelse.

 

Dersom Viasat, skulle komme på å lese i denne diskusjonstråden, noe jeg er litt tvilende til at kommer til å skje, så vil jeg si:

1. Kanalpakkesystemet er avleggs. Nå vil vi kunne velge selv hvilke kanaler vi vil ha (altså abonnere på) etter skreddersøm, altså individuell frihet til å sette opp sin egen kanalliste.

 

2. Også vil jeg si at det mest plagsomme med hele brukeropplevelsen er at en må vandre over mange kanaler som en ikke abonnerer på. Her har også Viasat en gylden mulighet på å forandre på ting.

 

Gjør det heller slik at hovedprogramlisten lister opp de kanalene du abonnerer på slik at de kommer etter hverandre, så skal de kanalene en ikke abonnerer på komme etterpå.

 

Ja, jeg vet at en kan skreddersy sin egen kanalliste. Men det er ikke brukervennlig nok at det skal være nødvendig å gjøre dette. Ikke ta vekk muligheten for å sette kanalene i rekkefølge for all del behold også den funksjonen. MEN, gjør nybrukeropplevelsen for kundene bedre ved å alltid vise de kanalene en abonnerer på aller først!! Jeg kan ikke få understrekt dette her poenget sterkt nok. Nå bør dere lære og viderutvikle dere Viasat!!

Endret av G
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...